کد خبر 357309
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵

کپسول فضایی بدون سرنشین « دراگون » ( اژدها) متعلق به شرکت آمریکایی اسپیس ایکس بعد از چهار ماموریت تحویل بار در فضا از ایستگاه فضایی بین المللی جدا شد و طبق برنامه به زمین فرود آمد.

به گزارش مشرق، فضانوردان مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی با کمک بازوی هدایت از راه دور، کپسول « دراگون » را از ایستگاه فضایی بین المللی جدا کردند. ایستگاه فضایی بین المللی در بالای سواحل شمال غربی استرالیا قرار داشت.

« دراگون » که با خود یک تن و 450 کیلوگرم بار از جمله تجهیزات آزمایش های علمی انجام شده در ایستگاه فضایی بین المللی را حمل می کرد ، روز شنبه به آرامی و به کمک سه چتر نجات عظیم الجثه در سواحل مکزیک در اقیانوس آرام فرود آمد.

«دراگون » 23 سپتامبر به همراه دو تن و 260 کیلوگرم مواد غذایی و تجهیزات لازم برای تحقیقات از جمله 20 موش به ایستگاه فضایی بین المللی پیوست.

از جمله تجهیزاتی که « دراگون » با خود به فضا برده بود می توان به دستگاهی اشاره کرد که به کمک آن می توان میزان و مسیر بادهای سطح اقیانوس ها را از ایستگاه فضایی بین المللی اندازه گیری کرد.

« دراگون » هم اینک تنها فضاپیمایی است که قادر به بازگرداندن محموله هایی از مدار زمین به سطح زمین است.

در مجموع این کپسول فضایی پنج بار به ایستگاه فضایی رفته و بازگشته است.

بر اساس قرارداد یک میلیارد و 600 میلیون دلاری شرکت اسپیس ایکس با ناسا ، این شرکت در مجموع باید 12 ماموریت باری به ایستگاه فضایی بین المللی انجام دهد.
منبع: خبرگزاری صدا و سیما

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس