کد خبر 353713
تاریخ انتشار: ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۷

رئیس جمهوری یمن پس از عقب‌نشینی اخیر در مقابل معترضان یمنی که فردی خارج از توافق با معترضان را مامور تشکیل کابینه کرد، روز دوشنبه «خالد محفوظ بحاح» را مامور تشکیل کابینه جدید یمن کرد.

به گزارش مشرق، «عبدربه منصور هادی»، رئیس جمهوری یمن، امروز دوشنبه، «خالد محفوظ بحاح» را مأمور تشکیل کابینه جدید یمن کرد.

خالد بحاح 49 ساله در ماه مارس 2014 پست «وزیر نفت و معادن» یمن را بر عهده گرفته بود.

هنور روشن نیست که جنبش انصارالله که رهبری اعتراضات و معارضان یمنی را بر عهده دارد، با این انتصاب موافق است یا خیر. هفته گذشته منصور هادی بر خلاف توافق با مخالفان، «احمد عوض بن مبارک» را مامور تشکیل کابینه اعلام کرد (جزئیات بیشتر) که با مخالفت شدید انصارالله روبه‌رو شد تا جایی که منصور هادی از تصمیم خود عقب‌نشین کرد.

پیش از این در جریان توافقنامه صلح بین جنبش انصارالله و رئیس‌جمهور یمن، طرفین بر روی ۵ گزینه از جمله: احمد لقمان، یحی العرشی، ایوب الحمادی، محمد مطهر و عبدالله الصیادی به توافق رسیده بودند و رئیس‌جمهور یمن متعهد شده بود تا از میان این ۵ نفر یکی را به نخست‌وزیری انتخاب کند.

جنبش انصارالله تأکید دارد که نخست‌وزیر باید به هیچ یک از احزاب و گروهها وابسته نبوده و مشی مستقل داشته باشد؛ از سویی هم عبدربه منصور هادی در انتخاب نخست‌وزیر شدیدا تحت فشار سفارتخانه‌های برخی کشورهای منطقه و غربی قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس