داور بین‌المللی سابق فوتبال گفت: انتخاب یدالله جهانبازی به عنوان داور دربی عملکرد مدیریتی و فنی کمیته داوران را زیر سوال برد.

به گزارش مشرق، علی خسروی در مورد انتخاب یدالله جهانبازی به عنوان داور مسابقه پرسپولیس و استقلال گفت: ابتدا باید به یدالله جهانبازی بابت این انتخاب تبریک بگویم و امیدوارم که او بتواند این مسابقه را به خوبی قضاوت کند. جهانبازی یکی از داوران الیت ما بود که ناگهان کمیته داوران او را از فهرست داوران الیت کنار گذاشت و اکبریان و خورشیدی را به لیست اضافه کرد. اختلاف من با کمیته داوران هم از همان جا نشات گرفت چون معتقد بودم نباید جهانبازی را با عجله از فهرست داوران الیت خارج کرد.

وی ادامه داد: اگر جهانبازی داور شایسته‌ای بود که هست چرا او را از فهرست داوران الیت کنار گذاشتند و اکنون چگونه جرات می‌کنند بزرگ‌ترین بازی سال را به این داور بدهند که نامش را از فهرست داوران الیت خارج  کردند. متاسفانه هیچ نهادی هم نبود که به حرف‌های من در آن زمان رسیدگی کند نه در فدراسیون فوتبال و نه در وزارت ورزش.

این داور بین‌المللی سابق با اشاره به حضور کم‌رنگ داوران تهرانی در قضاوت دربی پایتخت گفت: این مسئله یک هشدار و زنگ خطر برای هیات فوتبال و کمیته داوران استان تهران است زیرا از سال 88 تاکنون فقط علیرضا فغانی از تهران این بازی را سوت زده و سایر داوران از شهرهای مختلف بوده‌اند اگر بگویند بازی پرسپولیس و استقلال یک بازی ملی است پس چرا از تهران برای لیگ برتر 30 داور دعوت می‌شوند و از شهرستان‌ها حداکثر 12، 13 نفر. به عقیده من باید در این مسابقه هم یک داور تهرانی دربی را سوت می‌زد. مثلا داورانی مثل حق‌وردی، سیدعلی، سیف‌الله‌پور، فتاحی که به دلیل عدم حمایت حتی نامشان هم در فهرست کاندیداها نبود و فقط نام حق‌وردی در بین نامزدهای قضاوت دربی بود که به عقیده من هم حق‌وردی را می‌توانست این بازی را سوت بزند. حق‌وردی هم بر اثر اشتباه مسعود عنایت در فهرست داوران بین‌المللی قرار نگرفت.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس