کد خبر 353761
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۱

باغ پروانه‌ها و حشرات «آدوبون» در شهر «نیواورلئان» ایالت «لوئیزیانا» آمریکا برای بازدید کنندگان ماجراجو شکلات با مغز حشرات سرو می‌کند.

به گزارش مشرق، خوردن حشرات که برای بسیاری از مردم عملی مشمئز کننده و چندش آور محسوب می‌شود ولی در باغ پروانه و حشرات «آدوبون» در آمریکا یک عمل مرسوم و متداول است. در این اقدام عجیب مراجعان حشرات مختلفی که به سیخ‌های چوبی کشیده شده‌اند را زیر فواره‌ای از شکلات مایع گرفته و می‌خورند.

خوراک‌های طبخ شده با حشرات نیز در این باغ موزه طرفداران خاص خود را دارد بطوریکه سالانه هزاران نفر از بازدید کنندگان سری به آشپزخانه‌ این باغ موزه می‌زنند که تا با خوردن غذاهایی که در آن از حشرات و کرم‌ها استفاده می‌شود دلی از عزا دربیاورند.

البته این باغ-موزه برای افرادی که علاقه‌ای به ماجرایی ندارند رستوران‌هایی دارد که در آن‌ها غذاهای عاری از حشرات نیز سرو می‌شود.

به گزارش آسوشیتدپرس، «زک لمن» مدیر برنامه ریزی حشرات و بازدید کنندگان این موزه می‌گوید: عکس العمل‌ها در این باغ-موزه بسیار متفاوت بوده است. بسیاری از افراد با علم به اینکه در این موزه خوراکیهای طبخ شده با حشرات عرضه می‌شود به این مکان می‌آیند و از سوی دیگر بسیاری از افراد هم هستند که از این مسئله ابراز ناراحتی و نگرانی می‌کنند.

«لمن» افزود: سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA)‌ اجازه استفاده از قطعات میکروسکوپی بیش از 60 نوع حشره را در هر 100 گرم شکلات به ما داده است.

«وال راسل» یکی از بازدید کنندگان از این موزه که به همراه دختر هشت ساله‌اش به این مکان آمده می‌گوید: کاش می‌توانستم دخترم را مجاب کنم همانطور که دارد این حشرات را با میل و اشتیاق می‌خورد بهمان اندازه نیز میوه و سبزیجات را با میل و اشتیاق بخورد.

باغ-موزه «آدوبون» بزرگترین موزه آزاد در آمریکا محسوب می‌شود که به حشرات اختصاص داده شده است. این موزه هزاران حشره را در خود جای داده است. در این موزه یک باغ پروانه‌ها نیز مانند باغ پروانه‌های ژاپن احداث شده است.
منبع: ایسنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس