کد خبر 363277
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۵

رئیس کل سابق بانک مرکزی از اظهارنظر ارزی یکسال پیش سیف مبنی بر اینکه "قیمت دلار به کف رسید" انتقاد کرد و با بیان اینکه این اظهارات برای وی خیلی سنگین تمام شد، گفت: سیاست سرکوب نرخ ارز در کشور حاکم شده است.

 به گزارش مشرق، طهماسب مظاهری امروز در مراسم صبحانه کاری اتاق بازرگانی ایران در جمع فعالان اقتصادی، خطاب به رئیس کل بانک مرکزی گفت: سال گذشته ولی الله سیف در اتاق بازرگانی در مورد نرخ ارز مطلبی را عنوان کرد که برای وی، بسیار سنگین تمام شد.

رئیس کل سابق بانک مرکزی افزود: با سیاست سرکوب نرخ ارز، سیاست سیاسی کردن نرخ ارز حاکم شده است.

وی افزود: بانک مرکزی نیاز به کمک اعضای اتاق بازرگانی برای اعمال کار کارشناسی  بر روی نرخ ارز دارد تا از فشار سیاست نرخ ارز نجات یابد.

در همین حال، ولی الله سیف  امروز در این نشست گفت: سال گذشته که اظهارنظری در مورد نرخ ارز در اتاق بازرگانی کردم، پیش بینی می‌کردم که بازخوردهایی داشته باشد. آن زمان نرخ ارز 2 هزار و 980 تومان بود و اعلام کردم که به کف رسیده است. متاسفانه پس از اینکه این اظهارنظر را کردم، صادرکنندگان و تولیدکنندگان گرچه معنای آن را درک کردند اما هیچ حرفی در رسانه ها از آنها منتشر نشد و این تنها رسانه‌ها بودند که نسبت به آن انتقاد کردند اما باید تولیدکنندگان از منافع کشور حمایت می‌کردند.

سیف خاطرنشان کرد: در یک سال و 5-4 ماه گذشته حرکت‎های بانک مرکزی در بخش ارزی نشان می دهد که این بانک چه نگاهی به وضعیت ارزی کشور دارد.

ولی الله سیف سال گذشته در اتاق بازرگانی گفته بود نرخ ارز در بازار به کف رسیده که این اظهارنظر بلافاصله با واکنش گسترده اقتصاددانان مواجه شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس