کد خبر 35690
تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۹ - ۰۱:۰۲

قبل از انقلاب 373 باب کتابخانه و 2.5 ميليون جلد کتاب در اختيار مراجعه ‌کنندگان بود که اين رقم پس از انقلاب به 2 هزار و 500 باب کتابخانه و 6.5 ميليون جلد کتاب ارتقا يافته است.<BR>

به گزارش مشرق به نقل از واحد مرکزي خبر، مشاور عالي دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور در نخستين همايش تجليل از خيرين حوزه کتاب و مطالعه در مشهد با اشاره به کنترل کمي و کيفي مطالعه گفت: تحقيقات نشان مي دهد هر چه از مرکز به سمت روستاها مي رويم، مطالعه بشدت تقليل مي يابد که بايد در اين زمينه به فکر راه حل بود.

امين منصور با تاکيد بر توجه به دانش پايگي براي رشد اقتصادي، سياسي، اجتماعي و نظامي کشور بر مبناي دانش افزود:‌ براي رسيدن به اين مهم و همچنين تحولات فرهنگي در جامعه نيازمند رشد مطالعه در کشور هستيم.

وي همچنين به مقايسه قبل و بعد از انقلاب در حوزه کتاب و کتابخواني پرداخت و گفت: قبل از انقلاب 373 باب کتابخانه و 2.5 ميليون جلد کتاب در اختيار مراجعه ‌کنندگان بود که اين رقم پس از انقلاب به 2 هزار و 500 باب کتابخانه و 6.5 ميليون جلد کتاب ارتقا يافته است.

مشاور عالي دبيرکل نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور افزود :‌ از اين تعداد کتابخانه، هزار و 800 باب آن توسط نهاد کتابخانه‌هاي عمومي کشور و بخش دولتي و بقيه با حمايت خيرين و مردم اداره مي‌شود.

همايش تجليل از خيرين حوزه کتاب و مطالعه خراسان رضوي براي اولين بار در کشور به ابتکار نهاد کتابخانه هاي عمومي خراسان رضوي برگزار شد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس