عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه عده‌ای به دنبال این هستند که سواره نظام یک جریان سیاسی خاص باشند، گفت: برخی رسانه‌های غیرارزشی از وزیر ارشاد می‌خواهند تحت تاثیر دلواپسان قرار نگیرد.

 به گزارش مشرق، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی پیش از ظهر امروز در همایش ملی تبلیغ جمعیت که در هتل خاتم مشهد مقدس برگزار شد، اظهار کرد: برنامه تبلیغی طلاب امسال باید تفاوتی با سال‌های گذشته داشته باشد، طلاب از ترویج افزایش جمعیت در کشور غفلت نکنند.

‌عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به آیاتی از قرآن کریم تصریح کرد: «و لا یخشون احد الا الله» نکته‌های بسیار زیادی را در خود نهفته است این آیه در سوره احزاب اشاره شده است، داستان زید بن حارثه در این جا عنوان می‌شود و نباید از این موضوع غفلت کرد که ایشان در مبانی دینی ما دارای جایگاهی بسیار ارزشمند هستند.

وی با اشاره به اینکه حضرت خدیجه زید را خریداری کرد و از این جهت ایشان در نزد پیامبر گرامی اسلام نیز دارای اهمیت هستند خاطرنشان کرد: حارثه به سن 15 سالگی رسید و به این نتیجه رسید که اصلا برده نبوده و پدرش وی را گم کرده است. پیامبر وی را به فرزند خواندگی پذیرفته بودند.

آیت‌الله علم‌الهدی تصریح کرد: زید بن حارثه حاضر نشد با پدر خود برگردد و در نزد پیامبر گرامی اسلام ماند. پیغمر در صدد ازدواج وی برآمدند و دختر عمه خود را برای زید بن حارثه خواستگاری کردند. هرچند فاصله طبقاتی بسیار زیادی وجود داشت اما چون در دامان پیامبر بزرگ شده بود به وی جواب مثبت دادند.

امام جمعه مشهد مقدس تصریح کرد: در سال‌های بعد اختلافی به وجود آمد و آنها از یکدیگر جدا شدند، این موضوع برای زینب دختر عمه پیامبر گرامی اسلام بسیار سخت و دشوار بود، پیامبر نیز برای جبران این شکست زینب را به عنوان زوجه خود اختیار کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه این موضوع در آن زمان اعتراضات بسیار زیادی را به وجود آورد خاطر نشان کرد: اما قرآن مبانی دینی خود را عرضه کرد و دیگران متوجه شدند که فرزند خوانده به هیچ وجه فرزند محسوب نمی‌شود، پس ازدواج پیامبر گرامی اسلام بسیار درست بوده است.

وی با اشاره به اینکه شان نزول این آیه این داستان پیامبر گرامی اسلام بوده است خاطرنشان کرد: بسیاری عنوان می‌کنند در این گونه تفاسیر عمومیت صدق می‌کند و این حکم به تمامی موضوعات ارتباط پیدا می‌کند. رویکرد دیگری که در این زمینه وجود دارد عدم همپوشانی موضوعات مختلف نسبت به یکدیگر است اما در این زمینه ما شاهد مورد حکم هستیم با یک حکم عام، یعنی مردم می توانند از این ازدواج پیامبر گرامی اسلام پیروی کنند.

امام جمعه مشهد مقدس گفت: خداوند می فرماید بسیاری از مردم نسبت به جریان‌های اجتماعی واکنش نشان نمی‌دهند و تو باید از این دسته افراد نباشی و سعی کنی در مسیر درست گام برداری. بسیاری نسبت به عمل پیغمبر انتقاد داشتند. کسانی که کتاب خدا را ترویج می دهد از جو سازی‌ها، زندان، کشته شدن هیچ ترسی ندارند و در مسیر خود ثابت قدم هستند.

وی با اشاره به اینکه این افراد خدا را در نظر دارند و از این جهت وحشت نمی‌کنند خاطرنشان کرد: ما در زمان شاه در مقابل شکنجه تبلیغ می‌کردیم اما امروز باید در مقابل جوسازی‌ها ایستادگی کنیم امروز جریان‌های سیاسی لائیک به این وضع دچار شده‌اند و سعی می کنند جایی را برای خود در کشور پیدا کنند.

آیت‌الله علم الهدی گفت: موج سازی‌های منفی مهم ترین آفت امروز جامعه اسلامی است، یکی از سایت‌ها چند روز پیش عنوان کرده بود که آقای وزیر ارشاد تحت تاثیر دلواپسان قرار نگیرد. رسانه‌های ضد ارزشی این گونه موج سازی می‌کنند در مقابل کسانی که رسالت الله را در جامعه ترویج می‌دهند.

عضو مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه خداوند از انسان می‌خواهد در مقابل همین موج سازی‌های اجتماعی مقاومت کند خاطرنشان کرد: عملیات روانی بسیار تاثیر گذار است ما باید بتوانیم در مقابل این هجمه‌ها ایستادگی کنیم، پیامبر در همان زمان در مقابل تمام جو سازی‌های ایستادگی کرد.

وی به برخی دیگر از آثار موج منفی در جامعه اشاره کرد و گفت: برخی از افراد به صورت قدرتمند در کنار ولایت فقیه ایستاده‌اند، عده‌ای دیگر در این زمینه به صورت جدی در مقابل ولایت فقیه ایستاده اند. عده‌ای نیز متاسفانه می‌خواهند سواره نظام یک جریان سیاسی قرار بگیرند.
منبع: تسنیم

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس