کد خبر 355541
تاریخ انتشار: ۲۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

این نکات به شما كمك می‌كند تا در انجام امور خانه نه تنها خسته و كلافه نشوید بلكه از كار خود لذت ببرید.

به گزارش گروه اجتماعی مشرق، این شیوه هم‌چنین شما را در فرم جسمانی بهتری قرار می‌دهید و باعث می‌شود تا مشكلات مربوط به وضعیت قرارگیری بدن شما كاهش باید.

مراحل تمیز کردن خانه:

1.فراموش كنید كه حتما باید مقدار مشخصی از كار خانه را در مقدار زمان معینی انجام دهید.

تمام ساعت‌ها را از محل كار خود خارج كنید.

2.تمركز خود را متوجه وظیفه‌ای كه در حال انجام آن هستید نكنید.

بر روی تنفس خود تمركز كنید و به ذهن خود استراحت دهید. به هیچ چیز فكر نكنید و اجازه دهید كه فكرهای ناراحت‌كننده و یا اذیت‌كننده از ذهن شما عبور كنند، اما مراقب باشید كه به این افكار در ذهن خود انرژی ندهید. نگران نباشیدراه حل های ساده برای خلاصی از لکه های مزاحم دوغابو پاکی خانه وجود دارد.


3.به نفس كشیدن در حالی آرام و آسوده ادامه دهید

و بدن خود را به گونه‌ای خم كنید كه انگار برای اولین‌بار است كه این كار را انجام می‌دهید، اجازه دهید عضلات شما كشیده شوند و سعی كنید كاملا از حس فیزیكی عمل كشش بدن خود آگاه باشید به جای این‌كه در حالت‌های ایستاده قرار بگیرید تا بتوانید كارها را سریع‌تر انجام دهید.

4.سعی كنید به خاطرات خوش زندگی مشترک خود فکر کنید.

به جای انجام صرف كارها، سعی كنید لحظات و خاطرات خوبی را كه در اتاقی كه مشغول تمیز كردن آن هستید در كنار كسی كه دوستش دارید داشته‌اید را در ذهن خود یادآوری كنید. این كار باعث می‌شود فعالیت شما لذت‌بخش‌تر شده و در عین حال شما ریخت‌وپاش‌هایی كه توسط كسانی كه با آن‌ها زندگی می‌كنید به وجود آمده است را تمیز می‌‌كنید.

5.سعی كنید وسایل مختلف را در محفظه‌های مختلف و در قسمت‌های متفاوت خانه مانند اتاق خواب كودكان، حمام، آشپزخانه، و غیره قرار دهید.

دستمایلی دور صورتتان ببندید و ازتکنيک هایی برای دور کردن خانه از آلرژیاستفاده کنید.به وسایلی كه در این قسمت‌ها پیدا می‌كنید واقعا نگاه كنید و ببینید كه از كجا آمده‌اند. اگر وسیله‌ای را هدیه گرفته‌اید از كسی كه آن را به شما هدیه داده است در ذهن خود تشكر كنید.

6.وقتی شروع به گردگیری می‌كنید از بالای اتاق شروع كرده و سپس به سمت كف اتاق بروید.

سعی كنید كف پای خود را روی زمین بگذارید و بدون این‌كه پای خود را روی پنجه‌ها قرار دهید در مرتفع‌ترین حالتی كه می‌توانید قرار بگیرید. ممكن است پس از این‌كه در حالت طبیعی نتوانسته‌اید به سطح مورد نظر دست یابید و در بیشرین حالت كششی بدن خود قرار گرفتید، به آرامی روی پنجه‌های خود بایستید. وانمود كنید كه یك كودك هستید و برای اولین‌بار است كه می‌خواهید حالت كششی به بدن خود بدهید. به گونه‌ای حركت كنید كه انگار برای اولین بار است كه می‌خواهید حركت كنید. شما باید عضلاتی كه به مرور زمان منقبض شده و یا سفت شده‌اند را بیدار كنید. به تنفس خود در حالتی آرام و آسوده ادامه دهید و بگذارید هوا به آرامی از بینی شما وارد بدن‌تان شده و سپس آن را از دهان خود خارج كنید.


7·مبلمان را به مركز اتاق منتقل كنید.

مبل‌های سنگین را با عجله جابه‌جا نكنید. اكثر مردم نمی‌توانند به طور كامل از بزرگ‌ترین عضله بدن خود یعنی عضله بزرگ سرینی استفاده كنند. تنفس درست را فراموش نكنید. وقتی وسیله سنگینی را به روی زمین می‌كشید سعی كنید از عضلات پشتی خود استفاده كنید. تا آن‌جا كه می‌توانید در حین كار قوز نكنید و تا حد ممكن شانه‌های خود را به عقب حركت دهید.

8· سطوحی كه به طور معمول مبلمان روی آن قرار دارد را با جاروی برقی یا جاروی دستی تمیز كنید.

وانمود كنید كه انگار برای اولین‌بار است كه این كارها را انجام می‌دهید و روی حالتی كه بدن شما در حین كار حركت می‌كند تمركز كنید. در هنگام استفاده از جارو، برس، و جاروبرقی سعی كنید كه فقط آرنج خود را درگیر كنید. نیم تنه فوقانی خود را در حالتی صاف و ایستاده قرار دهید و اگر می‌خواهید چیزی كه دور از دسترس شماست را بردارید چند قدم به جلو گذاشته و سپس آن را بردارید. وقتی می‌خواهید خم شوید تا آشغال‌ها را وارد سطل آشغال كنید، سعی كنید تا آن‌جا كه می‌توانید عضلات پشت خود را به عقب و بالا حركت بدهید. سعی كنید كششی را كه در عضله همسترینگ (زردپی) شما ایجاد می‌شود حس كنید. اگر با خم كردن زانوهای خود كارها را راحت‌تر انجام می‌دهید این كار را بكنید، اما فقط سعی كنید كه خم شدن زانوی شما به آرامی صورت گیرد.

9. در قسمت مركزی اتاق بایستید، یك نفس عمیق بكشید، و به كاری كه بدون قطع شدن تنفس صحیح و فشار آوردن به عضلات خود انجام داده‌اید نگاه كنید.


10.سعی كنید هنگام تمیز كردن خانه موسیقی مورد علاقه خود را گوش كنید.

بهترین كار این است كه گلچینی از آهنگ‌های مورد علاقه خود را كنار هم جمع‌ كرده و حین كار به آن‌ها گوش كنید. این كار فرایند تمیز كردن خانه را لذت‌بخش‌تر و مفرح‌تر می‌كند.

11.هنگام تمیز كردن خانه یك شمع معطر روشن كنید یا از مواد خوشبو استفاده كنید.

برخی از مواد شوینده دارای رایحه خوبی هستند و خود آن‌ها به معطر شدن فضا كمك می‌كنند.یا می توانیدبا مرکبات بهترین شوینده را درست کنید!واز بوی آنها لذت ببرید.

12.برای این‌كه طبق یك روند معین كارهای خانه شما انجام شود 15 دقیقه صبح‌ها و 15 دقیقه شب‌ها خانه خود را تمیز كنید.

آشنایی با آلوده ترین قسمت های آشپزخانهوخانه و تمیز کردن آن باعث می‌شود تا فضای زندگی شما بیش از حد كثیف نشده و همیشه خانه‌ای تمیز داشته باشید و اگر زمان زیادی بین دو تمیزكاری خانه وجود داشته باشد كارها پیچیده‌تر شده و شما احساس كلافگی و خستگی مفرط خواهید كرد.

13.فهرستی از كارهای مربوط به تمیزكاری خانه طبق اولویت‌ها و ترتیبی كه پیش‌بینی می‌كنید تهیه كنید.

خلاقیت خود را در فضای خانه به جریان اندازید!و فهرستی تهیه کنید این كار باعث می‌شود كه هر گاه در حین كار دچار سردرگمی شدید به این فهرست رجوع كرده و ترتیب كارهای خود را متوجه شوید. این كار انرژی شما را در جریان قرار می‌دهد و به فعالیت‌های شما نظم می‌بخشد.

14.به افتخار تمیز شدن خانه خود كار ویژه‌ای انجام دهید.

برپایی مراسم شامی در كنار اعضای خانواده با پخش موسیقی و شمع‌های روشن، یا لم دادن و مطالعه كردن، و یا هر فعالیت لذت‌بخش و مفرح دیگر در یك بازه زمانی مشخص می‌تواند این كار ویژه باشد.

15.هنگام تمیز كردن خانه خود آواز بخوانید و لبخند بزنید.

هنگام كار كردن آهنگ مورد علاقه خود را تمرین كنید، حتی اگر در این كار مهارت زیادی ندارید. آواز خواندن و لبخند زدن باعث تازگی روح شما شده و از خستگی شما كم می‌كند.

16.اگر می‌خواهید خانه‌ای حتی زیباتر داشته باشید از كتاب‌های فنگ‌شویی كمك بگیرید.

حتی اگر یك خانه زیبا و جذاب دارید، باز هم می‌توانید از ایده‌های خلاقانه برای زیباتر كردن فضای زندگی خود استفاده كنید و لذت بیش‌تری از خانه خود ببرید.تعالیم فنگ شوییبه خانه جلوه متفاوت و سرزنده‌ای می‌دهند و فضای زندگی شما را منحصربه‌فرد می‌كنند.

17.بدانید كه بی‌نظم‌ترین و كثیف‌ترین فرد هم با پیروی از یك نظم مستمر روزانه می‌تواند تبدیل به فردی منظم و تمیز شود.

شما می‌توانید خانه خود را تغییر داده و حس خوب بودن را با تمیز كردن و دنج كردن محیط زندگی خود در زندگی خود جریان بخشید.

18.جعبه‌هایی كه مخصوص نگهداری از وسایل هستند را خریداری كنید و وسایل اضافی خود را داخل آن‌ها قرار دهید.

وسایل و لباس‌هایی كه دیگر به آن‌ها احتیاجی ندارید را بیرون بریزید، و یا بهتر از این كار، آن‌ها را به موسسات خیریه اهدا كنید. هم‌چنین وسایلی كه كم‌تر از آن‌ها استفاده می‌كنید را داخل این جعبه‌ها قرار داده و آن‌ها را خارج از دید خود بگذارید.


19.تمام شوینده‌ها و وسایل مربوط به تمیز كردن خانه را یك‌جا و در داخل یك سطل قرار دهید.

وقتی تمام شوینده‌ها و وسایل مربوط به تمیز كردن خانه در یك جا قرار بگیرند، تمیز كردن خانه كاری راحت‌تر و آسان‌تر شده و وقت كم‌تری از شما می‌گیرد.

20 دستمال‌های مخصوص خشك‌كردن ظرف‌ها را به تعداد كافی خریداری كنید تا در زمان نیاز آن‌ها را جایگزین قدیمی‌ها كنید.

شما می‌توانید از دستمال‌های مخصوص خشك‌كردن ظروف استفاده كرده و یا لباس‌های قدیمی را به صورت مربع‌های كوچك بریده و از آن‌ها به عنوان دستمال استفاده كنید.


مخاطبان محترم گروه اجتماعی مشرق می توانند اخبار، مقالات و تصاویر اجتماعی خود را به آدرس shoma@mashreghnews.ir ارسال کنند تا در سریع ترین زمان ممکن به نام خودشان و به عنوان یکی از مطالب ویژه مشرق منتشر شود. در ضمن گروه اجتماعی مشرق در صدد است با پیگیری مشکلات ارسالی شما از طریق کارشناسان و مشاوران مجرب پاسخی برای ابهامات مخاطبان عزیز بیابد.
منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس