ژنرال اودیرنو نسبت به بازنشستگی‌اش از سمت رییس ستاد ارتش ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشحالم که طی چند ماه آینده از سمتم در ارتش بازنشسته می‌شوم و مسئولیت استقرار نیروهای غیرآماده برای جنگ را برعهده نخواهم داشت ولی برای رییس بعدی نگرانم.

به گزارش مشرق، ارتش آمریکا تاکنون سربازان وظیفه خود را از 570 هزار تن به 510 هزار کاهش داده است. طبق برنامه کاهش بودجه نیز که در سال 2011 تصویب شد، تعداد نیروها باید به 490 هزار نیرو کاهش یابد. اما کاهش بودجه می‌تواند تعداد سربازها را کمتر و به 420 هزار نیرو برساند.

ریموند اودیرنو، رییس ستاد ارتش آمریکا متذکر شد: اگر این تغییرات جدید اعمال شوند، تعداد سربازان وظیفه فعال به کمتر از 420 هزار در سال 2016 می‌رسد و این اتفاق آمریکا را در معرض خطرات مهمی قرار می‌دهد.

وی مدعی شد، اعمال این تغییرات می‌توان سال 2016 را از نظر فیزیکی "نقطه شکست" ارتش آمریکا نامید.

اودیرنو اظهار کرد: توافق کاهش نیروها پیش از آغاز درگیری‌ها در عراق و اوکراین صورت گرفته بود و اکنون اجرای آن در مقابل تهدیدات روزافزون اقدام و تصمیمی نادرست است.

در همین حال مجله تایم، به نقل از اودیرنو نوشت: ممکن است به نیروهای ضربتی آمریکا و عراق نیاز پیدا شود.

اودیرنو درباره اقدامات آمریکا علیه داعش گفت: حملات هوایی سرعت پیشرفت‌های داعش را کم می‌کند اما به طور قطع آن را شکست نمی‌دهد. شما برای شکست داعش به نیروهای زمینی مکمل نیاز دارید که به این کشورها بروند و این کار را انجام دهند.

پیش از این اودیرنو نسبت به بازنشستگی‌اش از سمت رییس ستاد ارتش ابراز خشنودی کرد و گفت: خوشحالم که طی چند ماه آینده از سمتم در ارتش بازنشسته می‌شوم و مسئولیت استقرار نیروهای غیرآماده برای جنگ را برعهده نخواهم داشت ولی برای رییس بعدی نگرانم.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس