کد خبر 360941
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۲۰:۰۸

هیأت‌های عشایر و قبایل کربلا روز گذشته در حرم مطهر حضرت امام حسین(ع) و حرم حضرت عباس(ع) عزاداری و سوگواری کردند.

به گزارش مشرق، هیأت عزاداری قبیله «بنی اسد» و دیگر هیأت‌های عشایر شهر مقدس کربلا روز گذشته و به مناسبت سومین روز شهادت امام حسین(ع) و یاران باوفای آن حضرت مراسم تدفین نمادین پیکرهای مطهر شهدای دشت نینوا را برگزار کردند.

این مراسم با راهپیمایی گسترده ده‌ها هزار نفری عشایر و قبایل کربلای معلی برگزار شد شیوخ و بزرگان قبایل در جلوی گروه قبیله خود حرکت کرده و در سوگ شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) اشک ماتم ریختند.

همچنین مسوول بخش شعایر دینی و هیإت‌های مذهبی در عراق اعلام کرد: تعداد هیأت‌های حسینی و دسته‌های عزاداری در دهه اول محرم الحرام به بیش از ۱۵۰۰ هیئت رسیده که این تعداد نسبت به سال گذشته به بیش از دو برابر افزایش یافته است.

«ریاض نعمه سلمان» افزود: در دهه اول محرم الحرام امسال ۱۶۶ دسته عزاداری در استان کربلا عزاداری و سینه زنی نموده و ۱۳۳۴ هیئت حسینی در استان کربلا به زائران خدمات‌رسانی کردند.

وی ادامه داد: در ایام محرم الحرام امسال یک ویژگی دیگری بود و آن اینکه تعداد زائران حسینی از کشورهای خارجی بیش از گذشته بود و همچنین هیأت‌های خدمات‌رسانی زیادی از کشورهای دیگر به زائران حسینی در کربلا خدمات رسانی کردند.

{$sepehr_album_19547}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۷
    0 0
    این همه جوانان شیعه چطور داعش توانست این همه مناطق عراق تصرف کند. همه به سوی شهادت حرکت کنید. پیروزی با شماست. یا حسین
  • ۰۰:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    صلی الله علیک یا مظلوم
  • سارا ۰۹:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۸
    0 0
    یادمان باشد که در تمام مراسم و هیات و زیارتگاهها که جمعی با خلوص حضور دارند, اولین دعایمان فرج صاحب زمان باشد که انشاالله به زودی زود فرابرسد.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس