کد خبر 363461
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۰

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از کاهش سه درصدی ازدواج در کشور خبر داد و گفت: در هفت ماه گذشته ۴۵۳ هزار ازدواج در کشور به ثبت رسیده که در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، سه درصد کاهش داشته است.

به گزارش مشرق، احمد تویسرکانی عصر دوشنبه در حاشیه افتتاح کانون سردفترداران و دفتریاران استان البرز در جمع خبرنگاران با ذکر گزارشی از عملکرد هفت ماهه سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: در هفت ماه گذشته ۳۱ میلیون و۵۲۷ هزار و ۸۷۴ مورد خدمت به مردم ارائه شده که در مقایسه با همین مدت سال گذشته ۵۲ درصد رشد نشان می دهد.

 وی با بیان اینکه خدمات عرضه شده در قالب الکترونیک بوده افزود: طی این مدت با رشدی ۱۲ درصدی، یک میلیون و ۶۱۶ هزار و ۶۰۵ سند مالکیت و هشت میلیون و ۸۱۶ هزارو ۵۴۰ سند رسمی در دفترخانه ها اسناد سراسر کشور صادر شده که در مقایسه با سال قبل ۱۰ درصد رشد داشته است.

 تویسرکانی در ادامه از کاهش سه درصدی و ثبت ۴۵۳ هزار ازدواج در هفت ماه گذشته خبر داد و افزود: ۹۰ هزار و ۹۵۹ طلاق ثبت شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته تغییری نشان نمی دهد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به معوقات بانکی اظهار داشت: این سازمان توانسته ۱۹ هزار و ۲۲۶ میلیارد تومان معوقات بانکها را وصول و ۱۲ درصد در مقایسه با سال گذشته رشد کند.

 کاهش ۱۱ درصدی ثبت اختراع در کشور

 وی از ثبت ۳۳ هزار و ۶۰۶ ثبت شرکت در کشور در هفت ماه سال ۹۳ خبر داد و گفت: این وضعیت در مقایسه با سال گذشته ۱۱ درصد کاهش داشته است.

به گفته تویسرکانی هزار و ۹۰۹ طرح صنعتی، هزار و ۵۷۴ اختراع و ۹ هزار و ۷۹۲ علامت تجاری نیز طی همین مدت به ثبت رسیده که در بحث ثبت علامت تجاری ۹۹ درصد رشد گزارش شده است.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور درباره سنددار کردن موقوفات با بیان اینکه در هفت ماهه امسال پنج هزار و ۶۹۷ سند برای موقوفات به ثبت رسیده گفت: این وضعیت نشان می دهد نسبت به سال گذشته ۷۳ درصد رشد داشته است.

امکان جابجایی سردفترداران در استانها نیست

وی در پاسخ به امکان جابجایی و انتقال سردفترداران در استانها، این امکان را منتفی اعلام کرد و در عین حال گفت: موارد انتقالی تنها برای دفترخانه های بلاتصدی که تحت کفیل اداره می شوند، امکانپذیر است.

معاون قوه قضائیه در پاسخ به زمین خواری های گسترده در استان البرز به مهر گفت: در گذشته موارد زیادی از زمین خواری گزارش شده بود اما امروز کنترل شده و تیم های نظارتی برای کنترل این پدیده تشکیل شده است.

 تویسرکانی در پاسخ به وضعیت نابسامان ساختمانهای ادارات ثبت اسناد واملاک در استان البرز گفت: در بحث تامین سخت افزار و بهبود وضعیت ساختمانهای ادارات ثبت اسناد قدم هایی برداشته شده تا در سالهای آتی شاهد بهبود این وضعیت در کرج باشیم.

 وی افزود: پیش بینی می شود سال آینده شاهد بهبود وضعیت ساختمانهای ادارات ثبت اسناد در کرج و به تدریج در سایر شهرستانهای استان باشیم.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس