مدیر عامل ایران‌‌خودرو با بیان اینکه «واو را» طراح آلمانی بعد از سفر دو هفته‌ای به ایران، شب گذشته کشور را ترک کرد، گفت: با این طراح، قرارداد ۴ ساله منعقد شد و قرار است طی ۴ سال آینده دو پلت‌فرم جدید طراحی کنیم.

 به گزارش مشرق، هاشم یکه‌ زارع با اشاره به اینکه «واو را»، طراح آلمانی شب گذشته ایران را ترک کرد، اظهار داشت: این طراح آلمانی در سفر دو هفته‌ای به ایران، گزارشی از توانایی‌ها، نقطه‌ضعف‌ها، فرصت‌ها و تهدیدهای موجود برای ایران‌ خودرو تهیه و در نهایت علاقمندی خود را به همکاری با ما اعلام کرد.

وی توضیح داد: بر این اساس، قرار شد طی یکی، دو ماه آینده تیمی حدوداً 10 نفره به همراه طراح آلمانی به ایران بیایند تا برای طراحی دو پلت‌فرم جدید خودرو برنامه‌ریزی کنیم.

یکه‌زارع با بیان اینکه «واو را» گزارش خوبی را در مورد ایران‌ خودرو تهیه کرده بود، افزود: این گزارش نشان‌دهنده تجربه وی در صنعت خودرو بود و در آن توانایی‌ها و نقطه‌ضعف‌های ایران خودرو تشریح شد.

* استخدام تیم خارجی 10 نفره

به گفته یکه‌ زارع، تیمی که به همراه «واو را» به ایران سفر خواهد کرد در زمینه‌های مختلف مانند قیمت تمام‌شده خودرو، صادرات، فرآیند تولید و کیفیت تخصص دارند و در استخدام ایران‌ خودرو خواهند بود.

وی ادامه داد: قرار است در همکاری با طراح آلمانی، دو پلت‌فرم جدید در ایران‌ خودرو طراحی شود و بر روی هر پلت‌فرم نیز تولید خودروهای جدید صورت گیرد.

وی در پاسخ به این سؤال که بابت استخدام این تیم طراحی و تولید خودرو، چقدر هزینه خواهید کرد؟ بدون اعلام این رقم، گفت: دستمزد آنها در حدود دستمزد مهندسان ایرانی خواهد بود و در این همکاری، مهندسان ایرانی در کنار تیمی با تجربه، آموزش خواهند دید.

* پیشرفت مهندسان ایرانی در کنار طراح آلمانی

مدیر عامل ایران خودرو در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر اینکه در ایران طراحان زبده خودرو وجود دارد، دلیل استفاده از طراحان خارجی چیست؟ گفت: ما از همکاری با هر فرد ایرانی که دارای تجربه کافی در این زمینه باشد، استقبال می‌کنیم و البته در شرایطی که امکان استفاده از تجربه یک فرد ماهر و باتجربه در طراحی خودرو وجود دارد، می‌توانیم با این کار زمینه را برای پیشرفت مهندسان ایرانی نیز فراهم کنیم.

وی اظهار داشت: «واو را» حداقل چهار سال در استخدام ایران خودرو خواهد بود و قرارداد ما با وی به صورت فردی و چهار ساله منعقد شده و در مورد سایر افراد تیمش نیز قراردادهای یک تا چهار ساله خواهیم داشت.

«واو را»، طراح آلمانی دو هفته پیش برای بررسی وضعیت تولید و عملکرد ایران خودرو به ایران سفر کرد تا در صورت مثبت بودن نتیجه این گزارش، برای طراحی پلت‌فرم جدید خودرو با ایران خودرو همکاری کند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • مجید ۱۴:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    خوشا چاهی که اب از خودبرارد! سه دلیل برای عدم موفقیت این کار وجود دارد!! 1-دولتی بودن اصل و اساس خودرو سازی! 2 2-عدم وجود دانشگاه های واقعی خودرو سازی نه مدرک سازی 3-عدم اجاز بروز خلاقیت و مراکز پژوهشی تحقیقی واقعی نه سوری و جای برای ردوستان و اشنایان بجهت اشتغال زائی
  • محمد ۱۴:۵۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    پیشرفت مهندسان ایرانی زمانی که پول طراحی در جیب یک خارجی میرود!!!!!!!!!!! خودتو مسخره کن که بویی از جوانمردی نبردی. موتور ناوشکن جماران ایرانیه و این بچه پررو میگه مهندسان ایرانی باید پیشرفت کنند. درسته مهندس ایرانی باید زمان بیشتری در اختیارش گذاشته بشه اما ایرانیه....
  • ۱۵:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    واقعا جالبه 35 نفر از 100 نفر بهترین طراحان خودرو دنیا در غرب ایرانی هستن بعد یه خودروساز ایرانی رفته با خارجی ها برای طراحی خودرو ای کاش روزی یه مدیر آلمانی یا ژاپنی به جای این ....های ایرانی کار رو بدست بگیرند...
  • ۱۸:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    4 - دستمزد آنها در حدود دستمزد مهندسان ایرانی خواهد بود !!!!!!!!!!!!!!
  • ۱۸:۴۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    برای اینکه اون ایرانی ها می دونند اگه بیان چه بلایی سرشون میاد ولی بدبخت اون آلمانیه ....!!!!
  • عماد ۱۹:۲۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    احتمالا یه اتاق جدید واسه موتور RD
  • ۲۲:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    بايد مدير از المان بيارن نه طراح اقا جوووون
  • ۲۲:۳۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۱
    0 0
    من اگر مدیر ایران خودرو بودم مشخصات محصول مورد نیاز را می دادم و طرح و قالب های خودرو مورد نیاز را که کم و کیف ان مورد قبول قرار گرفته را می خریدم
  • ناشناس ۰۰:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    0 0
    به نظر من تنها کار مثبت ایرانخودرو همینه اگه واقعا برای کار اومده باشه نه نمایش درضمن کدوم یک از اون35 نفر طراح الان توی ایران هستند
  • بهمن تهرانی ۰۲:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۱۲
    0 0
    دمش گرم..بلاخره یه نفر در ایران فهمید برای اینکه بشه میلیاردها دلار صادرات خودرو داشت باید از متخصصان طراز اول اینکار بهره گرفت...این کارو باید 30 سال پیش میکردیم... به نظر من حتی اگر نفری یه میلیون دلار هم بهشون بدی بازم صرف داره و میتونه باعث تحول واقعی بشه در صنعت کشور...امیدوارم نتیجه ای هم داشته باشه این کار.... یادمون نره که همه قدرتهای فعلی خودروسازی آسیا همین کار رو کردن... البته با این تفاوت که شرکتهای مثل نیسان، هوندا، کیا و هیوندای علاوه بر طراحانشون که اروپایی یا امریکایی هستند مدیران اجراییشون هم غربی هستند...و بدلیل آشنایی مدیران غربی با ساز و کار بازارهای کشورهای غربی و مبنای علمی کارشون همیشه هم موفق میشن...همینه که الان کره برای ما آدم شده تو خودرو سازی...یه دونه از این طرحها یا سیستم های مدیریتی شون هم آسیایی الصل نیست... این زرنگیه به نظر من... پول قلنبه بدی به چند نفر طراح و مدیر حرفه ای غربی و هم تکنولوژی رو با اینکار بدزدی و هم محصولاتی تولید کنی که خود غربیها انگشت بدهن بمونن...بینید چقدر ژاپن و کره صادرات خودرو و دیگر محصولات تکنولوژیک دارن.... امیدوارم با این آقایون واو را...دال ضاد...بزودی زود شاهد محصولات ایران خودرو در تراز روز دنیا و با قیمت تمام شده پایین و رقابتی باشیم... خداییش اولین بار بود که یه حرکت حکیمانه از مدیران صنعت ایران دیدم...آفرین.... یا علی
  • ای بابا ۰۹:۴۸ - ۱۳۹۳/۱۱/۰۶
    0 0
    در حدود دستمزد مهندسان ایرانی = یعنی چیزی در حدود 8 برابر بدون احتساب هزینه های رفت و آمد و هزینه خورد و خوراک و محل اقامت لوکس . فهمیدی داداش ؟ ای بابا ای بابا چرا ملت گیج شدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس