مراسم عزاداری روز دوم محرم با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج محسن عسکری در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد.

به گزارش مشرق، مراسم عزاداری روز دوم محرم با قرائت زیارت عاشورا توسط حاج مهدی سماواتی و سخنرانی حجت الاسلام پناهیان و مداحی حاج محسن عسکری در حسینیه آیت الله حق شناس برگزار شد.

در ادامه متن گزیده ای از سخنان حجت الاسلام پناهیان را می خوانید:

در روایات شریفی نکته بسیار مهمی بیان می شود کسی که به زمان خودش آگاه باشد و بداند در چه زمانی زندگی می کند اشتباهات به سوی او هجوم نمی آورند. علم به زمان جلوگیری کننده از بدی ها بسیار فراوان است. یکی از ویژگی های این جلسات این است که انسان زمان دانایی هایی را که میداند را میفهمد. حضرت امام می فرمودند: بروید به سمت علمایی که زمان شناسند زیرا اگر علما زمان را نشناسند ممکن است انسان را به گمراهی بکشند.

زمان شناسی درارای ابعاد مختلفی است. در حال حاضر ما احتمالا در مراحل آخر انتظار هستیم دلایل زیادی برای این موضوع موجود است. حال زمان بهره برداری از دین نیست الان زمان خدمت به دین می باشد دیروز روایتی خوانده شد که در آخر زمان کسانی پا به عرصه می گذارند که نصف آنها نیست و یا کسانی پدید می آیند که هیچگاه در طول تاریخ بشر قبل از آنها مثلشان نبوده اند. در آخر الزمان خداوند از انسانها چه انتظاراتی دارد؟ که در جلسات بعدی خواهم گفت.

روایتی از بدی های آخرالزّمان از پیامبر صلی الله علیه و آله که می فرماید: " چگونه اید زمانی میرسد که بیعتها ظهور می کند و بچه ها با بیعت بزرگ می شوند و با بیعت از دنیا میروند و عجم ها ،غیر عربهت، غیر مسلمانها بر روی این بیعت ها مسلمان می شوند" بیعت ها را بهش می گویند سنت و وقتی عمل میشود به سنت پیغمبر می گویند اینها بیعت هستند.

و از پیامبر صلی الله علیه و آله می پرسند کی این زمان پیش می آید؟ و پیامبر صلی الله علیه و آله می فرمایند: زمانی که شما می روید به دنبال دنیا به وسیله دینتان.

به عنوان مثال غیر مسلمانی که چیزی از دین نمیدانند به صحبت های کسانی که میخواهند دین را وسیله ای کنند برای به دست آوردن اهداف دنیایی خودگوش می کنند و تصور می کنند که این دین درست است و این اشاره به سخن پیامبر صلی الله علیه و آله دارد .

حال زمان آن است که ما به دین خدمت کنیم. امام فرمودند: ما برای اسلام زنده ایم و باید فدای اسلام شویم این جمله ای است که دنیا را تکان داده است، شهید چمران در مناجات خود می فرماید خدایا تو میدانی من هر چه تلاش کردم برای علم به این دلیل بود که دوست نداشتم یک مسلمان از نظر علمی زیر دست یک کافر باشد.

خداوند در قرآن کریم در سوره محمد درباره دو گروه صحبت می فرماید: یک گروه ته جهنم و یک گروه ته بهشت. " کسانی کافرند و دشمنی می کنند با راه خدا خداوند درباره اینها می فرماید اینها هر کاری کنند من اثر اعمالشان را تباه می کنم " و در آیه بعدی می فرماید: " و کسانی که کشته شدند در راه خدا اعمال اینها را تباه نمی کنیم "

کسی که در راه خدا شهید شد خداوند از خونش نمیگذرد. قیام امام حسین علیه السلام در راه خداوند بود و هنوز آثار و برکاتش را می توان دید به عنوان مثال شخصی از امریکا به عراق رفته بود ازش پرسیدند در عراق چه دیدی؟ گفت پادشاهی آنجا بود که ظاهرا خودش هم خانه نبود اما سفره ای پر برکت داشت که همه سر آن سفره بودند.

 در ادامه این مراسم؛ ذاکر اهل بیت علیه السلام حاج محسن عسکری به روضه خوانی پرداختند.


منبع: وارث

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس