کد خبر 355667
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۶

نخست وزیر جدید یمن برای عبور از دوره کنونی به سوی مرحله‌ای با ثبات، با چالش‌های عمده اقتصادی، سیاسی و امنیتی مواجه است.

به گزارش مشرق، به نقل از پایگاه خبری شبکه المیادین، خالد محفوظ بحاح مأمور تشکیل کابینه یمن در مرحله آینده این کشور با چالش‌های عمده‌ای در ابعاد اقتصادی و امنیتی مواجه خواهد بود. این چالش‌ها می‌طلبد که وی از تمامی ظرفیت نیروهای سیاسی برای همکاری جهت انجام مأموریت باقیمانده در دوره انتقالی استفاده کند.

بازگشت خالد بحاح به صنعا یک هفته بعد از اعلام نخست وزیری وی می‌تواند پویایی را به عرصه سیاسی راکد این کشور بازگرداند.

این بازگشت بعد از آن صورت گرفت که وی از طرف‌های خارجی خواست تا به تعهدات خود پایبند باشند و از طرف‌های داخلی نیز خواست تا همبستگی داشته باشند، این دعوت اگر با پاسخ مثبت بیشتر گروه‌های سیاسی همراه نشود، وی را در برابر آزمون بزرگی قرار خواهد داد.

تشکیل دولت اولین مأموریت بحاح است، اما انتخاب تیم وزارتی کامل از بین افراد شایسته و ملی‌گرا ممکن است زمان طولانی بگیرد، علاوه بر این‌ها پرونده‌های زیاد و پیچیده‌ای نیز در انتظار دولت آینده و شخص نخست وزیر است که مهم‌ترین آن‌ها پرونده اقتصادی است.

پرونده امنیتی یکی دیگر از چالش‌های فراروی نخست وزیر جدید است، بویژه اینکه نیروهای امنیتی در سال‌های گذشته تضعیف شده‌اند و کمیته مردمی نیز در شهرها گسترش پیدا کرده است، علاوه بر این‌ها چالش و درگیری‌های موجود بین عناصر دولت با تروریست‌های القاعده در تعدادی از مناطق یمن از جمله مرکز و جنوب این کشور، اوضاع را پیچیده تر از قبل کرده است.

اوضاع کنونی پیچیدگی‌ها و ابهامات زیادی دارد که به مرور زمان بیشتر هم می‌شود، اما یمنی‌ها انتظار دارند دولت گام‌هایی جدی بردارد تا آن‌ها را از این مرحله به دوره‌ای جدید از ثبات در کشور برساند.

در مراحل پیش‌رو، تحولات امنیتی و اقتصادی و سیاسی بسیار پیچیده و حساسی در انتظار نخست وزیر یمن است، البته وی جدی به نظر می‌رسد و نسبت به انتقال کشور از دوره کنونی به مرحله‌ای جدید بویژه بعد از سقوط مراکز نفوذ و فساد امیدوار است.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس