کد خبر 363849
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۸

دادستان کل اسپانیا قصد دارد از آرتور ماس رهبر کاتالونیا به خاطر مخالفت با رای دادگاه قانون اساسی و برگزاری همه پرسی نمادین استقلال این منطقه از اسپانیا شکایت کند.

به گزارش مشرق به نقل از رویترز، اگر شکایت مقام های قضایی اسپانیا از آرتور ماس با موفقیت انجام شود وی احتمالا نخواهد توانست در انتخابات آتی منطقه ای در کاتالونیا شرکت کند.

مقام‌های قضایی اسپانیا آرتور ماس را به نافرمانی و تحریک متهم کرده‌اند. حدود 2 میلیون نفر از مردم کاتالونیا 9 نوامبر در همه پرسی نمادین استقلال این منطقه از اسپانیا شرکت کردند و بیش از 80 درصد آنها از این مساله حمایت نمودند.

برگزاری این همه پرسی در شرایطی بود که دادگاه قانون اساسی اسپانیا با آن مخالفت کرده بود. کاتالونیا با جمعیت 7.5 میلیون نفری حدود یک پنجم اقتصاد اسپانیا را در اختیار دارد. درخواست‌ها برای خودمختاری بیشتر برای مدت زمان زیادی است که از سوی کاتالونیا مطرح می شود ولی این درخواست ها در زمان آرتور ماس رهبر کنونی کاتالونیا تشدید شده است.

بحران اقتصادی اسپانیا در سال های اخیر موجب افزایش بیکاری و بدهی های کاتالونیا شده ولی راخوی در سال 2012 میلادی با درخواست آرتور ماس برای قدرت و اختیارات بیشتر در اخذ مالیات و هزینه کردن آن مخالفت کرد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس