کد خبر 362755
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۵:۰۸

دفتر خدمات مشترکان شرکت ارتباطات سیار در اقدامی تعجب‌برانگیز و علنی اقدام به زیر پا گذاشتن قانون و فروش سیم‌کارت با قیمت بیش از مصوب کرده است.

 به گزارش مشرق، تعرفه سیم‌کارت صفر دائمی شرکت ارتباطات سیار یا همان خطوط 912 خردادماه سال گذشته از 256 هزار تومان به 162 هزار تومان کاهش یافت که نهایتا با اعمال هزینه‌های جانبی چیزی کمتر از 170 هزار تومان می‌شد.

هرچند که این مصوبه سال گذشته هم با تأخیر در اجرا روبرو شد و برخی امور مشترکان از انجام آن سر باز می‌زدند اما نهایتا همراه اول به عنوان متولی فروش، بر چنین مقاومتی غلبه کرد.

پیش از تصویب نرخ 162 هزار و 700 تومان که شامل تعرفه اتصال و تضمین پرداخت بود، سیم‌کارت‌های صفر با قیمت 256 هزار تومان توسط شرکت ارتباطات سیار عرضه می‌شد.

با این حال و تقریبا هم‌زمان با عرضه کد صفر (0) دائمی‌ها که مدت زمان زیادی از آن نمی‌گذرد، تبلیغات تلفنی و پیامکی بر سر فروش شماره‌های مشابه مشترکان اپراتورها با چنین کدی توسط برخی امور مشترکان اپراتور اول ارتباطی آغاز شده است.

اواخر هفته گذشته و امروز یکی از این امور مشترکان اقدام به ارسال پیامکی جهت فروش شماره‌های خریداری شده‌اش زده و متن آن به این شرح است "مشترک گرامی، خط شما با کد صفر موجود است. همراه اول"؛ این پیامک 14 رقمی برای چند مشترک با سر شماره 3000 ارسال شده است و دو شماره تلفن هم جهت تماس در آن قید شده که مربوط به منطقه ستارخان است.

کد صفر همراه اول دائمی قطعا ممکن است نظر برخی را به خود جلب و‌انها را متقاعد به تماس گرفتن با شماره موجود در متن پیامک کند؛ لذا برای اطلاع بیشتر نسبت به این موضوع با شماره تماس گرفتیم و خانمی در پشت خط خود را امور مشترکان همراه اول عنوان کرد.

دفتر امور مشترکان مذکور مربوط به ستارخان و حوالی بازار سنتی است؛ با این حال قیمت خط مشابه را 256 هزار تومان می‌فروشد و در پاسخ به این سوال که چرا از خود همراه اول گران‌تر می‌فروشید؟، گفت: خود همراه اول هم خطوط را با این نرخ می‌فروشد و کار ما نیست.

اپراتور این دفتر خدماتی در پی اصرار مبنی بر اینکه امکان خرید همین خط از طریق پورتال همراه اول با قیمت حدودا 163 هزار تومان وجود دارد و چرا باید خط را از شما بخرم؟، عنوان کرد: چنین موضوعی امکان ندارد چرا که خود ما هم خط را با همین نرخ از همراه اول می‌خریم.

وی ادامه داد: شما باید قیمت فعالسازی، تنظیم سند و تغییر نام را هم بپردازید که مجموعا همین رقم می‌شود. برای اطمینان خیالتان بهتر است به مخابرات بروید و اصلا از ما خرید نکنید آنوقت متوجه می‌وشید که مخابرات هم همین نرخ را از شما می‌گیرد.

این پاسخگوی دفتر امور مشترکان در پاسخ به این سوال که سایت نرخ حدود 163 هزار تومان را برای خرید سیم‌کارت پیشنهاد می‌دهد، از این طریق اقدام کنیم به نفع‌مان نیست؟، گفت: از طریق سایت اگر اقدام کنید یا خط مورد نظر را دریافت نمی‌کنید یا برای فعالسازی با مشکل برخورد می‌کنید.

وی گفت: اگر قرار باشد همه بتوانند از طریق سایت همراه اول خرید کنند، دیگر امور مشترکان معنایی ندارد.

حال با توجه به چنین پاسخ سرشار از ابهامی و تأخیر یک روزه برای فعالسازی سیم‌کارت توسط این دفتر امور مشترکان، تماسی هم با واحد رسیدگی به شکایات همراه اول داشتیم تا درباره چنین موضوعی بیشتر مطلع شویم.

لذا پاسخگوی این واحد با اشاره به اینکه دفاتر خدمات مشترکان با مراجعه به سایت، شماره‌ها را جمع و جور کرده‌اند، گفت: بعد از چنین خریدی با مشترکانشان تماس می‌گیرند که خط مورد نظرشان را برای فروش دارند و می‌توانند واگذار کنند.

وی با بیان اینکه خرید از سایت به سختی انجام می‌شود، اذعان کرد: آنها با مشکلات خریداری می‌کنند و بعدا اقدام به فروش می‌کنند.

این فرد پاسخگو در پاسخ به این سوال که خط پیشنهادی توسط امور مشترکان در سایت همراه اول هم جهت خرید با قیمت 163 زهار تومان باز است، چرا باید با قیمت بالاتری به فروش رسانند؟، گفت: خرید از طریق سایت خیلی سخت و ممکن است در ابتدا گفته شود که شماره مورد نظر باز و قابل فروش است اما در زمانیکه بخواهید اینترنتی پول خط را واریز کنید به شما بگوید که خط واگذار شده است.

وی درباره اینکه چنین کاری توسط امور مشترکان و فروش با قیمت گزاف سیم‌کارت‌ها غیرقانونی نیست؟، گفت: این کار غیرقانونی است و ما هم چنین موضوعی را به دفاتر تذکر داده‌ایم اما متأسفانه باز هم چنین کاری را انجام می‌دهند.

عدم وجود ضابطه‌ای مشخص در بازار سیم‌کارت از قدیم‌الایام وجود داشته اما اینکه در بدنه مخابرات شاهد چنین موضوعی باشیم، شاید جزو معدود دفعات باشد.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محمد دماوندی ۱۶:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۴
    0 0
    باسلام خدمت مسولین امر بنده دو خط باکد هشت در تیر ماه از امور مشترکین خریداری کردم هرعدد2950000ریال اسنادومدارک ان موحوداست که هزینه نقل وانتقال با خریداز میباشد.ومبلغ در دفتر توسط پوز دریافت گردبد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس