کد خبر 363048
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۹

به ‌رغم مخالفت‌های منطقه‌ای و بین‌المللی، کمیته قانون‌گذاری وزرای رژیم صهیونیستی قصد دارد با تصویب لایحه‌ای، این رژیم را به عنوان «دولت یهودی‌ها» و «عبری» را به عنوان زبان رسمی در اراضی اشغالی معرفی کند.

به گزارش مشرق، کمیته قانون‌گذاری وزرای رژیم صهیونیستی قرار است امروز (یکشنبه)  لایحه‌ای بحث‌برانگیز را مورد بررسی قرار دهد که هدف آن تعریف اسرائیل به عنوان «کشور ملی یهودیان» است.

به گزارش «رادیو اسرائیل»، این لایحه که مورد حمایت «زائو الکین» از حزب لیکود است، زبان عبری را نیز به عنوان زبان رسمی در اراضی اشغالی معرفی خواهد کرد در حالی که به عربی نیز جایگاه ویژه‌ای خواهد داد.

به نوشته روزنامه «جروزالم پست»، احتمالا اکثر وزرای این کمیته به این لایحه رای خواهند داد. با این حال، منابع نزدیک به «زیپی لیونی» وزیر دادگستری اسرائیل که ریاست این کمیته را بر عهده دارد، گفتند او نهایت تلاش خود را خواهد کرد تا از ارائه این لایحه به کنست (پارلمان رژیم صهیونیستی) خودداری کند.

بر اساس این گزارش، مسئله معرفی اسرائیل به عنوان کشور یهودی، در آخرین دور مذاکرات سازش با میانجی‌گری آمریکا، موضوع مورد مناقشه بود. محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان بارها از به رسمیت شناختن رژیم صهیونیستی به عنوان دولت یهودی خودداری کرده است. فلسطینی‌ها نگرانند به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان دولت یهودی حق بازگشت پناهندگان فلسطینی یا حق غرامت برای کسانی که از تشکیل اسرائیل لطمه‌ دیده‌اند را از میان ببرد.

اوایل سال جاری میلادی نیز وزرای خارجه کشورهای عربی از به رسمیت شناختن اسرائیل به عنوان یک دولت یهودی سر باز زدند و رژیم صهیونیستی را به خاطر تضعیف روند مذاکرات سازش مورد انتقاد قرار دادند. مذاکرات میان رژیم صهیونیستی و فلسطینی‌ها در آوریل 2014 به خاطر خودداری این رژیم از آزادی اسرای فلسطینی، متوقف شد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس