دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی نسبت به اظهارات وزیر ارتباطات مبنی بر دلایل تاخیر در برگزاری جلسه شورایعالی فضای مجازی با حضور رئیس جمهور، واکنش نشان داد.

به گزارش مشرق، تاخیر در برگزاری جلسات شورایعالی فضای مجازی کشور چندی است به یکی از موضوعات پرحاشیه در این حوزه تبدیل شده و اخباری مبنی بر خواسته اعضا برای برگزاری زودهنگام این جلسه شنیده شده است.

از این رو اواخر هفته گذشته محمدحسن انتظاری دبیر شورایعالی فضای مجازی در پاسخ به دلایل تاخیر برگزاری این جلسه اعلام کرد که شخص رئیس جمهور باید آمادگی خود را برای برگزاری این مهم اعلام کرد و بزودی نیز این جلسه برگزار می شود.

این در حالی است که روز گذشته محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره دلایل عدم برگزاری این جلسه ضمن گلایه از کوتاهی اعضای مرکز ملی فضای مجازی گفت: علی رغم اینکه تشکیل جلسات شورای عالی فضای مجازی با من نیست اما باید بگویم که رئیس جمهور خواستار تغییراتی در دستور جلسه مربوط به این شورا بود که تاکنون انجام نشده است.

وی گفته است: آقای روحانی از دبیرخانه مرکز ملی فضای مجازی کشور خواسته بود تا تغییراتی را در دستور جلسه اعمال کنند اما دو هفته گذشته که این موضوع را جویا شدم تا آن زمان این تغییرات اعمال نشده بود.

وزیر ارتباطات در ارتباط با زمان برگزاری جلسه بعدی شورای عالی فضای مجازی گفت: به هر حال فکر می کنم این سوال را نباید از رییس جمهور پرسید زیرا مرکز ملی فضای مجازی باید تغییرات را در دستور جلسه اعمال می کرد.

او درباره دلایل این تغییر در دستورالعمل جلسه بعدی هم عنوان کرد: آقای رییس جمهور وقتی می خواهد موضوعی را در شورای عالی فضای مجازی که تمامی مقامات در آن حضور دارند مطرح کند باید دستورالعملی شسته و رفته و قابل قبول داشته باشد.

براین اساس دبیرخانه شورایعالی فضای مجازی در واکنش به اظهارات وزیر ارتباطات اعلام کرد: دبیرخانه شورای عالی فضای مجازی تاکنون زمانی را برای تشکیل جلسه این شورا دریافت نکرده است.

در این اطلاعیه آمده است: "باتوجه به اظهاراتی که روز گذشته در انتساب به وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات درخصوص تاخیر در برگزاری جلسات شورای عالی فضای مجازی، در برخی رسانه ها انعکاس یافت، به اطلاع می رساند براساس آیین نامه موجود دستور جلسه پیشنهادی از طرف دبیر شورا به رئیس جمهوری به عنوان رئیس شورا تقدیم و با تایید وی به اعضای شورا ابلاغ می شود و جلسات در زمان تعیین شده تشکیل می شود.

درخصوص دستور جلسه اخیر، طبق نظر ریاست جمهوری مقرر شد که محتوای یکی از دستورات پیشنهادی از طرف وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تهیه و ارایه شود که تاکنون وزارت مزبور هیچگونه محتوایی در این باره به مرکز ملی فضای مجازی ارایه نکرده و دفتر ریاست جمهوری نیز در مورد اینکه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محتوای مذکور را به آن دفتر ارسال کرده است اطلاعی به دبیرخانه اعلام نکرده و زمانی را نیز برای تشکیل جلسه اعلام نکرده اند.

علاوه بر دستور جلسه یاد شده، در خلال تاخیر ایجاد شده، مرکز ملی موضوعات مهم دیگری را نیز آماده طرح در شورای عالی کرده است که با تایید ریاست جمهوری به اعضای شورا ابلاغ خواهد شد."

به گزارش مهر، شورایعالی فضای مجازی در جلسات گذشته خود موضوع زمان بندی شبکه ملی اطلاعات را به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات محول کرده بود که قرار است در جلسه آینده این شورا، گزارش وزارت ارتباطات در خصوص این طرح مطرح شود.

پیش از این نیز دبیر شورایعالی فضای مجازی از کم کاری و تعلل وزارت ارتباطات در اجرای تکالیف مدنظر برای پروژه شبکه ملی اطلاعات، انتقاد کرده بود.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس