کد خبر 36461
تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۹۰ - ۱۲:۱۹

حزب متبوع دولت نيکولا سارکوزي رئيس جمهور فرانسه در دور دوم انتخابات محلي اين کشور در برابر حزب سوسياليست‌ تن به شکست داده است. <BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از پرس تي وي، نتايج اوليه نشان از آن دارد که سوسياليست‌ها در راي‌گيري يک‌شنبه (7 فروردين) موفق شده‌اند با کسب 36 کرسي بر حزب متبوع سارکوزي موسوم به اتحاديه جنبش مردمي فرانسه و همچنين حزب راست افراطي جبهه ملي فرانسه به رهبري مارين لوپن، برتري يابند.

به گزارش خبرگزاري فرانسه، اتحاديه جنبش مردمي فرانسه و جبهه ملي راست افراطي فرانسه تاکنون تنها به ترتيب به 18.6 درصد (هجده و شش دهم) و 11.1 درصد (يازده و يک دهم) از آرا را به خود اختصاص داد‌ه‌اند.

اين راي‌گيري در حالي برگزار شد که شمار زيادي از اعضا و طرفداران حزب سارکوزي در آستانه انتخابات جذب جبهه ملي شدند.

همچنين تنها نيمي از فرانسوي‌هاي واجد شرايط، در اين انتخابات شرکت کردند که رقمي پايين براي اين کشور به شمار مي‌رود.

هر چند انتخابات محلي در فرانسه از اهميت چنداني برخوردار نيست ولي با توجه به اين‌که تنها يک سال به انتخابات رياست جمهوري اين کشور باقي مانده است، نتايج راي‌گيري اخير به عنوان شاخصي مهم براي ارزيابي محبوبيت احزاب و پيش‌بيني آينده به شمار مي‌رود.

دولت سارکوزي در ماه‌هاي گذشته با انتقادات زيادي از سوي مخالفان روبرو بوده است که سياست‌هاي وي براي کاهش هزينه‌هاي دولت از جمله در زمينه آموزش و پرورش در راس نارضايتي‌ها قرار دارد.

نظرسنجي تازه انستيتوي افکار عمومي فرانسه که در دوازدهم مارس (21 اسفند 1389) انجام شد نيز نشان داد که از هر10 فرانسوي 7 نفر از عملکرد دولت سارکوزي ناراضي هستند.

بر پايه اين ارزيابي، 29 درصد مردم در ماه مارس از عملکرد سارکوزي حمايت مي‌کردند. اين در حالي است که اين رقم يک ماه پيش از آن در فوريه حدود 31 درصد بود که نشان از ادامه سقوط محبوبيت دولت دارد

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس