کد خبر 356787
تاریخ انتشار: ۲ آبان ۱۳۹۳ - ۱۷:۲۲

تحلیلگر بازار موسسه آپشن اکسپرس گفت: تایید ابتلای یک فرد به ویروس ابولا در نیویورک، قیمت نفت خام برنت را به ٨٦ دلار در هربشکه کاهش داد.

به گزارش مشرق، تایید ابتلای یک پزشک در نیویورک به بیماری ابولا موجب شد تا قیمت نفت امروز (جمعه ٢ آبانماه) به دلیل نگرانی ها از وضع محدودیت های مسافرتی و در نتیجه کاهش تقاضا برای سوخت هواپیما در کنار رشد ضعیف اقتصاد کشورهای غربی موجب کاهش بیشتر قمیت نفت شود.

بن لبرن تحلیلگر بازار موسسه آپشن اکسپرس در این باره گفت: هم اکنون که سرمایه گذاران به دنبال سرمایه گذاری های کم ریسک هستند، چنین اخباری چندان خوشایند آنها نیست.

به گفته وی، انتشار خبر ابتلای یک نفر به ابولا می تواند منجر به اعمال محدودیتهای مسافرتی و در نتیجه کاهش تقاضا برای نفت شود.

براساس این گزارش، نفت خام برنت برای تحویل در ماه دسامبر امروز با ١,٠٢ دلار کاهش به ٨٥.٨١ دلار در هر بشکه رسید و سپس توانست تا ٨٦ دلار افزایش یافته و تثبیت شود.

نفت خام آمریکا نیز با کاهش ٧٠ سنتی به ٨١,٣٩ دلار درهر بشکه رسید.

همچنین نظرسنجی رویترز از اقتصاددانان حاکی از آن است که رشد اقتصادی چین و منطقه یورو در سال آینده میلادی چندان مساعد نیست، اما پیش بینی ها حکایت از شرایط بهتری اقتصادی هند نسبت به سایر کشورها دارد.

همین پیش بینی ها از کاهش رشد اقتصادی چین و اروپا به عنوان دو بازار بزرگ مصرف کننده نفت موجب افزایش نگرانی ها از کاهش بیشتر تقاضا برای نفت همزمان با عرضه بیش از حد این کالا در بازار شده است.
منبع: پایگاه اطلاع رسانی نفت و انرژی ایران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس