گروه سیاسی مشرق - رسانه‌های مکتوب همواره نقش عمده‌ای در هدایت افکار عمومی و جریان‌سازی رسانه‌ای به عهده دارند که در این بین جایگاه روزنامه‌ها، جایگاه ویژه‌ای است. به همین منظور گروه سیاسی مشرق به تحلیل و بررسی محتوای روزنامه‌های متعلق به جریان اصلاح‌طلب می‌پردازد.

****

«دلواپسی» برای دو کرسی «ریاست» لرزه بر تن اصلاح‌طلبان انداخته است. یکی مجلس خبرگان و دیگری وزارت علوم. سرانجام ریاست ساختمان شهرک غرب فردا در بهارستان رقم می‌خورد اما فرجام خبرگان رهبری اسفندماه پس از مذاکرات پشت پرده مشخص می‌شود، اصلاح‌طلبان در این روزهای پرالتهاب و اضطراب عدم کامیابی را بر گردن رقیب می‌اندازند و سخن از «سناریوسازی» اصولگرایان برای عدم رأی اعتماد نیلی احمدآبادی می‌گویند اما برابر «عدم تکاپو» دولت برای پاسخگویی به سؤالات نمایندگان سکوت کردند تا گزاره «مهره دولت برای وزارت علوم فرد دیگری است» به واقعیت نزدیک گردد.

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه مردم‌سالاری

ارگان رسمی حزب مردم‌سالاری سه‌شنبه را با تیتر «امکان دستیابی به توافق جامع نهایی در زمان باقیمانده» که در انعکاس به اظهارات حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار سفیر جدید بلژیک بود، روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· روزهای نابسامان اردوگاه اصولگرایی

روزنامه مردم‌سالاری در سرمقاله خود به وحدت سازمانی و اصول تشکیلاتی اصولگرایان در شرایط بعد از فوت آیت‌الله مهدوی کنی پرداخته است؛ علامه عزیزی در سرمقاله روز سه‌شنبه معتقد است که اردوگاه اصولگرایان در وضعیت قرمز به سر می‌برد و پیرامون آن نوشت «اولین بحرانی که این گروه سیاسی با آن درگیر است خالی شدن این جریان از بزرگانی همچون مهدوی کنی است. اصولگرایان طی سال‌های اخیر، چهار نیروی شناخته‌شده خود را از دست دادند. دو نفر رخت از سرای خاکی بربستند و دو نفر نیز از اردوگاه اصولگرایی دور شده‌اند. حبیب‌الله عسگراولادی و آیت‌الله مهدوی کنی که نماد چهره‌های معتدل در این جریان سیاسی بودند دار فانی را وداع گفتند، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی و حجت‌الاسلام ناطق نوری نیز به‌عنوان دونیروی برجسته جامعه روحانیت مبارز که نماد مدیران اجرایی اصولگرایان بودند، به دلیل کج‌خلقی‌ها و کج‌سلیقگی‌های برخی از اعضا این تفکر سیاسی و همچنین حوادث سال 88 از اردوگاه راست‌گرایان جدا شدند تا اصولگرایان بیش از هر زمان دیگر با فقدان شیخوخیت روبرو شوند.» و سپس درباره آسیب‌شناسی روند وحدت یابی در بدنه اصولگرایان نوشت «این روزها خبرها حاکی از آن است که شیخی از اردوگاه اصولگرایان کمر همت به ایجاد وحدت در اردوگاه نابسامان خود بسته است. حجت‌الاسلام‌والمسلمین سید رضا نقوی در حالی داعیه وحدت در این اردوگاه را دارد که بسیاری از کارشناسان این عمل را به‌دوراز واقعیت می‌دانند زیرا از یک‌سو ایشان تأکید بسیاری بر نقش و اهمیت آیت‌الله پایداری‌ها دارد که باوجود افراطیون پایداری احتمال وحدت بسیار ضعیف است و از سوی دیگر نبود رهبران کاریزماتیک در میان اصولگرایان که توان جمع‌کردن این جریان در زیر یک چتر واحد را داشته باشد، به قوت خود باقی است.»

· گمانه‌زنی‌ها برای ریاست مجلس خبرگان

روزنامه مردم‌سالاری در صفحه سیاسی خود به ارزیابی گمانه‌زنی‌ها پیرامون ریاست مجلس خبرگان پرداخته است؛ این روزنامه برخلاف موضع‌گیری‌های چند روز اخیر اصلاح‌طلبان خبر از عقب‌نشینی حجت‌الاسلام هاشمی رفسنجانی از نامزدی ریاست خبرگان می‌دهد و درباره ریاست آیت‌الله هاشمی شاهرودی نوشت «بسیاری بر این باور هستند که در کنار هاشمی شاهرودی، هاشمی رفسنجانی نیز وارد این عرصه خواهد شد اما با توجه به رابطه این دو و سخنان هاشمی در آخرین روز حضورش در ریاست مجلس خبرگان می‌توان پی به این معنا برد که آیت‌الله نیز نظر مثبتی بر ریاست رئیس سابق قوه قضائیه دارد. هاشمی اعتقاد دارد که اگر فردی که مورد وثوق همه جریان‌های سیاسی باشد برای این پست نامزد شود، تمایلی برای حضور در پست ریاست مجلس خبرگان ندارد. آیت‌الله هاشمی می‌داند که اگر وارد این رقابت شود، تندروهای جریان مقابل برای اینکه او به این پست نرسد تمام تلاش خود را برای به حاشیه کشاندن این مجلس انجام خواهند داد، به خاطر همین سعی می‌کند فردی بر این کرسی تکیه بزند که دارای کمترین حاشیه سیاسی باشد. هاشمی شاهرودی رابطه صمیمی و دوستانه‌ای برخلاف برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با هاشمی رفسنجانی دارد و همیشه از او به نیکی یادکرده است. نزدیکی سیره عملی و سیاسی هاشمی شاهرودی به آیت‌الله مهدوی کنی نیز این باور را تقویت می‌کند که هاشمی شاهرودی می‌تواند چهارمین رئیس مجلس خبرگان رهبری لقب بگیرد. ورود هاشمی شاهرودی همراه با مقام معظم رهبری، سران قوا و آیت‌الله‌هاشمی در هنگامه اقامه نماز میت بر پیکر آیت‌الله مهدوی، می‌تواند نشانه دیگری از محتمل بودن ریاست آیت‌الله شاهرودی بر مجلس خبرگان رهبری باشد. به نظر می‌رسد تمام گروه‌های حاضر در مجلس خبرگان رهبری، نظر مثبتی بر روی آیت‌الله هاشمی‌شاهرودی دارند.‌ هاشمی شاهرودی می‌تواند اولین رئیس سید مجلس خبرگان رهبری باشد.»

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه ابتکار

روزنامه ابتکار سه‌شنبه را به تیترهای «آتش سنگین دلواپسان علیه نیلی» و «توافق جامع تا یک ماه آینده» اختصاص داد.

· آتش سنگین دلواپسان علیه «نیلی»

هر چقدر به روز رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت علوم نزدیک می‌شویم؛ گمانه‌زنی‌ها درباره چگونگی تصمیم نمایدگان مجلس افزایش می‌یابد، روزنامه ابتکار در صفحه سیاسی خود به بررسی موج رسانه ای مخالفان نیلی احمدآبادی پرداخته است؛ این روزنامه اصلاح‌طلب نوشت «انتصاب نیلی احمدآبادی به سرپرستی دانشگاه تهران را نیز از دلایل پنهان استیضاح وزیر وقت علوم دانستند. با چنین سابقه‌ای بعید نیست که گزینه وزارت علوم روحانی، مورد انتقاد و حتی حمله‌های شدید بخشی از جناح اصولگرا قرار گیرد. از روز یکشنبه که نیلی احمدآبادی به‌عنوان گزینه رئیس‌جمهور برای تصدی وزارت علوم مطرح شد، توپخانه‌های رسانه‌ای این طیف اصولگرا حملات خود را به وی و دولت روحانی آغاز کردند. حتی در یکی از خبرگزاری‌های این جناح، بیش از نیمی از اخبار سیاسی دو روز گذشته به مصاحبه‌هایی در مخالفت با وزیر پیشنهادی و قطعیت رأی نیاوردن وی اشاره دارد. به نظر می‌رسد که تلاش‌ها به سوی این است که جلوی رأی اعتماد مجلس به این گزینه گرفته شود و نیلی احمدآبادی نیز به سرنوشت میلی‌منفرد (اولین وزیر پیشنهادی دولت روحانی برای وزارت علوم) دچار شود. سوابق و برنامه‌های نیلی احمدآبادی برای تصدی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در هفته جاری به مجلس ارائه شده و وی جلسات مختلفی را نیز با کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی و فراکسیون‌ها و تشکل‌های سیاسی مجلس داشته است.»

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه اعتماد

روزنامه اصلاح‌طلب اعتماد نیم تای بالای صفحه اول خود را به تیترهای «سناریونویسی علیه وزیر پیشنهادی» و «روحانی: توافق هسته یی امکان پذیر است» اختصاص داده است.

· سناریو نویسی علیه نیلی

«زنگ خطر برای یک «رأی عدم اعتماد» دیگر» مهم‌ترین گزاره تحلیلی روزنامه اعتماد از رویکرد مجلس نسبت به وزیر پیشنهادی وزارت علوم است. احسان بداغی در این یادداشت معتقد است که مخالفت با ریاست نیلی براساس سناریونویسی از سوی مخالفان صورت گرفته است که مهم‌ترین بخش این سناریو گزاره‌های مانند «مخالفت شورای انقلاب فرهنگی با ریاست نیلی» و «نیلی گزینه دولت نیست» می‌باشد؛ احسان بداغی درباره حال و هوای رأی اعتماد وزیر پیشنهادی نوشت «همه‌چیز در تعلیق است؛ هم تصمیم فراکسیون‌های مجلس و هم رأی اعتماد نمایندگان به محمود نیلی. نه شرط مجلسی‌ها تغییر کرده، نه سیاست دولت. بازار رایزنی‌ها داغ است و استقبال مجلسی‌ها از وزیر پیشنهادی علوم سرد. حتی یک نماینده حامی دولت هم گفته که «رأی اعتماد وزیر پیشنهادی علوم بعید است». بهارستان‌نشینان از دولت دلخور هستند، حالا یک بهانه دیگر هم به تمام بهانه‌هایی که زمینه‌ساز برکناری فرجی‌دانا شد اضافه شده است؛ نیلی گزینه اصلی دولت نیست. هم منتقدان دولت این حرف را زده‌اند و هم برخی حامیان آن. معاون پارلمانی رییس‌جمهوری گفته این گمانه‌زنی «غیر اخلاقی» است؛ اما چه فرقی می‌کند، فعلاً خیلی از بهارستان‌نشینان این‌گونه می‌اندیشند، مگر اینکه تا شروع جلسه روز چهارشنبه اتفاق دیگری بیفتد. تا اینجای کار فضای رسانه‌های منتقد دولت در «قرق» مخالفان وزیر پیشنهادی است، کسانی که چندان مایل نیستند روز چهارشنبه شاهد «اتفاق دیگر» باشند. هم خط طیف‌های سیاسی منتقد دولت و هم رسانه‌های آن‌ها طوری است که گویا نیلی هیچ هواداری در مجلس ندارد. مجلسی‌ها می‌گویند هنوز تصمیم نگرفته‌اند، اما فراکسیون اقلیت تصمیمش از همین الان معلوم است. شاید آن را به صورت رسمی اعلام نکرده‌اند اما تا اینجا جز مخالفت با گزینه پیشنهادی دولت صدایی از اعضای فراکسیون اصولگرایان شنیده نشده است. خیلی هم عجیب نیست، خود دولتی‌ها هم خیلی دل به رأی آن‌ها نبسته‌اند. چانه‌زنی‌های اصلی در فراکسیون رهروان و هیات رییسه مجلس انجام می‌شود. آنجاست که باید به نتیجه برسد؛ نتیجه‌یی که تا الان چندان باب میل دولت نبوده. نیلی در جلسه شورای مرکزی فراکسیون رهروان حاضر شده بود، اما اسماعیل جلیلی که از هواداران دولت در مجلس هم محسوب می‌شود، گفته که او «نتوانست به نحو مطلوبی پاسخگوی دغدغه‌های نمایندگان باشد». همین نماینده حرفی را زده که قبلاً توسط برخی چهره‌های نزدیک به جبهه پایداری تاکید شده بود؛ «بعید می‌دانم که نیلی بتواند رأی اعتماد نمایندگان مجلس را جلب کند»

· دو «هاشمی» و یک «صندلی»

سرنوشت ریاست خبرگان رهبری این روزها مهم‌ترین مسئله روزنامه‌های اصلاح‌طلب شده است؛ روزنامه اعتماد در صفحه سیاسی خود درباره آن نوشت ««آیت‌الله هاشمی شاهرودی گزینه اصلی ریاست مجلس خبرگان رهبری است»، روی دیگر این حرف برخی از نمایندگان مجلس خبرگان این است که احتمال ریاست آیت‌الله هاشمی رفسنجانی زیاد نخواهد بود. حرفی که سید احمد خاتمی آن را به صراحت بیان کرده است: «هاشمی رفسنجانی تمایلی برای نامزدی ریاست مجلس خبرگان ندارد.» این بیشتر تمایل گروه‌های منتقد آیت‌الله هاشمی رفسنجانی است تا تمایل خود او. حداقل تا اینجای کار رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام هیچ موضع‌گیری در این باره نکرده است.» این روزنامه سپس در گفت و گو با رضا سلیمانی، مدیرکل روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام به رد خبرها درمورد عدم تمایل آیت الله هاشمی رفسنجانی برای ریاست مجلس خبرگان پرداخت؛ رضا سلیمانی درباره سخنان آیت‌الله خاتمی گفت «این چند روز هم نه بحثی مطرح شده و نه ما چیزی شنیدیم و نه آیت‌الله مطلبی فرمودند که در آن بحث انتخابات شده باشد؛ بنابراین نمی‌توانیم اظهار کنیم که نظر آیت‌الله چیست، کاندیدا می‌شوند یا نه. نمی‌دانم بر اساس چه مبنایی آقای خاتمی این صحبت را کرد، آیا این حرف‌ها مبنا و اساسی دارد یا نه؟ اما تا آنجایی که من مطلع هستم آیت‌الله نه اظهارنظری کردند در این مورد و نه به ما چیزی گفتند و نه در جاهای دیگر حرفی زدند. همچنین فکر نمی‌کنم زمان این بحث‌ها اکنون باشد. زمان انتخابات ریاست خبرگان رهبری اسفندماه است و تا آن زمان هم ممکن است اتفاقات زیادی بیفتد. اگر ایشان بخواهد بیاید که کسی نمی‌تواند مانع ایشان شود. اگر این بحث الان رسانه‌یی شود برای زمینه‌سازی‌های سیاسی قبل از انتخابات است وگرنه الان جای این بحث نیست.»

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه شرق

روزنامه اصلاح‌طلب شرق تیتر صفحه اول خود را به «هفت خان مرد سوم در بهارستان» و «با مقامات حقوق بشری ملاقات داریم» اختصاص داد.

· مصالح ملی به جای مباحث حاشیه ای

نجفقلی حبیبی، رییس پیشین دانشگاه علامه طباطبایی در سرمقاله روزنامه شرق از نمایندگان مجلس نهم می‌خواهد از مباحث حاشیه ای در هنگام رأی اعتماد به وزیر پیشنهادی وزارت علوم خودداری کنند؛ وی در بخشی از سرمقاله خود نوشت «فردا که قرار است گزینه پیشنهادی وزارت علوم به جلسه رأی اعتماد برود، باید انتظار داشت که مجلس تابع عده ای که به هر دلیل، نگرش سیاسی خود را در قبال این وزارتخانه دنبال می‌کنند قرار نگیرد. نهاد متولی دانش کشور و جوانان باید از تلاطم‌های مدیریتی به دور نگه داشته شود. مجلس محترم حتماً به مسوولیت خود واقف است و اکثریت نمایندگان آن اجازه نمی‌دهند جریانی خاص، نظام آموزش عالی کشور را در بلاتکلیفی نگه دارد تا توان برنامه ریزی و سازماندهی علمی از آن سلب شود»

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه آرمان

این روزنامه اصلاح‌طلب با تیترهای اصلی «برائت با طعم کشف نکردن!» و «ضرب الاجل تعیین تکلیف فرمانداران تا اول آذر» رهسپار کیوسک مطبوعات کشور شد.

· برائت با طعم کشف نکردن!

مطهره شفیعی روزنامه نگار اصلاح‌طلب مدعی است که اصولگرایان چند صباحی است که همانند دوران انتخابات ریاست جمهوری که درصدد جلب آرای مردم بودند حمایت خود از احمدی‌نژاد را تکذیب می‌کنند و یا اینکه جلوتر از منتقدان واقعی آن دولت به خرده گیری از پیامدهای اجرای برخی تصمیمات کارشناسی نشده و نتایج آن می‌پردازند که جدیدترین رونمایی از این تاکتیک اظهارات محمدرضا باهنر است؛ این روزنامه نگار سپس نوشت «دیروز محمدرضا باهنر در نشست مطبوعاتی خود گفت: «ما هنوز کشف نکرده‌ایم که احمدی‌نژاد چه نوع اصولگرایی را قبول داشت.» آیا این جمله را افکار عمومی خواهد پذیرفت؟ 8 سال زمان کمی برای کشف نوع اصولگرایی احمدی‌نژاد بود؟ اصلاً چرا به این موضوع پرداخته می‌شود، مگر احمدی‌نژاد و اطرافیانش بارها اذعان نداشتند که نسبتی با جریان اصولگرایی ندارند پس آقای باهنر و طیف ایشان به دنبال کشف آنچه بودند که وجود نداشت؟ طبیعی است کشف غیرموجود در نهایت نتیجه‌ای غیر از «هیچ» ندارد. متن کامل‌تر اظهارات دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری به این شرح است: «بالاخره آقای احمدی‌نژاد هم فعالیت‌های سیاسی خودش را دارند. بعضی‌ها او را به ماهواحمدی‌نژاد قبول دارند و برخی به‌عنوان اصولگرا. این بستگی به مواضع احمدی‌نژاد دارد که آیا می‌خواهد بعضی از اشتباهات گذشته را جبران کند یا خیر؟ او اصولاً در هشت سال ریاست‌جمهوری‌اش اعتقادی به این نوع اصولگرایی نداشت و ما هم بالاخره کشف نکردیم که چه نوع اصولگرایی را قبول دارد.»

· نگرانی از سهم خواهی اصولگرایان در معاونت سیاسی

روزنامه آرمان در صفحه سیاسی خود به گفت و گو با حسینعلی امیری، قائم مقام وزیر کشور پیرامون روند بررسی اسیدپاشی‌های اصفهان، ناآرامی‌های مرزهای کشور و آخرین تحولات وزارت کشور پرداخته است؛ قائم مقام وزیر کشور نگرانی اصلاح‌طلبان مبنی بر سهم خواهی اصولگرایان در انتخاب معاونت سیاسی وزارت کشور را رد کرد و سپس درباره نیاز جامعه سیاسی به حضور معاونت سیاسی وزارت کشور گفت «تردیدی نیست منتها کارهای سیاسی مربوط به بعضی از بخش‌ها را وزیر انجام می‌دهد یک بخشی را هم تفویض کردند و دستور فرمودند که من دارم آن بخش‌ها را انجام می‌دهم پس کار بر روی زمین نمانده و در حال انجام است اما اینکه کی و چگونه و چه کسی معاون سیاسی می‌شود را باید از آقای وزیر سؤال کنید»

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه ایران

روزنامه دولتی ایران با تیترهای اصلی «گره اختلاف تلویزیون و فوتبالی‌ها باز نشد» و «استقبال مجلس و دانشگاه از نیلی» میهمان نگاه خوانندگانش بود.

· منبع مطلع، اظهارات علی جنتی را تکذیب کرد!

در پی انتشار اظهارات علی جنتی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی درخصوص کارت زرد مجلس، یک منبع مطلع در وزارت ارشاد تأکید کرد علی جنتی در مورد این موضوع با هیچ یک از رسانه‌ها مصاحبه نکرده و در سخنرانی خود نیز اشاره‌ای به آن نداشته است. این منبع افزود: انتظار می‌رود رسانه‌ها در نقل سخنان وزیر امانتداری را رعایت کرده و مواضع و سخنان ایشان را از مرکز روابط عمومی این وزارتخانه دریافت نمایند.

دو هاشمی و یک کرسی ریاست/ بازی دولت با نیلی و شوخی با مجلس/ تکذیب مردودی نیلی در شورای عالی انقلاب فرهنگیروزنامه آفتاب یزد

روزنامه اصلاح‌طلب آفتاب یزد با تیترهای «100 دقیقه دلهره و اضطراب» و «نیلی ادامه «دانا» ست» روانه پیشخوان مطبوعات کشور شده است.

· مخالفت شورای انقلاب فرهنگی کذب است

روزنامه آفتاب یزد در صفحه سیاسی خود به آخرین وضعیت رأی اعتماد نیلی احمدآبادی پرداخته است؛ این روزنامه به نقل از معاون پارلمانی رئیس‌جمهور نوشت «متأسفانه اخیراً بعد از معرفی نیلی احمدآبادی شایعاتی توسط یکی از تشکل‌های دانشجویی در دانشگاه تهران منتشرشده است که نیلی برای ریاست دانشگاه به شورای عالی انقلاب فرهنگی معرفی‌شده‌اند و نتوانسته‌اند رأی لازم را بیاورد که این خبر اساساً صحت ندارد و تکذیب می‌شود، چون چنین معرفی صورت نگرفته است»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ناشناس ۱۵:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    10 درویش در گلیمی بخسبند اما 2 پادشاه در یک کشور نگنجند !
  • ناشناس ۱۵:۰۳ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    آیت الله موحدی کرمانی شایسته مقام ریاست مجلس خبرگان هستند.
  • امیرحسین ۱۶:۵۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    این گفتمان با منطق قوی و استدلال مستحکم رسانه کم دارد . امیدواریم با آموزش و کادر سازی سازماندهی شده امثال شما در آینده شاهد افزایش رسانه های این گفتمان در همه ابعاد شبکه های ماهواره ای ، مطبوعات ، فضای مجازی و شبکه های اجتماعی باشیم . انشاءالله
  • ۱۹:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    نایب رییس اول مجلس بهترین گزینه باید باشه...
  • ۲۰:۳۰ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    «دلواپسی» برای دو کرسی «ریاست» لرزه بر تن اصلاح‌طلبان انداخته است. یکی مجلس خبرگان و دیگری وزارت علوم این عبارت تان بسیار عالی بود
  • سید ۲۱:۵۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    آیت‌الله هاشمی می‌داند که اگر وارد این رقابت شود، تندروهای جریان مقابل برای اینکه او به این پست نرسد تمام تلاش خود را برای به حاشیه کشاندن این مجلس انجام خواهند داد، به خاطر همین سعی می‌کند فردی بر این کرسی تکیه بزند که دارای کمترین حاشیه سیاسی باشد. "هاشمی شاهرودی رابطه صمیمی و دوستانه‌ای برخلاف برخی از اعضای مجلس خبرگان رهبری با هاشمی رفسنجانی دارد و همیشه از او به نیکی یادکرده است."
  • میراحمدی ۲۳:۲۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۶
    0 0
    چرا چنین است ایران
  • فضول باشی ۰۷:۴۱ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
    0 0
    سناریوی اختلاف مجلس و دولت توسط فرصت طلبها برای تاءثیر گذاری بر افکار عمومی تلاشهای سیاسی آنها است . بابا ول کنین این سیاست بازیا رو به فکر مردم باشین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس