کد خبر 366878
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۳

در هفت ماه امسال 10 هزار و 925 نفر بعلت سوانح رانندگی در سطح کشور جان باختند که این میزان نسبت به مدت مشابه سال قبل 6.2 درصد کاهش دارد.

به گزارش مشرق، مدیرکل روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی روز شنبه در یزد با اعلام این خبر افزود: پارسال در همین مدت 11 هزار و 643 نفر بر اثر تصادفات رانندگی فوت کردند.

حامد نائیجی اظهار داشت: نخستین علت مرگ و میرهای غیرطبیعی در کشور مربوط به تصادفات و پس از آن سوء مصرف مواد مخدر است.

وی افزود: البته میان عامل اول و دوم از لحاظ آماری فاصله زیادی وجود دارد.

وی با اشاره به مرگ و میرهای ناشی از سوء مصرف مواد مخدر گفت: در سالجاری یکهزار و 762 نفر به همین علت جان خود را از دست دادند که این رقم در سال گذشته یکهزار و 621 نفر بود که رشد 8.6 درصدی را نشان می دهد.

نائیجی در ادامه با بیان اینکه نزاع، نخستین دلیل عمده مراجعات مردمی به این سازمان است، بیان کرد: یک چهارم مراجعات به پزشکی قانونی مربوط به همین معضل است.

وی با بیان اینکه در هفت ماهه امسال 393 هزار و 37 مورد پرونده نزاع در این سازمان بررسی شد افزود: این میزان در همین مدت در سال گذشته 403 هزار و 894 مورد بود که 2.7 درصد کاهش داشته است.

نائیجی در ادامه با بیان اینکه آمار خودکشی در ایران از میانگین جهان کمتر است، گفت: در هفت ماهه سالجاری دو هزار و 553 مورد مرگ مشکوک به خودکشی گزارش شد که از این تعداد یکهزار و 760 مورد مرد و مابقی زن بودند.

وی این میزان در سال گذشته را دو هزار و 430 مورد اعلام کرد که با رشد 4.6 درصدی روبرو بوده است.

نائیجی با بیان اینکه 80 درصد فعالیتهای این سازمان مربوط به بخش معاینات است گفت: این معاینات مربوط به فرزندخواندگی، تعیین سن ، گواهی رشد و ... است.
منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس