کد خبر 363558
تاریخ انتشار: ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۶

هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.

 به گزارش مشرق، حسین مهاجران رئیس اتحادیه فروشندگان میوه تهران گفت: در میدان اصلی میوه و تره بار٨٠٠ بارفروش اصلی و ٤‌هزار دلال فعالیت می‌کنند که از روش‌های مختلف درآمد هنگفتی به هم زده‌اند. برای بهتر متوجه‌شدن این موضوع کافی است که بدانید درآمد ماهانه یک کارگر میدان اصلی ٤٠ برابر یک خرده‌فروش میوه است.

وی افزود: هر کارگر برای حمل بار با چرخ دستی به محل پارک وانت ٤٠‌هزار تومان دریافت می‌کند و یک کارگر روزانه ٨٠وانت میوه را سرویس می‌دهد. اگر ٤٠‌هزار تومان را در ٨٠ وانت میوه ضرب کنید درآمد روزانه این کارگرها حدود ٣‌میلیون و درآمد ماهانه‌شان حدود ٩٠‌میلیون تومان می‌شود.

مهاجران ادامه داد: بارها با اتحادیه بارفروشان وارد مذاکره شده‌ایم تا این کارگرها را بیمه کند و برای آنها حقوق ماهانه‌ای درنظر بگیرد اما این اتحادیه زیر بار نرفته است و کارگران میدان اصلی حقوق گزاف ماهانه خود را از خرده‌فروشان دریافت می‌کنند.

منبع: روزنامه شهروند

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • مجید ۱۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 0
    با این گزارش و امار کارگران بیچاره را به خاک سیاه نشاندید و جیب شهرداری را پرتر کردید 0اقاجان اگر برای هر بار 15 دقیقه جهت بار گیری و خالی کردن وقت لازم باشد 1200دقیقه معادل 20 ساعت وقت لازم است واقعا کارگران در روز بطور مداوم 20ساعت کار می کنند ؟نه نهار نه صبحانه نه نماز نه خواب در زندگی انها نیست ؟
  • لبو فروش ۱۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    1 0
    اگر اینجور بود همه مدیران دولتی و شهرداران میرفتن گاریچی میشدن !
  • مجد ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    2 0
    هركس بفكر خويشه .... براي توجيهه عمل گرانفروشي هم شغلانشان حاضرند هر گروه ديگري را قرباني اميال خويش كنند انصاف هم خوب چيزيه از قديم گفتند : يك چيزي بگو كه بگنجه!!!!
  • ۱۶:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    متاسفنه بیشتر این آمار غیر واقعی و حسودانه است!یک کارگر بدون هیچ پشتوانه ای فقط چند سال می تونه از جونش کار بکشه و بعد اون کاملا از کار افتاده میشه.من خودم هر شغلی رو در نظر بگیرین در زندگیم انجام دادم حتی کار با گاری!اما واقعا کار به بی عاقبتی کارگری نیست.
  • ناشناس ۱۲:۲۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۸
    2 0
    لطفا" به شعور خوانندگان خود توهين نكنيد و مطالب را با صحت سنجي انجام شده منتشر فرماييد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس