کد خبر 354596
تاریخ انتشار: ۲۵ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۴

یک رسانه خبری آمریکایی طی گزارشی در زمینه حضور سردار سپاه پاسداران ایران در میادین نبرد با گروه‌های تروریستی نوشت؛ حضور سردار سلیمانی آشکارا مبین این است که ایران در نبرد با گروهک‌های خرابکار منطقه عزم جدی دارد.

به گزارش مشرق، وبگاه خبری آمریکایی «آی بی‌تایمز» طی مطلبی در زمینه حضور سردار سرلشگر «قاسم سلیمانی» در میدان نبرد علیه گروهک تروریستی داعش در منطقه نوشت: فرمانده نیروهای ویژه ایران که به عنوان «سپاه قدس» معروف می‌باشد و تصاویر وی اخیرا نیز از تلویزیون ایران به نمایش درآمد پیام ایران به غرب در زمینه نحوه نبرد علیه گروهک تروریستی داعش است.

بر اساس این گزارش، سردار سرلشگر قاسم سلیمانی بعد از سقوط شهر عراقی موصول در میدان ظاهر شد. تحلیلگران حضور او در کانون توجهات را ارسال پیام ایران به غرب مبنی بر این می‌دانند که اگر شما می‌خواهید بر این گروه شبه نظامی غلبه کنید،ایران شیعه بهترین گزینه برای انجام این کار می‌باشد.

«آنتونی کوردزمن» تحلیلگر ارشد اندیشکده مرکز مطالعات بین‌المللی در واشنگتن طی مصاحبه با شبکه آمریکایی بلومبرگ در زمینه حضور سردار سلیمانی در خط مقدم نبرد علیه گروهک داعش گفت:« او در حال ارسال پیام به آمریکا در زمینه میزان نفوذ ایران در منطقه است. این اقدام همچنین پیامی به کشورهای عرب مبنی بر این است که ضرورت دارد تا آن‌ها با ایران مسلمان غیر عرب تعامل داشته باشند.»

«پیام محسنی» دیگر کارشناس امور ایران در دانشگاه هاروارد آمریکا در این زمینه گفت:« استفاده از نام سلیمانی نشانگر این است که وی از حضور در خطوط مقدم جبهه و تلاش باکی ندارد. شاید برخی از ایرانیان از نقش قاسم سلیمانی در گذشته مطلبی را بیاد نداشته باشند اما هم اینک محبوبیت وی در ایران از زمان حمله گروهک تروریستی داعش افزایش یافته است.»

آی‌بی تایمز در خاتمه گزارش خود ضمن اشاره به مواردی از زندگی کاری سردار سلیمانی به نقل از «فواز جرجیس» تحلیلگر ارشد سیاسی در دانشگاه اقتصاد لندن نوشت: ایران نشان می‌دهد که چقدر  امور عراق و تهدیدهای کنونی را جدی گرفته‌است. حضور سردار سلیمانی آشکارا بیان می‌کند که ما اینجا هستیم تا اعلام کنیم نبرد علیه داعش را جدی گرفته‌ایم.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ايران ۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    حالا حالاها مونده بفهميد امنيت نسبى در عراق مديون شيرمرد ايران ژنرال سليمانى است. به بيانهاى مختلف رسانه هاى امريكا ميگويند اينبار هم مثل ٢٠٠٨ امريكا در عراق شكست خورده است
  • مصطفی ۰۹:۵۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    1 0
    دعای خیر ما همیشه با سردار و سربازان امام زمان هستش
  • ۱۰:۵۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    1 0
    زنده باد سردار سلیمانی
  • مهدی ۱۲:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    کسی بخواد کمک کنه طبل ائتلاف و غیره(سنگ بزرگ که علامت نزدنه) رانمیزنه مثل ایران سرداران رشید و وفادارش را که بی پروا میشه گفت سربازان امام زمان هستند را به میدان میفرستند. از چهره معصوم سید قاسم پیداست که اینگار دینی دربرابر امام زمان دارد. خدا قوت سید قاسم، خداقوت فرزند پاک ایران زمین خدا قوت ایران
  • يه كرد ۱۲:۴۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    پيام جدي حضور ايران در عراق بيشتر براي تركيه افراطي است ؛ اعراب بعد از صدام پنچر شده اند تركها بواطه قدرت اقتصادي و وابستگي نظامي سياسي به غرب دشمن جديد ايران و شيعيان شده اند تلاش تركيه براي قرار دادن نام حزب الله در فهرست سازمانهاي تروريستي مويد اين معناست ؛ كاش به كوباني نزديكتر بوديم و سرن خيانتكار كردستان عراق هم خريت نمي كردند و تجربه سختي براي تركيه مثل آزادي آمرلي بوجود مي آورديم
  • علی ۱۴:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    1 0
    زنده باد سردار مردی از دیار کریمان افتخار کرمان
  • مجید از ارومیه ۱۴:۲۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    درود خداوند بر سردار سلیمانی و سلیمانی ها که باعث افتخار ایران زمین هستند خدا قوت سید سلیمانی جدت نگهدارت
  • بسیجی ۱۵:۲۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    1 0
    دوستان اینو بدونین که همیشه راه قدس از کربلا می گذرد. همیشه
  • ابراهیم ۱۵:۳۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    زنده باد کرمان.... زنده باد بافت.... دعای همه مردم شهرستان بافت بدرقه راهت .....
  • ایرانیان ۲۰:۳۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۵
    0 0
    مشتاق دیدارتم حاج قاسم شیرمرد ایرانی خاک پاتیم به مولا,حاج قاسم, میبوسم از دوردستها صورت نورانیت
  • ۱۲:۳۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۳
    0 0
    انشااله به گوري چشم تموم دشمناي اسلام خصوصا داعش سردار سليماني تا ابد زنده و پاينده باشه دعا مي كنيم اين دلير مرد ريشه ظلم و خودخواهي غربي هارو پاك كنه . حتما ميشه واقعا باعث افتخاره

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس