با گذشت حدود پانزده ماه از فعالیت دولت یازدهم، تا الان از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی، سه رقم مختلف درباره میزان استخدام‌های دولت سابق مطرح شده است.

گروه اقتصادی مشرق-معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت یازدهم که طی چند ماه پیش رقم استخدام‌های غیرقانونی در دولت سابق را 400 هزار نفر اعلام کرده بود، جدیدا این رقم را بالاتر برده است.

محمود عسگری آزاد که سرپرستی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت یازدهم را عهده‌دار است، 25 تیرماه امسال با حضور در مجلس اعلام کرد: در طی دوران دولت های نهم و دهم 650 هزار نفر به استخدام دولت درآمده‌اند که از این تعداد 400 هزار نفر بدون آزمون و مصاحبه توسط دولت جذب شده‌اند.

این خبر با عناوینی چون استخدام غیرقانونی 400 هزار نفر در دولت احمدی‌نژاد در بسیاری از سایت‌ها و روزنامه‌های حامی دولت منتشر شد و رسانه‌های زنجیره‌ای از آن به عنوان سند جدیدی از مفاسد عظیم اقتصادی دولت سابق، یاد کردند.

سومین رقم اعلامی دولت یازدهم درباره استخدامی‌های دولت قبل

در همان زمان، انتقادات کارشناسی به اظهارات آقای عسگری آزاد مطرح شد؛ مثلا این که بسیاری از این رقم 400 هزار استخدامی، تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به نیروهای قرارداد مستقیم با دستگاه‌های دولتی بوده است که مانع تداوم اجحاف در حق این قشر شد.

کارشناسان گفتند که هرچند اشکالات و سوء مدیریت‌های دولت سابق به هیچ عنوان قابل چشم‌پوشی نیست؛ اما انصافاً باید یکی از خدمات دولت سابق را تغییر وضعیت نیروهای شرکتی به نیروهای قراردادی دانست که دولت یازدهم آن‌طور که از سخنان عسگری آزاد برمی‌آید، آن اقدام را کاملاً نادرست می‌داند.

پس از این انتقادات، معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی دولت یازدهم مجددا در اواسط مردادماه در اطلاعیه‌ای بر مواضع خود تاکید و آمار جدیدی را مطرح کرد که طبق آن رقم استخدامی‌های 8 سال دولت سابق را بیش از یک میلیون نفر عنوان کرد.

* تغییر ارقام

اما در جدیدترین تحول در این ماجرا، آقای عسگری آزاد طی روزهای اخیر رقم جدیدی از استخدام‌های دولت سابق را مطرح کرده است. وی رقم استخدام‌ها در دولت‌های نهم و دهم را 894 هزار نفر عنوان کرده و گفته است:‌ متاسفانه اکثر آنها فاقد شرایط لازم و بدون طی مراحل قانونی جذب دولت شده‌اند و درست است که برای جمعی شغل ایجاده شده ولی پرسش اساسی این است که آیا این استخدام فقط حق این افراد بوده است؟

سومین رقم اعلامی دولت یازدهم درباره استخدامی‌های دولت قبل

با گذشت حدود پانزده ماه از فعالیت دولت از سوی معاونت توسعه مدیریت و سرمایه انسانی ، سه رقم درباره میزان استخدام‌های دولت سابق مطرح شده است:‌650 هزار نفر، بیش از یک میلیون نفر و 894 هزار نفر!!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 9
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 9
  • ۰۰:۱۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    دکتر احمدی نژاد برای میلیونها ایرانی کار درست کرد و تقریبا تمام مردم و جوانان رو دارای کار کرد.
  • ۰۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    من که یه بیسوادش میشناسم استخدام شد. بقیه رو الله و اعلم
  • ۰۸:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    در دولت احمدي نژاد افرادي كه سالهاي سال بصورت شركتي و يا قراردادي از قبل (پايان دولت خاتمي ) بكارگرفته شده بودند را تبديل وضعيت كرده بود!1 را تبديل وضعيت نمودتد
  • ۰۸:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    گندکاریهای احمدی نژاد تمومی نداره
  • ۰۹:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    هرکس بدون بلیط سوار شده باید پیاده بشه . دولت قبل در اواخر دوره خودش طرح استخدام به این شکل اجرا کرد که اگر خودش رای نیاورد چوب لای چرخ دولت بعدی بذاره . فردا اگر روحانی موفق نشده در وعده هاش همین آقایون مدعی میشن که چرا نتونستی . پس بهتره از همین الان افراد همگام با خودش استخدام بشن نه کسایی که به سبک هردمبیل هشت سال قبلی کار میکنن . هرکس بدون بلیطه رای منفی بزنه !
  • ناشناس ۱۰:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    خلاصه اینها بجای اینکه بفکر حل مشکلات اقتصادی مردم باشند دائما" در گذشته سیر میکنند و بفکر تخریب دولت قبل هستند.
  • شفق ۱۱:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    کاملا طبیعی است. متاسفانه ناکامی دولت در حوزه ایجاد اشتغال رسانه های حامیش را مجبور می کند که این آمار را هر روز بالاتر ببرند. بدون توجه به اینکه در حال از دست دادن اعتماد ملت هستند.
  • ۱۴:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    آقا ما هم دوست داشتیم در دولت استخدام شویم ولی نمی دانیم این استخدامها چگونه انجام شد که این قدر بی سر و صدا بود ، فقط یک عده خاص از آن اطلاع داشتند و شرکت کردند
  • ۱۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۷
    0 0
    وتهمت های شما هم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس