کد خبر 362577
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۲

یک شرکت فرانسوی هلندی برای بهره برداری از قابلیت‌های شگفت‌انگیز طبیعت یک مزرعه جلبک دریایی در مرکز ژنو ایجاد کرده‌اند.

به گزارش مشرق، شرکت فرانسوی هلندی Cloud Collective در مرکز ژنو – سوئیس یک مزرعه جلبک شهری در بزرگراه توسعه داده است.

این جلبک‌ها در یک محیط بسته به شکل لوله قرار گرفته‌اند و از دی‌اکسید کربن محیط زیست تغذیه می‌کنند؛ به گفته این شرکت، این پروژه می‌تواند با محیط زیست سازگار باشد و نوعی تکنیک‌ کشت در آینده باشد.

مهندسان این شرکت برای بهره برداری از قابلیت‌های شگفت انگیز طبیعت یک مزرعه جلبک دریایی در لوله‌های شفاف واقع در مرکز ژنو ایجاد کرده‌اند؛ جلبک‌ها، گیاهان و گروهی از موجودات زنده هستند که با استفاده از نور خورشید و دی اکسیدکربن، اکسیژن تولید می‌کنند.

داخل لوله‌های نصب شده در بزرگراه مایعی سبزرنگ حرکت می‌کند، در واقع این کار یک فتوبیوراکتور برای کشت جلبک در یک محیط بسته است. این لوله‌ها دارای فیلتر، پمپ و پنل‌های خورشیدی است و جلبک‌ها توسط CO2 فراوان شهری و نورخورشید زودتر رشد می‌کنند؛ این امر موجب تمیز شدن هوا می‌شود و قبل از استخراج بری مقاصد مختلف استفاده می‌شود.

به گفته محققان از جلبک‌ها برای تولید برق، ایجاد سوخت‌های زیستی و مواد دارویی، لوازم آرایشی و موادغذایی می‌توان استفاده کرد.

این فتوبیوراکتور در حال حاضر در مرحله آزمایشی است و این پروژه می‌تواند کمکی برای حفاظت از محیط زیست و بازیافت منبع آلودگی باشد.

{$sepehr_album_19739}

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس