کد خبر 357566
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۲۳:۲۱

نخست وزیر عراق که امروز به اردن سفر کرده است با پادشاه این کشور دیدار و در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با همتای اردنی خود شرکت کرد.

به گزارش مشرق، «حیدر العبادی» نخست وزیر عراق برای دیدار با «ملک عبدالله دوم» پادشاه و «عبدالله النسور» نخست وزیر اردن درباره راه‌های مقابله با گروه تروریستی داعش امروز وارد امان شد.

وی در فرودگاه نظامی مارکا مورد استقبال همتای اردنی خود قرار گفت.

نخست وزیر عراق با مقامات اردن درباره تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای مبارزه با تروریسم و راه‌های گسترش همکاری دو جانبه در بخش‌های انرژی، بازرگانی، کشاورزی، حمل و نقل و امنیت مرزهای زمینی دو کشور گفتگو کرد.

حیدر العبادی گفت هدفش از دیدار از اردن، بهبود روابط بغداد-امان در زمینه‌های مختلف اقتصادی، سیاسی و اجتماعی است.

وی افزود عراق سرزمین همزیستی مسالمت آمیز میان پیروان ادیان مختلف است و سرزمین انبیاء و مراقد مقدس مسلمانان به شمار می‌رود.

العبادی با بیان اینکه گروه تروریستی داعش با پشتیبانی برخی کشور‌ها تلاش می‌کند به بافت همزیستی مسالمت آمیز در عراق ضربه بزند، بر ضرورت ایجاد روابط خوب با همه کشور‌ها به ویژه کشورهای همجوار تاکید کرد.

نخست وزیر عراق در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با عبدالله النسور همتای اردنی خود افزود: قرار است در این سفر مسایل امنیتی، اقتصادی و تجاری میان دو طرف مورد بررسی و پرونده داعش در اولویت این مسائل قرار خواهد داشت.

العبادی با بیان اینکه عراق امروز با خطر بزرگی از سوی داعش روبه رو است، یادآورشد که این خطر بر کشورهای منطقه نیز تاثیر خواهد گذاشت.

 نخست وزیر اردن نیز حمایت امان از بغداد در نبرد با گروه‌های تروریستی داعش را اعلام کرد و گفت: داعش و گروه‌های افراطی سراسر منطقه را تهدید می‌کنند و باید با آن‌ها مبارزه کرد.

{$sepehr_album_19027}

منبع: ابنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۲۳:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۴
    0 0
    با این هم سفره نشو ... آقای عبادی...... بپا گول نخوری..... خدا هممونا بپاد... البته به خوبی....
  • حامد ۰۷:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۵
    0 0
    عراق مواظب این مردک بیشعور باش

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس