وزارت خزانه داری آمریکا با صدور بخشنامه جدیدی اعلام کرد ایرلاین های غیر آمریکایی نمی توانند از طریق موسسات مالی آمریکایی پولی بابت عبور از آسمان ایران یا فرود اضطراری در خاک ایران به این کشور پرداخت کنند.

به گزارش مشرق به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرت لاو بلاگ، اداره کنترل دارایی های خارجی وزارت خزانه داری آمریکا اعلام کرد، ایرلاین های غیر آمریکایی نمی توانند از طریق موسسات مالی آمریکایی پولی بابت عبور از آسمان ایران یا فرود اضطراری در خاک این کشور پرداخت نمایند.

بر اساس این بخشنامه جدید، پرداخت های شرکت های هواپیمایی خارجی نمی تواند از طریق سیستم مالی آمریکا صورت پذیرد. یعنی تنها شرکت های هوایی آمریکایی می توانند از سیستم مالی آمریکا برای پرداخت پول بابت پرواز بر فراز آسمان ایران یا فرود اضطراری در این کشور استفاده کنند.

این تغییر سیاست پس از آن صورت گرفته است که گزارش های جدید حکایت از افزایش حجم پروازهای بین المللی بر فراز آسمان ایران دارد، زیرا شرکت های هوایی کمتر از آسمان کشورهای عراق و اوکراین استفاده می کنند. دو شرکت ایرفرانس و ویرجین آتلانتیک، پروازهای خود از آسمان عراق را به حالت تعلیق در آورده اند.

طبیعتا این بخشنامه فضا را برای استفاده شرکت های غیرآمریکایی از موسسات مالی غیر آمریکایی جهت پرداخت پول به ایران باز گذاشته است. اما با توجه به جریمه های هنگفت اعمال شده از سوی آمریکا علیه بانک های خارجی به دلیل همکاری با ایران، احتمالا بانک های خارجی تمایلی به تن دادن به این پرداخت های پر ریسک نخواهند داشت، به خصوص اینکه رقم این پرداخت ها نیز ناچیز است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس