فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح گفت: پس از سال‌ها مذاکره و توافق قرار بود، هيئت ايراني تفحص شهدا وارد منطقه فاو شود که با کارشکني آمريکايي‌ها اين کار صورت نگرفت.

به گزارش مشرق به نقل از ستاد مرکزي راهيان نور، سردار سيدمحمد باقرزاده اظهار داشت: با دخالت نيروهاي متجاوز و اشغالگر آمريکايي از ورود تيم ايراني به عراق، با وجود اينکه داراي پاسپورت سياسي بود، ممانعت به عمل آمد، اين در حالي است که يک ماه پيش در جلسه هماهنگي در تهران، دولت عراق پذيرفت زمينه حضور تيم تفحص ايران را در خاک عراق فراهم آورد.
وي اضافه کرد: کميته جهاني صليب سرخ به عنوان يک عنصر تسريع کننده در حل مسائل انسان دوستانه نه تنها نتوانسته موضوع را حل کند بلکه ما امروز از طريق همين صليب سرخ به شکست کامل در عمليات تفحص شهدا رسيده‌ايم.
فرمانده کميته جستجوي مفقودين ستاد کل نيروهاي مسلح از تنظيم يادداشتي اعتراض آميز توسط دانايي‌فر سفير ايران در بغداد به وزارت امور خارجه عراق خبر داد و گفت: توقع ما از وزارت امورخارجه کشور اين است که اين مسئله را در مذاکرات و نشست‌هايي که با مسئولان عراق دارند، مد نظر قرار داده، اين کمترين توقعي است که ملت ايران مي‌تواند بعد از تحميل آن جنگ ظالمانه دولت بعثي و ايجاد خسارت‌هاي بي شمار، داشته باشد.
لازم به ذکر است که طبق اعلام فرمانده کميته جستجوي مفقودين، بالغ بر 7300 شهيد دفاع مقدس وجود دارد که پيکر مطهرشان در خاک عراق باقي مانده است.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس