مستند "مسیر سبز" بر اساس روایت شماري از خبرنگاران و مستندسازانی شکل گرفته که زمان حمله آمریکا، سقوط صدام و بعد از آن شاهد راهپیمایی‌های شکوهمند اربعین در عراق بوده‌اند و به روایت مشاهدات خود و تحلیل این موضوع از گذشته تا کنون پرداخته‌اند.

زمان پخش یک مستند تازه درباره پیاده‌روی اربعینگروه فرهنگی مشرق - مستندسازان شبکه سه سیما با رویکردی تحقیقی و نگاهی متفاوت برای توصیف زوایای متنوع پیاده‌روی اربعین حسینی در عراق و ابعاد این حرکت بزرگ تاریخی در گستره جهانی مستندی جدید را روانه آنتن سیمای جمهوری اسلامی ایران خواهند کرد.

"محمد تورنگ" مدیر گروه فرهنگ و معارف اسلامی شبکه سه در گفتگو با خبرنگار فرهنگی "مشرق" اعلام کرد: مستند "مسیر سبز" بر اساس روایت شماري از خبرنگاران و مستندسازانی شکل گرفته که زمان حمله آمریکا، سقوط صدام و بعد از آن شاهد راهپیمایی‌های شکوهمند اربعین در عراق بوده‌اند و به روایت مشاهدات خود و تحلیل این موضوع از گذشته تا کنون پرداخته‌اند.

وی افزود: این مستند، با قالبی متفاوت نسبت به این دست آثار، سعی در توصیف زوایای مختلف این انقلاب بزرگ جهانی دارد.

مستند دو قسمتی «مسير سبز»  به تهیه‌کنندگی و کارگردانی "محمد منافی" در نوبت اول پخش در روزهای شنبه و یکشنبه، هشتم و نهم آذرماه ساعت 10:30 دقیقه صبح از شبکه سه سیما پخش خواهد شد.


تیزر مستند "مسیر سبز"

ویژگی این مستند، نگاه تاریخی به بزرگداشت اربعین از گذشته تا زمان سقوط رژیم بعثی صدام و از آن هنگام تا امروز با رویکرد دینی و معرفتی، سیاسی، استراتژیک و فرهنگی است.

تدوین و ضرباهنگ پویا و ترکیب خلاقانه موسیقی و تصویر برای ایجاد مجموعه‌ای جذاب و مؤثر از نکات قابل توجه در مستند این کارگردان جوان است.

تورنگ همچنین با اشاره به پوشش رسانه‌ای گسترده پیاده‌روی اربعین در شبکه سه خاطرنشان کرد: همزمان با شروع ماه صفر، شبکه سه سیما از چهار آذر پخش زنده پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی را از بصره در فاصله 550 کیلومتری کربلای معلی آغاز کرد. این تصاویر در قالب برنامه "در آستان خورشید" در فواصل بین برنامه‌ها روانه آنتن سیما می‌شود.

پخش یک مستند تازه درباره پیاده‌روی اربعین

شبکه سه سیما پخش زنده پیاده روی اربعین را از سال 1391 از نجف آغاز کرد و پارسال هم مسیر 360 کیلومتری سوق‌الشیوخ تا کربلا پوشش تصویری یافت و امسال مسیر 550 کیلومتری بصره تا کربلا برای پخش زنده بزرگترین همایش دینی جهان انتخاب شده است. "میثم آقابیگی" و "سید کاظم احمدزاده" راوی لحظه به لحظه پیاده‌روی اربعین هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد ۱۷:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۹/۰۶
    0 0
    خیلی عالی میشه....

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس