کد خبر 360818
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۵

سفیر ونزوئلا در تهران با حضور در سازمان توسعه تجارت با رییس این سازمان دیدار و ضمن تاکید بر پیگیری و عملیاتی کردن توافقات صورت گرفته در هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ونزدوئلا، خواستار صادرات اقلام دارویی ایران به ونزوئلا شد.

به گزارش مشرق، روابط عمومی سازمان توسعه تجارت، «آمن هوتب زامبرانو» در این دیدار به تقاضای دارویی ونزوئلا از ایران اشاره کرد و افزود: ایران از ظرفیت بالایی در صادرات دارو برخوردار است و ونزوئلا هم به دارو نیازمند است به همین دلیل از ایران می‌خواهیم که نماینده‌ای را در اسرع وقت به ونزوئلا بفرستد و قراردادی در این زمینه امضا شود.

وی ونزوئلا را مقصدی برای ورود به بازار آمریکای لاتین دانست و با تاکید بر ایجاد خط هوایی، تصریح کرد: ایران با افزایش صادرات به ونزوئلا می‌تواند به بازار آمریکای لاتین دست یابد.

زامبرانو پیگیری توافقات صورت گرفته در کمیسیون مشترک تهران و کاراکاس را نقطه مثبتی در ارتباط دو کشور دانست و گفت: باید تلاش کنیم که راه ارتباط دو کشور باز بماند و با بررسی و ارائه مرتب گزارش از روند امور، تعهدات دو طرفه را عملیاتی کنیم.

وی با بیان اینکه وزیر صنایع ونزوئلا ظرف دو هفته آینده به تهران سفر می‌کند، افزود: با این سفر گامی در جهت رفع مشکلات توسعه تجارت دو طرف برداشته می‌شود و از سوی دیگر با سفر وزیر امور خارجه ونزوئلا ظرف یک ماهه آینده به تهران این مشکلات بیش از پیش برطرف خواهد شد.

* افتاح کارخانه سیمان در ونزوئلا با حضور معاون اول رییس‌جمهوری

در این جلسه «ولی‌الله افخمی‌راد» با اشاره به اینکه بعد از کمیسیون مشترک تحرکاتی از سوی دو کشور برای گسترش روابط تجاری ایجاد شده است، گفت: در همین راستا معاون اول رییس جمهوری ظرف چند هفته آینده برای افتتاح کارخانه سیمان به کاراکاس سفر خواهد کرد.

وی ضمن دعوت از وزیر بهداشت و درمان ونزوئلا برای سفر به تهران، افزود: برای صادرات دارو از وزیر بهداشت و درمان ونزوئلا می‌خواهیم تا از کارخانه‌های داروسازی ایران بازدید و لیست اقلام مورد نیاز کشور متبوعش را ارائه کند.

رییس سازمان توسعه تجارت در مورد صادرات مواد شوینده به ونزوئلا هم گفت: با ارائه اقلام مورد نیاز از سوی کاراکاس صادرات مواد شوینده به این کشور از سر گرفته می‌شود.

وی با تاکید بر حل مشکلات مالی شرکت‌های ایرانی فعال در ونزوئلا گفت: این شرکت‌ها ملزم به ارائه گزارش از فعالیت‌های خود هستند و علت برخی تاخیرها در انجام پروژه این شرکت‌ها عدم تامین مالی آنها از سوی ونزوئلا بوده است که با رفع مشکلات، پروژه‌ها با جدیت انجام خواهد شد.

هشتمین کمیسیون مشترک ایران و ونزوئلا در شهریور ماه گذشته با حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت ایران و وزیر امور خارجه، وزیر نفت و وزیر صنعت ونزوئلا در محل وزارت امور خارجه این کشور برگزار شد.

پیش از این جلسه نیز نمایندگان شرکت‌های فعال در ونزوئلا از جمله ایمیدرو، بانک توسعه صادرات، اداره همکاری‌های منطقه‌ای وزارت بهداشت، سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، بانک مشترک ایران و ونزوئلا، سازمان زمین‌شناسی، شرکت کشتی‌سازی، خانه‌سازی ایرانیان در جلسه‌ای با رییس سازمان توسعه تجارت مسائل و مشکلات سرمایه‌گذاری در کاراکاس را مطرح و در خصوص رفع آنها چاره‌اندیشی کردند.

منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس