هفتاد و نهمین دربی تهران، امروز دوم آذرماه برگزار خواهد شد، دربی که 4 تساوی پیاپی و کسل کننده بدون گل در آن، هواداران دو تیم را به ستوه آورده است.

به گزارش مشرق، حالا دل خیلی ها برای لحظات به یادماندنی دربی ها تنگ شده است. لحظاتی که در 3 بخش آماده شده است و در ادامه به مرور بخش پایانی آنها خواهیم پرداخت.

بخش اول این گزارش را در اینجا بخوانید

بخش دوم این گزارش را در اینجا بخوانید

21- هفتم اسفند 1383(ورزشگاه آزادی): یکی از شیرین ترین خاطرات آبی ها از دربی. تمام گل‌های این دیدار در نیمه دوم به ثمر رسید. ابتدا رضا عنایتی در دقیقه 57 استقلال را پیش انداخت اما 2 گل  شیث رضایی و سهراب انتظاری، هواداران پرسپولیس را به برتری امیدوار کرد. با این حال شلیک محمود فکری در دقیقه 87 و گل پیروز قربانی در دقیقه 93 سبب شد استقلال در مقابل چشمان بهت زده هواداران پرسپولیس دربی شماره پنجاه و هشتم را به سود خود به پایان برساند.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

22- بیست و پنجم بهمن 1387(ورزشگاه آزادی): مجتبی جباری در دقیقه 56 استقلال را پیش انداخت. اما خطای هند عجیب علیزاده سبب شد پرسپولیس در دقیقه 94 صاحب ضربه پنالتی شود و مازیار زارع این پنالتی را گل کرد تا دربی شصت و شش نیز با تساوی پایان یابد.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

23- چهاردهم بهمن 1388(ورزشگاه آزادی): بعد از شش تساوی پیاپی هواداران دو تیم به امید پیروزی یکی از دو تیم به دربی 68 آمدند. در دربی شصت و هشتم گل دقیقه 16 فرهاد مجیدی رنگ این رویا را آبی کرد اما هادی نوروزی در دقیقه 36 بازی را به تساوی کشاند و شوت دیدنی کریم باقری در دقیقه 86 گل برتری پرسپولیس را رقم زد تا سرخپوشان 2 بر یک دربی پایتخت را به سود خود خاتمه دهند.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

24- بیست و سوم مهر 1389(ورزشگاه آزادی): همان دربی معروف و شعار آی بدو آی بدو. تماشاگران دو تیم به تساوی بدون گل رضایت داده بودند که در دقیقه 1+90 صحنه به یاد ماندنی این دیدار اتفاق افتاد. فرهاد مجیدی از سمت چپ استارت زد و تعقیب شیث رضایی با زمین خوردن او بی نتیجه ماند تا مجیدی گل برتری استقلال در دربی شصت و نه را وارد دروازه پرسپولیس کند.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

25- بیست و پنجم شهریور 1390 (ورزشگاه آزادی): نخستین تجربه پرسپولیس با حمید استیلی بسیار ناگوار بود. 12 سال بود که هیچکدام از دو تیم با اختلاف بیش از یک گل پیروز نشده بودند اما در دربی هفتاد و یکم استقلال به آسانی و 2 بر صفر رقیب خود را شکست داد. فرهاد مجیدی و مجتبی جباری در این دیدار 2 گل به ثمر رساندند تا استقلال پیروز، حبیب کاشانی برکنار و رویانیان مدیرعامل پرسپولیس شود.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

26. هجدهم آذر 1390 (ورزشگاه آزادی): در جام حذفی بار دیگر پرسپولیس و استیلی به استقلال رسیدند. بازی در وقت قانونی بدون گل تمام شد اما 3 گل از مجتبی جباری و اسماعیل شریفات، هم سبب حذف سرخپوشان شد و هم حکم اخراج استیلی از پرسپولیس را صادر کرد. دربی هفتاد و سوم پرگل ترین پیروزی در دربی های چند سال اخیر دو تیم است.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر

27- سیزدهم بهمن 1390 (ورزشگاه آزادی): شبی استثنایی و خاطره انگیز برای هواداران پرسپولیس؛ دربی هفتاد و چهارم تبدیل شد به حماسه 3-10-10 پرسپولیسی ها. میلاد میداوودی(32) و فریدون زندی(50) برای استقلال گلزنی کردند تا به نظر برسد افسانه سوبله، چوبله بر روایت شکست ناپذیری دنیزلی و مهدوی کیا در دربی غلبه خواهد کرد. اخراج مهرداد اولادی و 10 نفره شدن پرسپولیس جای تردید در مقابل تیره بختی پرسپولیس نگذاشته بود اما ناگهان مهدوی‌کیا و ایمون زاید به برگ برنده پیرمرد ترکیه‌ای تبدیل شدند. در دربی هفتاد و نه،  ایمون زاید هتریک کرد تا خاطره شیرین پرسپولیسی‌ها رقم بخورد. به این ترتیب پس از 4 باخت پیاپی، پرسپولیس به بهترین نحو از زیر سایه شکست در دربی ها خارج شد.

سکانس‌های به‌یادماندنی‌ از 78دربی‌ گذشته +تصاویر
منبع: طرفداری

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس