کد خبر 360196
تاریخ انتشار: ۱۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۱:۲۸

حمله به عزادران و حسینیه ها در روز عاشوراء بار دیگر نقش جریان های افراطی وهابی را در پاسخ وحشیانه به تفکرات مخالف رژیم ریاض عیان کرد.

به گزارش مشرق، حمله به حسینیه شیعیان در استان الحساء عربستان بار دیگر کینه توزی مزدوران وهابی را نسبت به مکتب اهل بیت (ع) به اثبات رساند.

به دنبال این حمله وحشیانه و شهادت شماری از عزادران حسینی وزارت کشور سعودی برای سلب مسئوولیت و فرار از اتهامات، این حادثه را تروریستی خوانده و آن را محکوم کرد و اعلام نمود : شش نفر را در رابطه با این ماجرا دستگیر کرده است.

آل سعود پیشینه طولانی در ضدیت با شیعیان و پراکندن تخم تفرقه و فتنه های مذهبی دارد و به هیچ رو حاضر به پذیرفتن عقاید پیروان مذاهب دیگر غیر از فرقه وهابیت نیست و همین یورش خصمانه به عزاداران شاهدی دیگر بر این مدعا است.

در همین زمینه مخالفان حکومت ریاض در صفحات خود در شبکه های اجتماعی جزئیات تازه ای از این جنایت هولناک را فاش کردند.

بر اساس شواهد موجود بر دیوار نزدیک روستای حسینیه ای که مورد بی حرمتی قرار گرفت، شعارهایی در محکومیت اقدامات سرکوبگرانه وهابیت در سوریه نوشته و با مردم این کشور اعلام هبستگی شده بود و عبارت هایی مانند سوریه به قبرستان وهابیت تبدیل می شود و بشار اسد پیروز است، درج گردیده بود امری که چندان به مذاق سعودی ها خوش نیامده و خشم آنان را بر انگیخته است.

معارضان ریاض هجوم وحشیانه به روستای دالوه را پاسخی به شعارهای درج شده می دانند و انگیزه آن را انتقام از منتقدان سیاست های عربستان درقبال سوریه عنوان می کنند و معتقدند دستگاه های اطلاعاتی عربستان صحنه گردان اصلی وقایع اخیر و هتک حرمت به ساحت امام حسین (ع) بوده اند و اینک رسانه های حکومتی ریاض در تلاش هستند تا با فرقه ای نشان دادن این حادثه ردپای خود را در این موضوع به کلی محو کنند.

اساساً محوراقدامات  آل سعود بر سرکوب خشن هر گونه اظهار نظر مخالف با سیاست های آنان در داخل این کشور استوار است و آنان تمامی سیاست های خود را به گونه ای مقدس و غیر قبال خدشه جلوه می دهند که هیچ کس به آنان متعرض نشود و در صورت مواجه شدن با انتقاد و مخالفت، فرد خاطی را به اعدام محکوم می کنند و یا مجازات های سنگینی را در مورد وی صادر می کنند.

یک نمونه از این اقدامات خودکامه مقامات سعودی، ممانعت از ورود زائران سوری به عربستان برای ادای مناسک حج است که خود پیامی واضح به به مخالفان سیاست های آل سعود است که این رژیم تاب هیچ گونه اعتراض و مقاومت را در برابر تمایلات نامشروع خود ندارد و تنها منطق سرکوب و اختناق را می شناسد.
منبع: شبستان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • سید ۲۱:۴۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۴
    0 0
    برای ما ملت ایران حریم تشیع خط قرمز است اگر چنانچه از ناحیه هر کشور و گروه و شخصی به این حوزه جسارت شود تا گرفتن انتقام از این هتاکان آرام نخواهیم گرفت .
  • مهدی ۰۰:۴۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    چرا جمهوری اسلامی در مبارزه با تفکر وهابیون منفعلانه و ناهماهنگ عمل میکند.یک روز از وحدت امت اسلامی حرف میزند.روز دیگر جوانان این مملکت را در سیستان و مسلمانان سنی و شیعه را در بلاد اسلامی به اذن ال سعود و حمایت وهابیون تکفیری به شهادت میرسانند.باید با کارهای اطلاعاتی و یک نقشه زیرکانه عربستان سعودی را از داخل به قهقرا بفرستیم و وهابیون خونخوار را از مکان امنشان به خاک ذلت بیندازیم تا کی مدارا و سیاسی کاری در مقابل این قوم منحط و کوته فکر.تنها منطق موثر در مقابل این جانیان وهابی مشت اهنین است.لانه زنبورهای وحشی که همان ال سعود است را باید به اتش کشید
  • مشدی ۰۸:۰۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    خونسرد باش داداش - خودش درست میشه
  • سارا ۱۰:۵۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    فکر می کنم در محیط بسته و خفقان حاکم بر عربستان, خیلی به سختی بشه چنین نقشه ای را پیاده کرد. نمونه اش شیخ نمر . شاید بشه امی بست به مرگ عبدالله که اگر اختلاف قدرتی پیش بیاد, بشه کاری کرد
  • عماد ۱۲:۲۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۵
    0 0
    به نظر من عربستان با مرگ یک نفر از وهابیون تهی نمیشه و باز به تفکر سلفی خودشون ادامه میدند و بستگی به شخص نداره بلکه یک تفکر جمعی و ریشه دار تبدیل شده اند.اگر ما صبر کنیم .وهابیون به هیچ وجه صبر نخواهند کرد و تا شیعیان و امت اسلامی را طبق سیاستهای استکبار به بردگی نکشند کوتاه نخواهند امد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس