کد خبر 35939
تاریخ انتشار: ۲۹ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۴:۰۴

حملات نيروهاي غربي به کشور ليبي هم‌چنان ادامه دارد و قذافي با غير قانوني خواندن اين حملات تاکيد کرد که ملت ليبي براي مقابله با ائتلاف غرب آماده هستند. <BR> <BR>

به گزارش مشرق به نقل از الجزيره، دولت انگليس امروز اعلام کرد که جنگنده‌هاي اين کشور به ائتلاف نظامي بين المللي عليه رژيم ليبي پيوسته و فرانسه نيز تاکيد کرد که ناو هواپيمابر "شارل دوگل " نيز امروز راه سواحل ليبي را پيش گرفته و راهي اين کشور شده است، اين درحالي است که طي شب گذشته و بامداد امروز ليبي شاهد حملات هوايي و دريايي ائتلاف بين المللي عليه خود بود.

از اجدابيا خبر مي‌رسد که انقلابيون اين کشور مشاهده کرده‌اند، درحالي که بر روي نفربرهاي نيروهاي ائتلاف بين المللي مسلسل‌هاي سنگين نصب شده انها به سوي اجدابيا که زير بمباران هوايي قرار داشت، در حرکت بودند.

حملات هوايي نيروهاي ائتلاف بين المللي ده‌ها خودرو نظامي نيروهاي تابع قذافي را هدف قرار داده و خبرنگار رويتر گزارش داده که در اين حملات حداقل 5 تن کشته شده‌اند.

هم چنين خبرنگار رويترز گزارش داد، در طول راه ارتباط دهنده بنغازي به اجدابيا در اثر حملات نيروهاي غربي اجساد 14 نظامي ليبيايي را ديده بود که کشته‌اند.

خبرنگار رويتر گزارش مي‌دهد که در طول راه ارتباطي بنغازي – اجدابيا اجساد بيشمار ديگري‌ مشاهده مي‌شود و تعداد زيادي از خودروهاي نظامي تابع رژيم قذافي منهدم شده‌اند.

اما اوضاع در مصراته بسان روزهاي گذشته است و اين شهر همچنان در کنترل انقلابيون ليبي است،‌ ولي تک تيراندازان تابع قذافي با قرار گرفتن بر پشت بام‌ها اهالي شهر را هدف قرار مي‌دهند و هيچ کس جرات بيرون آمدن از منزل را نداشته و فضايي سنگين بر اين شهر حاکم است.

اما معمر قذافي در آخرين اظهار نظر درباره حمله نيروهاي غربي به اين کشور گفته که ليبي در معرض هجومي توجيه نشده و غير قانوني قرا دارد و تا آخرين قطره خون ملت ليبي در برابر اين حملات مقاومت خواهند کرد.

هم چنين تلويزيون ليبي اعلام کرد که معمر قذافي تا ساعاتي ديگر براي مردم اين کشور سخنراني خواهد کرد.


 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس