در روز پایانی هفته سیزدهم لیگ برتر مربیان تیم‌ها اظهار نظرهای مختلفی درمورد بازی‌ها داشتند.

گروه ورزش مشرق - هفته سیزدهم لیگ برتر در حالی به پایان رسید که در مهمترین بازی تیم فوتبال استقلال در تهران مقابل صبای قم متوقف شد. سپاهان و تراکتورسازان نیز مقابل حریفان خود به پیروزی رسیدند.

در پایان این دیدارها سرمربیان تیم ها درخصوص بازی به خبرنگاران و رسانه ها پاسخ دادند:


سپاهان 3 - استقلال خوزستان 2

سرمربی استقلال خوزستان: غافلگیر شدیم
تیم فوتبال استقلال خوزستان گفت: در این بازی عملکرد خوبی داشتیم و تعویض ما روی باخت تاثیر نداشت. سید سیروس پورموسوی بعد از شکست 3 بر 2 تیمش در دیدار مقابل سپاهان در ابتدای صحبت‌های خود گفت: پرواز دیروز ما با تاخیر انجام شد به همین خاطر عبدالله ویسی نتوانست به کنفرانس قبل از بازی بیاید. به خاطر عدم حضور عبدالله ویسی عذرخواهی می‌کنم.

وی در پاسخ به این سوال که هر دوگلزن استقلال خوزستان تعویض شدند و آیا دلیل باخت این موضوع بوده است، افزود: مستحق قبول شکست نبودیم فوتبال روی بدش را نشان داد. درحالی که می‌توانستیم برنده شویم با غافلگیری بازنده شدیم. تعویض‌های ما روی باخت تاثیر نداشت اگر چند بار دیگر با سپاهان بازی انجام دهیم این 3 توپ درون دروازه ما نمی‌رود. درحالی که هافبک چپ ما مصدوم شده بود با اشتباه دروازه‌بان گل دوم را خوردیم.

طبق اعلام یعقوب پیری مدیررسانه‌ای استقلال خوزستان به دلیل  اینکه ویسی بعد از بازی به خاطر سرما و بارش باران حالش مساعد نبوده به خاطر عدم حضورش در کنفرانس مطبوعاتی عذرخواهی کرده است. خبرنگاران هم که از عدم حضور ویسی ناراحت بودند تنها یک سوال از پورموسی پرسیدند.

سرمربی سپاهان: از ویسی انتظار بازی دفاعی نداشتم

حسین فرکی بعد از پیروزی 3 بر 2 تیمش مقابل استقلال خوزستان در هفته سیزدهم لیگ برتر گفت: امروز بازی سخت و دشواری را پیش رو داشتیم. مقابل تیم خوب و یکدست استقلال خوزستان بازی می‌کردیم. قبل از بازی هم اعلام کردم که 3 امتیاز این بازی خیلی ارزشمند است برای اینکه در بالای جدول کنار رقیبان حاضر شویم. با همه کمبودهایی که داشتیم و بازی پخش نشد امروز فکر نمی‌کردم استقلال خوزستان با شناختی که از ویسی داشتم با تفکر بسته و سیستم 3-6-1 بازی کند و به دنبال ضد حمله و شاید با تفکر حریف بازی با برنامه باشد.

وی افزود: برخلاف جریان بازی دقیقه 30 گل خوردیم و به تیم استرس وارد شد. چند بازیکن را مثل محمدرضا خلعتبری، خلیل‌زاده، نویدکیا و ... را نداشتیم اما خوشبختانه بازی در بین نیمه به تساوی رسید. تفکر حریف را در نیمه دوم می‌شناختیم. بازهم برخلاف جریان مسابقه گل خوردیم به من گفتند گل در موقعیت آفساید بود. بازی را 2 بر یک باخته بودیم اما با تعویض ها بازی را به تساوی کشاندیم و سپس گل برتری زدیم. در ادامه حریف شکل هجومی به خود گرفت و شرایط بهتر شد. خوشحالم با وجود فشاری که روی تیم بود این 3 امتیاز را گرفتیم. ان‌شاالله در بازی بعد هم به موفقیت برسیم. نیم نگاهی به نتایج حریفان داریم. سپس لیگ تعطیل می‌شود و منتظر بازی پایانی نیم فصل می‌شویم.

سرمربی سپاهان در ادامه خاطرنشان کرد: در نیمه اول ما خیلی خوب نبودیم اما در همین خوب نبودن مالکیت را در اختیار داشتیم. حریف به دنبال ضد حمله بود ما دوبار عقب افتادیم اما در نهایت بازی را بردیم. به طور کلی هنوز از وضعیت تیم رضایت ندارم. توانایی تیم را می‌شناسم و کمبودهایی وجود دارد. امروز اوج این اتفاق را دیدیم. بازی بدون هوادار را با وجود اینکه 2 بار عقب افتادیم بردیم. دوست دارم با واقعیت زندگی کنم.

وی در مورد اینکه محمد اوسانی امروز انگیزه زیادی داشت و آیا او در فولاد خوزستان بازیکنش بوده است، گفت: اوسانی بازیکن من در فولاد خوزستان نبوده است. این موضوع درست نیست. شاید او زمانی که من در فولاد خوزستان نبودم عضو این تیم بوده است.

فرکی عنوان کرد: باید مدتی زمان بگذرد تا شرایط بهتر شود. سرعت و قدرت در یک تیم 2 فاکتور مهم است. تیم ما از لحاظ تجربه خوب است اما در برخی بخش‌ها همخوانی لازم را نداریم. باید مجموعه تیم را به خوبی حفظ کنیم و تیم را در آینده تقویت کنیم. باید تیم را به آمادگی لازم برسانیم.

وی در مورد اینکه به چه دلیل استقلال خوزستان بازی دفاعی ارائه کرد، افزود: امتیاز برای تیم‌های میانه جدول به پائین خیلی مهم است. همه برای کسب موفقیت تلاش می کنند. در نتیجه گاهی فوتبالی که باید مشاهده شود را نمی‌بینیم و برخی تیم‌ها با تفکر دفاعی به میدان می‌ایند. این تیم‌ها با وجود اینکه ما شرایط خیلی خوبی نداریم مقابل نام سپاهان دفاع می‌کنند و کسب یک امتیاز برایشان اهمیت زیادی دارد.

سرمربی سپاهان در ادامه یاد آور شد: تیم‌ها با تفکر دفاعی به دنبال امتیاز هستند. اگر دو تیم فوتبال هجومی ارائه کنند تعداد بردها در لیگ برتر بیشتر می‌شود و از میزان تساوی‌ها کم می‌شود. همه در اصفهان به فکر نباختن هستند.

نفت تهران 1 - پدیده صفر

سرمربی پدیده: مردم حس بدی به فوتبال دارند

علیرضا مرزبان پس از شکست یک بر صفر پدیده مقابل نفت اظهار داشت: با توجه به اینکه ما دو هافبک خود را در اختیار نداشتیم امروز از بازیکنان جایگزین استفاده کردیم و تغییراتی را در سیستم کاری خود داشتیم. بازیکن خارجی ما به علت مسائل خانوادگی‌اش به کشورش سفر کرده بود که به علت اینکه امروز بازگشته بود نتوانستیم از او استفاده کنیم.

وی ادامه داد: ‌بازی با کیفیتی از خود به نمایش گذاشتیم و می‌توانستیم به گل برسیم و متاسفانه بهترین موقعیت را میلاد غریبی نتوانست به گل تبدیل کند و در پایان نتیجه این می‌شود که بازی را واگذار می‌کنیم.

سرمربی پدیده با اشاره به نحوه قضاوت داور تصریح کرد:‌ اعتراض بزرگی به شیوه قضاوت داور دارم. امیدوارم در این زمینه نظارت بیشتری وجود داشته باشد. کم کم این احساس به وجود می‌آید که کسی نمی‌تواند پدیده را در لیگ برتر ببیند.

مرزبان در مورد اینکه از عنایتی در خط دفاع در نیمه اول استفاده کرد و آیا از عملکرد او راضی بوده یا خیر، گفت:‌صد در صد راضی بودم و به آن چیزی که می‌خواستیم عمل کرد. پیش از پنالتی نفتی‌ها موقعیتی نداشتند سؤال من این است که اگر این خطا برای تیم ما به وجود می‌آمد آیا داور ضربه پنالتی اعلام می‌کرد یا خیر.

وی در مورد اینکه نگران این مسئله نیست که پدیده سرنوشتی همچون تیم‌های خصوصی دیگر دچار شود،‌گفت: من راجع به مسائل اقتصادی حرف خاصی ندارم که بگویم. با توجه به کیفیت اقتصادی که پدیده از خود نشان داده است به نظر نمی‌رسد که مشکلی داشته باشد. پدیده در استان‌های مختلف ایران مجموعه‌های بزرگی احداث می‌کند و این موضوع به هیچ وجه شکست آن را نشان نمی‌دهد بلکه نشان می‌دهد که می‌تواند در آینده نیز با قدرت به عملکردش ادامه دهد.

وی در مورد اینکه پس از پایان بازی چه صحبتی با تماشاگران انجام داد: گفت من از هواداران تشکر کردم که تیم را درک می‌کنند و از راه دور می‌آیند و حمایت می‌کنند و با وجود همه مشکلاتی که تیم‌های تازه صعود کرده به لیگ برتر دارند اما هواداران به خوبی از تیم حمایت می‌کنند.

وی در مورد عدم حضور دوربین‌ها در ورزشگاه تاکید کرد: به هر حال این مسائل خیلی تاثیر دارد شرایط خاصی پیش آمده و همه مسائل پیچیده شده است. من درخواست بزرگی دارم که این مسئله هرچه زودتر برطرف شود. وجود دوربین برنامه 90 باعث می‌شود که بسیاری از مسائل را نشان دهد. آیا دلیل فرار مردم از فوتبال این نیست که همه احساس بدی دارند که نتایج جای دیگری رقم می‌خورد؟‌

مرزبان در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه چه اتفاقی افتاد که میلاد غریبی برای چند دقیقه به بیرون آمد، گفت: او از لحاظ روحی نیاز به ریکاوری داشت و من تشخیص دادم که برای چند دقیقه او را بیرون آورم. مشکلی از نظر داوری نداشت و خودم این تصمیم را گرفتم.

سرمربی نفت تهران: بعد از بوکس فوتبال خشن ترین ورزش است

علیرضا منصوریان پس از پیروزی یک بر صفر نفت مقابل پدیده اظهار داشت: ما می‌دانستیم از پدیده چه چیزی می‌خواهیم آنها بازیکنان خوب و باتجربه‌ای دارند اولویت اول ما مدیریت رضا عنایتی بود. او با این سن و سال خود در 10 سال اخیر جزو نفرات آقای گل است و در زمان دفاع و حمله تیمش را مدیریت می‌کند.

وی ادامه داد: بازی فیزیکی و محکمی را شاهد بودیم البته در 10 دقیقه پایانی به علت فشار روحی که از دیدار گذشته با ملوان روی بازیکنان مانده بود آن هم به این دلیل که در دقیقه 95 گل تساوی را دریافت کردند بازیکنانم کمی عقب کشیده بودند.

سرمربی نفت خاطرنشان کرد: ما چندین موقعیت داشتیم از جمله فرصت‌هایی که غلامرضا رضایی و دوم موقعیتی که علی قربانی به دست آوردند که اگر هر کدام از آنها به گل تبدیل می‌شد ما به فاز دوم می‌رفتیم و کاملا در ضد حملات به دنبال رسیدن به گل‌های بیشتر بودیم.

منصوریان تاکید کرد: از بازیکنانم رضایت کامل دارم آنها در خط دفاعی عملکرد خوبی داشتند و این بازی برای ما یک تجربه جدید بود که توانستیم از گل زده خود به خوبی دفاع کنیم و سه امتیاز بازی را از آن خود کنیم. حریف تیم خوبی بود اما عملکرد بازیکنانم باعث شد تا حریف مجبور شود به بازی مستقیم مورب رو بیاورد.اگر بازی روی زمین بود برایمان سخت می‌شد.

وی افزود: از بزرگترهای تیم تشکر می‌کنم آنها اهمیت سه امتیاز را به خوبی متوجه شدند و در اینجا تفاوت بازیکن باتجربه مشخص می‌شود. آنها در زمانی به جای بازی حرفه‌ای روی آوردند و عملکرد خوبی داشتند.

وی در مورد اینکه در این دیدار برخوردهای زیادی صورت می‌گرفت،‌گفت:‌ما فوتبال بازی می‌کردیم نه تنیس روی میز. زمانی که هر دو تیم بازیکنان جوان و قلدری داشته باشند این نوع بازی طبیعی است. فوتبال بعد از بوکس خشن‌ترین ورزش اشت.

سرمربی نفت با اشاره به مصدومیت یکی از بازیکنان پدیده در دقایق پایانی بازی افزود: از مصدومیت بازیکن پدیده بسیار ناراحت شدم و حتی خودم به سمت پزشکان پدیده رفتم تا آنها را مطلع کنم. در چنین بازی‌هایی برخورد فیزیکی طبیعی است و هر چه به پایان بازی نزدیک‌تر می‌شدیم این موضوع بیشتر می‌شد زیرا بازیکنانم تجربه تلخی از دیدار مقابل ملوان داشتند که در دقیقه 95 بازی را به تساوی کشاندند. شاید اگر ما گل دوم را می‌زدیم بازی اینقدر فیزیکی دنبال نمی‌شد.

استقلال 1 - صبا 1

سرمربی صبا: استقلالی‌ها خسته بودند


صمد مرفاوی پس از تساوی یک بر یک مقابل استقلال در نشست خبری گفت: بازی سختی برای ما بود با یک تیم بزرگ به نام استقلال بازی داشتیم و استقلال برای کورس قهرمانی نیاز به امتیاز داشت و ما هم با توجه به شرایطمان در جدول باید با تمام وجود بازی می‌کردیم تا در زمین استقلال امتیاز بگیریم می‌دانستیم استقلال خوب بازی می‌کند و شرایط خوبی دارد و بازی در جام حذفی مقابل پارسه این تیم خسته شده بود و بازیکنان‌شان شادابی گذشته را نداشتند اما در مقابل ما خیلی انگیزه داشتند و با شناختی که از استقلال داشتیم فوتبالی بازی کردیم که در حمله و دفاع خوب بازی کردیم و نیمه اول استقلال یک کرنر هم به دست نیاورد اما در نیمه دوم استقلال سعی کرد بازی را در دست بگیرد و بازی تا حدی متعادل بود و بعد از گل شرایط ما سخت شد ولی خدا را شکر گل مساوی را زدیم مقابل تیم بزرگ استقلال مساوی شدیم اما این مساوی چیزی از ارزش‌های استقلال کم نمی‌کند.

وی درباره اینکه به نظر می‌رسید تیم صبا به مساوی هم راضی است افزود: مقابل استقلال نمی‌توان ریسک کرد و ما نمی‌توانستیم با همه نیروهای هجومی‌مان در آزادی بازی کنیم اما همین که در ورزشگاه آزادی امتیاز بگیریم مفید بود، البته ریسک نکردیم چرا که استقلال چیزی برای از دست دادن نداشت.

مرفاوی در پایان خاطرنشان کرد: بعد از گل ما، استقلالی‌ها به بازی مستقیم و بلند روی آوردند و به همین دلیل ما هم بازیکنان قد بلندمان را به زمین فرستادیم تا در بازی هوایی هم مسلط باشیم.درست است که با استقلال مساوی کردیم، اما استقلال پتانسیل بالایی دارد و از توانایی زیادی هم بهره می‌برد و امیدوارم که در بازی‌های آینده این تیم بتواند نتایج خوبی بگیرد و موفق شود.

سرمربی استقلال: در حد استقلال نبودیم

امیر قلعه‌نویی در نشست خبری بازی استقلال و صبای قم که با نتیجه تساوی یک بر یک به پایان رسید، گفت: از شما می‌خواهم در این شب‌های عزیز برای تمام بیماران به خصوص آقای غلامحسین مظلومی دعا کنید. بچه‌های ما کمی خسته بودند و در نیمه دوم با تغییراتی که دادیم موقعیت‌های خوبی داشتیم اما گلی خوردیم که به ندرت زده می‌شود. در نیمه دوم موقعیت‌های خوبی به دست آوردیم که یکی از آنها تبدیل به گل شد اما خیلی زود گل مساوی را دریافت کردیم.

وی افزود: اصلا در حد و اندازه‌های استقلال ظاهر نشدیم که آن هم به خاطر خستگی‌های سفرهای اخیر‌مان بود. به این دلیل که به اهواز، مشهد و بعد از آن هم به تهران برگشتیم و بازی سنگینی با پارسه انجام دادیم خسته بودیم. در حالی که صبا 10 روزی استراحت کرده بود.

سرمربی استقلال درباره اینکه از عملکرد محسن فروزان در این بازی راضی است یا نه، گفت: فروزان دروازه‌بان خیلی خوبی است که در بازی با صبا هم فشار زیادی به او وارد نشد. محسن حتی زمین هم نخورد و فقط همان یک توپ بود که وارد دروازه‌اش شد. اگر بخواهیم بگوییم او روی این گل مقصر بوده، بنده با این نظر مخالفم. او دروازه‌بان خوبی است اما به هر حال هر بازی فراز و نشیب دارد.

قلعه‌نویی در خصوص اینکه با توجه به نتایجی که استقلال در بازی‌های اخیر گرفته قهرمانی این تیم به خطر نمی‌افتد، اظهار داشت: اگر با فرمول 1+2 که قبلا گفته بودم پیش برویم ما از برنامه‌مان عقب‌تر هستیم. در 4، 5 بازی آخر امتیازات زیادی از دست داده‌ایم اما همچنان فاصله‌مان با صدرجدول 4 امتیاز است و با توجه به اینکه فاصله تیم‌ها در بالای جدول بسیار کم است می‌توانیم این فاصله را جبران کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا با چنین شرایطی استقلال می‌تواند به قهرمانی در پایان فصل فکر کند، گفت: انشاءالله بتوانیم قهرمان شویم.

سرمربی تیم استقلال درباره مصدومیت رمضانی خاطرنشان کرد: وضعیت او هنوز مشخص نیست و فردا مشخص خواهد شد.


گسترش فولاد 1 - تراکتورسازی 3

سرمربی تراکتورسازی: رحمتی خودش مشکل ساز است

سرمربی تراکتورسازی گفت: بعضی ها شیطنت می کنند که با فراز اختلاف داریم اما نشان دادیم که اختلاف ندارم. من تبریزی هستم و تیم های تبریز را دوست دارم و با کمالوند مشکل ندارم. در کنفرانس اسم نبردم و کلی حرف زدم و منظورم کمالوند نبود.خوشحالم یک بازی بدون حاشیه برگزار شد. برتری با تراکتور بود و دوست داشتم در این بازی تراکتور ببرد و در بازی های بعدی گسترش ببرد.بازی آسانی نبود و حریف هم زحمت کشید و با تعصب بودند.

وی درمورد رحمتی گفت: هواداران ما در بازی با پیکان توهین نکردند و اگر کردند علتش را پیدا کنند. مقابل سایپا گل خوردیم و آفساید را نگرفتند و اتفاقی نیفتاد. هواداران در بازی با سپاهان تشویق کردند. کمیته انضباطی بدون اینکه علت را بداند جریمه می کند. به خاطر اعتراض چند نفر نباید حق هواداران دیگر خورده شود ون بازی تیم شان را نبینندحتما رحمتی مشکل داشته که در 3 بازی گذشته تیمش جو را متشنج کرده و امیدوارم کمیته انضباطی این مساله را پیگیری کند. فکر می کنم هواداران برای بازی با استقلال بخشیده شوند چون هواداران ما مقصر نبودند.

خطیبی ادامه داد: پنالتی زن اول من ایرانپوریان است اما به دلیل اینکه جلو بودیم و چون ادینهو در کورس بود و چند بازی گل نزده بود،پنالتی را به ادینهو دادم که تحت فشار نباشد و از ایرانپوریان ممنونم که اعتراض نکرد.

سرمربی تراکتورسازان خاطرنشان ساخت: اصولا برای احکام کمیته انضباطی اعتراض بدهیم 15 روز طول می کشد و بازی با استقلال زودتر است و کل ایران منتظر این بازی هستند.امیدوارم این اتفاق نیافتد.

سرمربی گسترش فولاد: بهترین‌ مربی هم‌ اینجا نتیجه‌ نمی‌گیرد

فراز کمالوند پس از شکست تیمش مقابل تراکتورسازی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بازی امروز فوتبال بسیار زیبایی بود دو تیم پیش از 10 موقعیت گل داشتن دو بابت باخت ناراحت نیستیم چون این سه امتیاز در آذربایجان ماند و خوشحالم که تراکتور صدر جدول را حفظ کرد.

وی افزود: روی سخنم با آقای تارتار نیست تیمی که فصل پیش دهم شده امسال باید برای مقام نهم می‌جنگید تارتار 5 بازیکن از تیم های سقوط کرده گرفت و دو سه بازیکن از دسته دو و سه جذب کرد من در رختکن تیم به بازیکنانم گفتم که به خودتان بیایید چون با روندی که طی می‌کنیم تیم سقوط می‌کند.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز خاطرنشان کرد: ما باید نیم فصل 5 بازیکن جذب کنیم و تلاش می‌کنیم تا این تیم در لیگ برتر بماند. گسترش فولاد شخصیت باخت به خود گرفته است من امروز از بازی تراکتورسازی لذت می‌بردم و قبل از سوت آغاز بازی بازیکنانمان نباید از پیش باخته باشند. امیدوارم شرمنده مردمان این شهر نباشم و نتایج خوبی بگیرم.

کمالوند تصریح کرد: من به رسول خطیبی گفتم اگر بازیکنی را نمی‌خواهیم اجازه نده از این شهر به بیرون برود ما در گسترش فولاد هستیم و به بازیکنانی که تراکتور نیاز نداشته باشد برای تقویت تیممان نیاز داریم.

وی ادامه داد: ما اگر بخواهیم در نیم فصل بازیکن خارجی جذب کنیم باید به گونه‌ای باشد که 30 -40 درصد از بازیکنان خودمان بالاتر باشد باید همه کمک کنند تا این سهمیه در استان حفظ شود تا حیف است که سال آینده فقط یک تیم در لیگ برتر داشته باشیم.

سرمربی تیم گسترش فولاد تبریز افزود: ما جای خالی نداریم و مجبوریم قرارداد چند بازیکن را فسخ کنیم و چند بازیکن جدید بگیریم. ظرفیت تیم فعلی ما بیشتر از این نیست و باید نسبت به گذشته پیشرفت داشته باشیم.

کمالوند درپاسخ به سئوالی مبنی براینکه از زمان حضورش در این تیم تا چه میزان از عملکرد گسترش فولاد راضی است، گفت: من فکر می‌کنم فقط 10 درصد به چیزی که می‌خواستم رسیده‌ام گسترش فولاد مشکل بازیکن دارد و اگر بهترین مربی دنیا هم باشد بدون بازیکن نمی‌تواند نتیجه بگیرد ما باید بازیکنانی را جذب کنیم تا نقاط ضعفمان برطرف شود و بتوانیم در نیم فصل دوم برای کسب نتایج بهتر با رقبایمان بجنگیم.


سایپا 1 - راه آهن 2

سرمربی راه آهن: موقعیت‌هایمان بیشتر از سایپا بود

حمید استیلی پس از پیروزی دو بر یک مقابل تیم سایپا در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: امروز با تلاشی که بچه‌ها مقابل تیم سایپا داشتند توانستیم با نتیجه دو بر یک پیروز بازی شویم، بچه‌ها واقعاً امروز خیلی زیاد زحمت کشیدند.

وی در ادامه گفت: بازی امروز برای ما بود، اوایل نیمه اول خوب شروع کردیم و بعد از اینکه گل زدیم کمی بچه‌ها به خاطر گل اول عقب‌نشینی کردند و همین موضوع باعث شد تا سایپا چند فرصت برای گلزنی پیدا کند. به نظرم توپی که در ضربه پنالتی تیم سایپا به بیرون زد پنالتی نبود و تصمیم درستی گرفته نشد.

سرمربی تیم راه‌آهن در پایان گفت: بازی خوب سایپا را به فرهاد پورغلامی تبریک می‌گویم. در این دیدار فقط موقعیت‌های ما بیشتر از سایپا بود و ما می‌توانستیم گل‌های بیشتری بزنیم.

مربی سایپا: تحت تاثير باخت تراکتور بوديم

فرهاد پورغلامي دستيار مجيد جلالي که در غياب اين مربي براي دومين بار در کنفرانس مطبوعاتي شرکت مي‌ کرد.

مربی سایپا در پایان بازی تیم های سایپا و راه‌آهن که با پیروزی تیم راه‌آهن به پایان رسید گفت: متعجب چرا سایپا برنده بازی نشد. در حالی که موقعیت های زیادی روی دروازه حریف خلق کرد. در این دیدار سایپا بازی خوبی را به نمایش گذاشته و فوتبال روانی را در زمین پیاده کرد. اما به دلیل استرس بازیکنان نتوانست از موقعیت های به دست آمده استفاده کند و به پیروزی برسد. در مقابل تیم راه‌آهن خیلی خوب و با دقت عمل کرد و از موقعیت های محدودی که به دست آورد به خوبی استفاده کرده و برنده بازی شد. من این پیروزی را به آنها تبریک می‌ گویم.

پورغلامی درباره پنالتی از دست رفته هم گفت: بچه های ما تحت تاثیر روانی بازی تراکتورسازی بودند. این دو نفر پنالتی زن های اصلی ما هستند و اتفاقا در تمرین خیلی روی پنالتی ها کار کردیم اما شیری و صادقی متاسفانه استرس داشتند و نتوانستند از این دو موقعیت عالی استفاده کنند.

نفت مسجد سلیمان 1 - ذوب آهن 1


سرمربی ذوب آهن: مشکلات ذوب‌آهن ریشه‌ای‌ است


یحیی گل‌محمدی پس از تساوی یک بر یک ذوب‌آهن مقابل نفت مسجدسلیمان در هفته سیزدهم لیگ برتر فوتبال اظهار داشت: باید از همه بازیکنان تیمم تشکر کنم. ما بازی را خوب شروع کردیم و گل قشنگی هم توانستیم بزنیم. در نیمه اول بازی در کنترل ما بود اما در نیمه دوم خوب نبودیم.

وی ادامه داد: گلی که خوردیم برای ما تکراری بود در حمل توپ از دفاع به حمله به مشکل خوردیم وتوپ را از دست دادیم و همین باعث شد که گل بخوریم. نفتی‌ها تیم خوبی بودند و تقریبا بازی پایاپایی را شاهد بودیم. فکر می‌کنم این بازی هیجان و شرایطی داشت که تماشاگران هم راضی بودند.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد مشکلات این تیم عنوان کرد: فصل هنوز تمام نشده و نمی‌خواهم راجع به این موضوع صحبت کنم اما بحث‌های مالی همیشه تضمین کننده پیروزی نیست. نتایجی که در چند سال گذشته گرفته شده را باید بررسی کنم. مشکلات ذوب‌آهن ریشه‌ای است و ما توانستیم تا حدودی از آن را حل کنیم و برخی دیگر مانع نتیجه‌گیری ما شده است. تا نیم فصل فکر می‌کنم این مشکلات وجود داشته باشد. مسئولان باشگاه هم این موضوع را می‌دانند.

گل‌محمدی در مورد جوانگرایی در تیم‌ها عنوان کرد: در این مورد فقط صحبت می‌شود اما به جوانان اهمیت داده نمی‌شود. البته لیگ ما هر سال نسبت به گذشته پیشرفت‌هایی دارد و ضعف‌هایش برطرف می‌شود اما مسئله‌ای که باعث افت کیفی مسابقات شده تعطیلات بیش از اندازه است. این موضوع باعث شده لیگ برتر روند یکنواختی نداشته باشد. تیم ما روند خوبی را پشت سر می‌گذاشت که به یک باره به تعطیلات خورد.

سرمربی ذوب‌آهن در مورد اینکه آیا به او پیشنهاد هدایت تیم امید داده شده است یا خیر،‌گفت: نه با من، نه با باشگاه تماسی گرفته نشده است. این گمان‌زنی مطبوعات ورسانه‌ها است. شاید جزو گزینه‌ها باشم اما تاکنون هیچ صحبتی با من نشده است. با این وضعیتی که وجود دارد بعید میدانم مربی ایرانی برای این تیم انتخاب شود. من فعلا تمرکزم روی ذوب‌آهن است.

گل‌محمدی در مورد حق پخش تلویزیونی عنوان کرد: شخصا از فدارسیون فوتبال حمایت می‌کنم. صدا و سیما موظف است حق فوتبال را بدهد. فدراسیون هم می‌تواند روی کمک ما مربیان حساب کند. ما پشت سر فدراسیون هستیم.

سرمربی نفت مسجد سلیمان: نتیجه راضی کننده نبود

بهروز مکوندی در نشست خبری پس از بازی تیمش مقابل ذوب آهن اظهار داشت: از لحاظ بازیکن در مضیقه هستم و مجبورم برای هر مسابقه با تغییر در ترکیب مقابل حریفان قرار بگیرم. بازی با ذوب آهن هم از مسابقات بزرگ ما بود. ذوب آهن از بازیکنان خوبی برخوردار است و نباید به جایگاه فعلی این تیم توجهی کرد.

وی درباره تساوی در این بازی گفت: تمام تلاش ما این است امتیازات خانگی را بگیریم. شاید روی کاغذ از دیگر تیم‌ها ضعیف باشیم اما از مردم و هواداران مسجدسلیمانی می‌خواهم کنار رسانه ها از ما حمایت کنند تا بتوانیم حداکثر امتیازات را بگیریم. ما یک امتیاز از ذوب آهن گرفتیم که این راضی کننده نیست. در آخر فصل بابت این نتایج به مشکل می‌خوریم.

مکوندی درباره برنامه‌های تیمش در نیم فصل گفت: به دنبال این هستیم در نیم فصل چند بازیکن را جذب کنیم. البته یک بازیکن را به من پیشنهاد دادند که آزاد بود اما او را نخواستم و گفتم دنبال بازیکنی خواهم بود که خواهان داشته باشند.

وی افزود: ما پول برای ولخرجی و جذب بازیکن بزرگ نداریم. نمی‌توانیم ولخرجی کنیم و باید در کنار تیم به مسائل دیگر توجه داشته باشیم.

مکوندی درباره استفاده از روانشناس گفت: از یکی از اساتید دانشگاه آزاد دعوت کردیم که با همه اعضا تیم از بازیکن تا کادر پزشکی جلساتی را برگزار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس