کد خبر 366482
تاریخ انتشار: ۷ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۹

رئیس جریان المستقبل لبنان خواستار گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با حزب الله شد.

به گزارش مشرق، المنار نوشت: سعد الحریری رئیس جریان المستقبل لبنان در گفت‌وگوی تلویزیونی خواستار گفت‌وگوی بی‌قید و شرط با حزب الله شد و تاکید کرد که رئیس جمهور توافقی تنها راه حل است.

الحریری با بیان اینکه به دنبال گفت‌وگوی جدی با حزب الله است تصریح کرد که یکی از مهمترین نتایج گفت‌وگو با حزب الله کاهش اختلافات شیعه و سنی در لبنان است.

سعد الحریری در شرایطی این سخنان را مطرح می‌کند که با تشدید درگیری‌ها در شمال لبنان میان سلفی‌ها با ارتش این کشور و همچنین به گروگان گرفته شدن تعدادی از نیروهای لبنانی توسط سلفی‌ها جریان المستقبل هم در کنار حزب الله و دیگر گروه‌ها تحرکات سلفی‌ها در شمال لبنان به ویژه شهر طرابلس را محکومکردند.

این درحالی بود که خود المستقبل و دیگر گروه‌های لبنانی موسوم به 14 مارس با آغاز بحران سوریه تلاش کردند به نیروهای سلفی برای حضور در سوریه و جنگ با دولت دمشق و همچنین ایجاد پایگاه لجستیک برای شبه نظامیان مخالف دمشق در شمال لبنان کمک کنند اما پس از انکه این افراد شبه نظامی وارد درگیری با دولت بیروت شدند و امنیت را در شمال لبنان مختل کردند، 14 مارسی‌ها به صف مخالفان سلفی‌ها پیوسته‌اند.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۷
    0 0
    ظاهرسازیه. چون اینا نوکر عربستان هستن و دونه شو همین الان داره تو عربستان میخوره تخمشم همونجا میذاره! الان عربستان از مداکره ایران و آمرکا مثل سگ ترسیده و مخالفه. فقط عربستان و اسراییل از مذاکره و توافق ما می ترسند و مخالفشند. عربستان الان دنبال تصویب طرحیه که حزب الله رو بصورت بین المللی یک گروه تروریست بخوانند و بره داخل لیست تروریستی. سعد حریری هم فعلا میخاد خودی نشون بده وگرنه کله ی جریان المستقبل که سینیوره هست با مذاکره مخالفه. اینا توله های عرربستان هستن. مگه میشه کاری بدون اجازه اون بکنند؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس