مجمع «پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد» به مناسبت سالروز عملیات طریق القدس و آزادسازی شهر بستان با صدور بیانیه‌ای سالروز این پیروزی را گرامی داشت.

به گزارش گروه جهاد و مقاومت مشرق، مجمع «پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد» به مناسبت سالروز عملیات طریق القدس و آزادسازی شهر بستان با صدور بیانیه‌ای سالروز این پیروزی را گرامی داشت. متن این بیانیه به شرح ذیل است:

آنچه برای اینجانب غرور انگیز و افتخار آفرین است، روحیه بزرگ و قلوب سرشار از ایمان و اخلاص و روح شهادت طلبی این عزیزان که سربازان حقیقی ولی الله الاعظم ارواحنا فداه هستند «و این است فتح الفتوح » حضرت امام خمینی(ره)

دشمن بعثی عراق با تصرف شهر مرزی بستان در مهر ماه سال 1359 و حضور متجاوزانه بیش از 14 ماه در آن شهر، همراه با جنایات و فجایع ضد انسانی بی‌شمار و آوارگی و تحمیل رنج و آلام جبران ناپذیر بر مردم متعهد بستان ، با خیال واهی خود نام آن را به البستین تغییر داده و در زمره شهرهای تابع استان العماره عراق قرار داد.

سرانجام رزمندگان اسلام متشکل از ارتش، سپاه، بسیج، ستاد جنگ‌های نامنظم و پشتیبانی موثر نیروی هوایی، هوانیروز و جهاد سازندگی با هدف آزادسازی شهر مظلوم بستان، انهدام نیروهای متجاوز و بیرون راندن آنان تا مرزهای بین‌المللی در عملیاتی غرورآفرین با نام«طریق‌القدس» در ساعت 30 دقیقه بامداد 8 آذر1360 با رمز مقدس «یا حسین فرماندهی» تحت فرماندهی قرارگاه کربلا با استمداد از الطاف الهی، به یگان‌های ارتش متجاوز صدام به طور رعد آسا یورش برده و در همان ساعات اولیه با استعانت از امدادهای غیبی خداوند که بخشی از ان همراه با بارش باران و هوای ابری بود متجاوزان را غافلگیر نموده و ضمن دور زدن آنان ، دشمن را به محاصره خود در آوردند.

در عظمت این عملیات بزرگ و افتخار آفرین همین بس که حضرت امام (ره) آن را «فتح الفتوح» نامیده و در پیام بسیار ارزشمند خود آورده است: مبارک باد بر کشور عزیز ایران و بر ملت شریف رزمندگانی چنین قدرتمند و عاشقانی چنین محو جمال ازلی و سربازانی چنین دلباخته که شهادت را آرزوی نهایی خود و جانبازی در راه محبوب خود را آرمان اصیل خویش می‌دانند. وجود چنین رزمندگانی را که در دو جبهه معنوی و صوری و ظاهر و باطن از امتحان سرافراز بیرون آمدند.

رزمندگان اسلام طی دو هفته عملیات متداوم با تقدیم بیش از هزار شهید توانستند ضمن آزادسازی شهر بستان، تنگه استراتژیک چزابه، ارتفاعات الله اکبر و 70 روستای منطقه، حدود 650 کیلومتر مربع از سرزمین کشور عزیزمان را پس از 420 روز از لوث وجود اشغالگران بعثی پاک کنند.

همچنین خطوط تدارکاتی و ارتباطی دشمن در منطقه غرب خوزستان قطع و رزمندگان ما برای اولین بار در جنوب کشور موفق شدند دشمن متجاوز را به پشت مرزهای بین‌المللی عقب رانده و راه فتح بخش اشغالی خرمشهر را بگشایند. در این عملیات افتخار آفرین 6 تیپ دشمن منهدم، هزاران نفر از نفرات آنان کشته و زخمی و صدها نفر نیز به اسارت مدافعان میهن عزیزمان در آمدند.

غنائم بی‌شماری از جمله 170 دستگاه تانک و نفربر، 250 دستگاه انواع خودروهای نظامی، 120 دستگاه انواع ماشین‌های مهندسی و 19 قبضه توپ به غنیمت رزمندگان سلحشور اسلام درآمد که در تأسیس یگان‌های جدید رزمندگان اسلام به کار گرفته شد و بیش از 180 دستگاه تانک و نفربر، 200 دستگاه خودرو، 13 فروند هواپیما و 4 فروند بالگرد دشمن منهدم شد.

ارمغان رشادت‌ها و جان فشانی‌های رزمندگان در دفاع مقدس، تثبیت و تحکیم و نیز صدور انقلاب پرافتخار اسلامی بود و تاثیرات الهام بخش انقلاب اسلامی‌، انتقال فرهنگ جهاد و مقاومت به کشورهای اسلامی و در نتیجه ایجاد بیداری اسلامی‌، خیزش ملت‌ها و مقاومت در برابر استکبار و زیاده‌خواهی‌های آن است که آثار پیروزمند آن را در فلسطین، عراق، سوریه، یمن، لبنان، بحرین، عربستان و...  شاهد هستیم.

امروز جمهوری اسلامی به برکت این حماسه‌ها، به عنوان قدرت اول منطقه و نقش آفرین مهم عرصه بین المللی شده و روز به روز بر این عظمت و پیشرفت کشور اسلامی‌مان در عرصه‌های مختلف افزوده می‌شود.

به فرموده پرچمدار انقلاب اسلامی، حضرت امام خامنه‌ای مهمترین رسالت و دستورکار کنونی جهان اسلام، تقابل اسلام ناب محمدی(ص) با اسلام آمریکایی، وحدت و انسجام جهان اسلام و آزادی فلسطین است.

مجمع پیشکسوتان جهاد و شهادت جبهه سوسنگرد متشکل از فرماندهان، رزمندگان ، جانبازان و خانواده معظم شهدای جبهه های سوسنگرد از جمله شهر بستان ضمن گرامی داشت سی و سومین سالگرد این عملیات بزرگ و افتخار با رهبر عظیم الشان و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس پیمان می‌بندد که تا پای جان راه حضرت امام خمینی (ره) و شهدای والامقام را ادامه خواهیم داد. «و کان حقا علینا نصرالمومنین» این سنت لایتغیر الهی است که پیروزی از آن مومنین است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس