کد خبر 363010
تاریخ انتشار: ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۲

منابع امنیتی از درگیری های شدید در جنوب و غرب عین العرب و هلاکت ۱۲ تروریست داعشی و تشدید درگیری میان تروریست های تکفیری در الرقه خبر دادند.

به گزارش مشرق، شبکه رووداو نوشت: منابع کُردی از درگیری میان نیروهای کُرد و تروریست های داعش در عین العرب خبر دادند و افزودند: نیروهای حمایت مردمی موفق به هلاکت 12 تروریست داعش شدند.

این منابع بیان کردند: درگیری ها در مناطق جنوبی و غربی کوبانی در جریان است و جنگنده های ائتلاف بین المللی بر فرار عین العرب در پرواز هستند.

منابع سوری اعلام کردند: ارتش سوریه مراکز گروه های مسلح را در عتمان و جاسم در حومه درعا هدف قرار دادند.

این منابع بیان کردند: ارتش سوریه عملیاتی علیه گروه های مسلح در ام باطنه و تل الشعار در حومه قنیطره انجام دادند.در کفر حمرا، السمیریه، المنظار، کرم الطراب، بنی زید، العامریه، الراموسه، بنان الحص، القمیطرات و عبطین در حلب ارتش سوریه مراکز تروریست ها را هدف قرار داد.

ارتش سوریه در جنوب کناکر در حومه دمشق عملیات علیه گروه های تروریستی انجام داد.

منابع عراقی اعلام کردند: گروه موسوم به احرار الشام بر گذرگاه باب الهوی در مرز با ترکیه مسلط شدند و این پس از نبرد با گروه موسوم به جیش الاسلام بود.

ارتش سوریه در درعا و حومه آن نیز مراکز گروه های مسلح را هدف قرار داد.

درحومه دمشق تعدادی سرکرده های گروه های مسلح که در میان آنها سرکرده های سعودی به چشم می خورند به هلاکت رسیدند.

اختلاف میان تروریست‌ها در الرقه

فعالان سوری تاکید کردند: بر اثر درگیری داخلی میان تروریست ها در الرقه در شمال شرق سوریه که چند  روز قبل رخ داده است شش تروریست به هلاکت رسیدند.این نخستین درگیری از دو سال قبل که داعش بر این شهر مسلط شده است محسوب می شود.

این منابع افزودند: این درگیری میان ازبک ها و چچنی ها و برخی اعراب در شهر الطبقه در حومه غربی الرقه رخ داد و از سلاح سبک استفاده شد.

به گفته این منابع درگیری زمانی آغاز شد که گروهی از ازبک ها که برای جنگ در عراق اعزام شده بودند متوجه شدند که خانه های آنها از سوی چچنی ها و دیگر اعراب مصادره شده است و از آنها خواستند که این منازل را تخلیه کنند اما آنها مخالفت کردند که ازبک ها اقدام به تیراندازی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس