کد خبر 361692
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۴

رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و تره بار، قیمت هرکیلوگرم گوجه فرنگی در مغازه‌ها را 5400 تومان اعلام کرد و گفت: این گرانی تا 25 روز آینده ادامه دارد.

 به گزارش مشرق، سید حسین مهاجران با بیان اینکه قیمت گوجه فرنگی در میدان بارفروشان تا 4 هزارتومان نیز رسیده است، افزود: مغازه‌داران مجاز به دریافت 35 درصد سود از فروش این محصولات هستند، بنابراین قیمت هر کیلوگرم گوجه فرنگی باید در مغازه‌ها 5400 تومان باشد، ضمن اینکه بهای نوع دیگری از این محصول که انباری و آسیب دیده است، در میدان بین 1500 تا 2000 تومان و در مغازه 2250 تومان است.

وی اضافه کرد: در مهرماه که گوجه فرنگی تابستانه در حال اتمام است، تولیدکنندگان گوجه‌ های سبز را به انبارها منتقل می‌کنند تا رنگ‌آمیزی شوند، فاصله بین این کار تا زمان ورود گوجه تازه دزفول به بازار 20 روز است و هر سال در این بیست روز قیمت گوجه فرنگی گران می‌شود.

مهاجران با اشاره به بارندگی‌های اخیر گفت: در اثر این بارندگی‌ها تولیدکنندگان موفق به انتقال گوجه های سبز به انبارها نشدند.

وی با بیان اینکه عده‌ای از کشاورزان قبل از هفدهم مهرماه( قبل از بارندگی‌ها) اقدام به این کار کرده بودند، افزود: گوجه فرنگی‌هایی که پس از این تاریخ به انبارها منتقل و رنگ‌آمیزی شده‌اند خال دار هستند و مزه آنها رو به تلخی می‌رود.

مهاجران با اشاره به ورود گوجه فرنگی دزفول به بازار طی 15 روز آتی، اضافه کرد: این محصول پاسخگوی نیاز مردم نیست، بنابراین تاثیر چندانی بر قیمت ندارد اما طی 25 روز آینده گوجه فرنگی چابهار وارد بازار می‌شود که آن زمان قیمت‌های فعلی شکسته خواهد شد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس