کد خبر 358691
تاریخ انتشار: ۸ آبان ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۷

رئیس جمهوری آمریکا هشدار داد تا زمانی که ابولا در کشورهای غرب آفریقا مهار نشود احتمال مشاهده مواردی از ابتلا به این ویروس در این کشور وجود دارد.

به گزارش مشرق به نقل از خبرگزاری فرانسه، "باراک اوباما" رئیس جمهوری آمریکا در دیدار با گروهی از پزشکان و پرستاران این کشور از اقدامات آنها برای مبارزه با شیوع بیماری ابولا قدردانی و بر لزوم همکاری های بین المللی برای توقف شیوع این بیماری در کشورهای غرب آفریقا تاکید کرد.

اوباما تلاش نیروهای درمانی برای مهار ویروس خطرناک ابولا در آمریکا را میهن پرستانه نامید و اذعان کرد تا زمانی که شیوع بیماری ابولا در غرب آفریقا متوقف نشده است، آمریکایی ها باید انتظار مشاهده نمونه های بیشتری از ابتلا به آن را در روزها و هفته های آینده داشته باشند.

این در حالی است که افزایش موارد ابتلا به ابولا در بین کادر درمانی آمریکا به ویژه در نیویورک و نیوجرسی نگرانی هایی را در بین این نیروها به وجود آورده است. ابولا نوعی بیماری انسانی است که از ویروسی به همین نام ناشی می‌شود.

از علائم این بیماری می توان به تب، گلودرد، دردهای ماهیچه‌ای و سردرد اشاره کرد که دو روز تا سه هفته پس از تماس با ویروس ظاهر می‌شوند. به دنبال این علائم نیز فرد دچار حالت تهوع، استفراغ و اسهال و همچنین کاهش عملکرد کبد و کلیه‌ها و در نهایت خونریزی داخلی می شود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس