کد خبر 360728
تاریخ انتشار: ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۷

یکی از مقامات ارشد خبری گفت، هند وزیر دفاع جدیدی منصوب خواهد کرد؛ اقدامی که به وزیر دفاع کنونی اجازه خواهد داد تا بر وظیفه اصلی خود برای رفع مشکلات اقتصادی تمرکز کند.

به گزارش مشرق، از مه سال جاری میلادی که نارندرا مودی، نخست وزیر هند زمام امور کشور را به دست گرفته، آرون جیتلی هم به عنوان وزیر دفاع و همه به عنوان وزیر اقتصاد و دارایی خدمت کرده است.

ساداناند تاناواده، دبیرکل بخش دولتی حزب حاکم "بهاراتیا جاناتا" گفت: وزیر دفاع جدید مانوهار پاریکار، سروزیر گوآ خواهد بود.

یکی دیگر از منابع آگاه گفت، مودی پست وزیر دفاع را به پاریکار پیشنهاد کرده است.

اما این منبع تاکید نکرد که پاریکار این پیشنهاد را پذیرفته است یا خیر. پاریکار هنوز درباره این مساله اظهار نظر نکرده است.

یکی دیگر از مقامات ارشد حزب حاکم هند گفت، تغییراتی در چند روز آتی صورت خواهد گرفت که شامل انتصاب یک وزیر دفاع جدید خواهد بود.

چنین اقدامی به آرون جیتلی این فرصت را می‌دهد تا کاملا بر انجام تمهیدات بودجه و اصلاحات اقتصادی بازار آزاد که قصد اجرای آن را دارد، تمرکز کند.

چندین تن از وزرای کابینه مودی مسئول پست وزارتی هستند و این مساله باعث بروز نگرانی‌هایی شده مبنی بر اینکه این کابینه پر مشغله نتواند به طور کامل به مشکلاتی که هند با آن مواجه است رسیدگی کند.

مودی در چند هفته اخیر چندین تن از کارمندان ارشد دولت را که توسط دولت قبلی منصوب شده بودند، برکنار کرده و به جای آن‌ها معاون‌های "قابل اعتماد" از ایالت گجرات را منصوب کرد.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس