کد خبر 357214
تاریخ انتشار: ۴ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۰۶

نایب‌رئیس هیات مدیره و رئیس آکادمی استقلال گفت: باشگاه‌ها حتی 2 درصد از درآمدشان را هم به پایه ها اختصاص نمی دهند و خیلی از باشگاه‌ها شاید آکادمی تیم های پایه شان را اجاره بدهند.

به گزارش مشرق، تیم استقلال در ماه‌های اخیر فراز و نشیب های زیادی داشته اما همچنان توانسته رتبه دوم را خود در جدول حفظ کند. رضا صادق‌پور، نایب‌رئیس هیات مدیره و رئیس آکادمی استقلال در مورد برنامه های این باشگاه صحبت می کند.

 چند هفته دیگر تا دربی باقی مانده است. برنامه خاصی برای این بازی دارید؟
 این بازی برای هواداران شرایط خاصی دارد و نگاه ویژه ای به این بازی دارند اما از نگاه فنی این بازی هم فقط ۳ امتیاز دارد. ضمن احترام به کادر پرسپولیس و هوادارانش اعتقادم این است که وزن تجربه استقلال نسبت به پرسپولیس سنگین تر است.

 شما رئیس آکادمی باشگاه هم هستید. به نظر شما دلایل ناکامی تیم‌های ملی پایه در چیست؟
این باخت ها هشدار و علامت خطر هستند. بنده اعتقاد دارم آقای کفاشیان نتوانست از متخصصین این بخش به خوبی استفاده کند.

 به نظر می رسد کفاشیان تیم های پایه را رها کرده بود و مدیریت را به یکسری از افراد داد که روی آنها هم هیچ نظارتی نبود!
این صرفا مختص فدراسیون فوتبال نیست. در باشگاه‌ها هم به همین صورت است. متاسفانه تا کنون نتوانسته‌ایم یک الگو خوب برای کشورمان در مورد تیم های پایه داشته باشیم.

 مسئولین فدراسیون معتقد هستند که در این زمینه باشگاه‌ها هم مقصرند؟
 قطعا همینطور است اما باشگاه‌ها زیر نظر فدراسیون نیستند. این فدراسیون است که سیاست های کلی فوتبال در بخش های آموزش و مدیرت ورزشی و اسپانسر را طراحی می کند. باشگاه‌ها حتی 2 درصد از درآمدشان را هم به پایه ها اختصاص نمی دهند و خیلی از باشگاه‌ها شاید آکادمی تیم های پایه شان را اجاره بدهند.

 برنامه باشگاه استقلال در خصوص تیم‌های پایه چیست؟
در هیات مدیره استقلال ما به دنبال مطالعه در خیلی از موضوعات هستیم. برای اینکه بتوانیم در حوزه پایه ها فضای بیشتری را رقم بزنیم در حال حاضر به دنبال بیشتر کردن تیم های رده ای هستیم تا بتوانیم استعدادها را جذب کنیم. آقای افشارزاده توجه ویژه ای به تیم های پایه دارند. ما در کمپ خوابگاه خوبی برای شهرستانی ها ساختیم. تیم‌های پایه ما در بالای جدول مسابقات قرار دارند. 7، 8  بازیکن از تیم های امید و جوانان ما در تیم بزرگسالان تمرین می کنند. وزیر محترم ورزش و جوانان هم نگاه ویژه ای به حوزه پایه دارند و اخبار این حوزه را رصد می‌کنند و همین طور معاون ایشان دکتر خادم بر تیم های پایه تاکید دارند.

منبع: روزنامه آرمان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس