کد خبر 353513
تاریخ انتشار: ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۷

عملیات نیمه‌شب گذشته نیروهای مردمی کُرد در «عین ‌العرب» سوریه، به کشته شدن ۲۵ داعشی و اسارت ۴۰ نفر دیگر منجر شد. درگیری‌ها در سه محور شرق، جنوب و غرب ادامه دارد.

به گزارش مشرق، درگیری‌های شدید نیروهای مردمی کُرد در شهر عین‌العرب سوریه از شب گذشته تا صبح امروز یکشنبه ادامه یافت.

این درگیری‌ها در محورهای غربی در نزدیکی روستای «تل‌شعیر» و در جبهه جنوبی در نزدیک قبرستان شهدا و در جبهه شرقی در روستای کانیه در جریان است.

فرمانده نیروهای مردمی کُرد در عین‌العرب (که خواست نامش فاش نشود)، صبح امروز خبر داد که نیمه‌شب گذشته (شنبه‌شب) در نزدیک مقر آسایش موفق شدند 25 عضو داعش را از پای در آورند و حداقل 40 نفر دیگر را به اسارت بگیرند.

خبرنگار فارس با اعلام اینکه این خبر را نیروهای کُرد در عین‌العرب تأیید کرده‌اند، تصریح کرد که نیمه‌شب گذشته نیروهای کرد عملیاتی در نزدیکی مرکز نیروهای «آسایش» در عین‌العرب اجرا کردند که نتیجه آن کشته شدن حداقل 25 داعشی و اسارت نزدیک به 40 نفر بود. این عملیات سبب پیشروی کُردها تا بعد از منطقه مرکز آسایش بود.

خبرنگار فارس افزود که هم‌اکنون (امروز یکشنبه) درگیری‌های شدید بین نیروهای مردمی کُرد با تروریست‌های داعش در سه جبهه «شرق، جنوب و غرب» در جریان است و نیروهای مردمی کرد امروز صبح در دو محور جنوب و غرب عملیات انجام دادند.

در روستای «حول بک» در غرب کوبانی نیروهای مردمی کرد توانستند یک خودرو پیکاپ داعش را به همراه سرنشینانش منهدم کردند که به کشته شدن 7 داعشی منجر شد. نیروهای کرد، اجساد این هفت نفر را با خود به عقب بردند.

در جبهه جنوبی نیروهای مردمی کرد یک دستگاه تراکتور را که داعش قصد داشت با بمب‌گذاری کردن آن، آن را در جبهه کردها جلو ببرد به همراه تعدادی از اعضای داعش که نزدیک آن بودند هدف قرار دادند.

خبرنگار فارس گزارش کرد که مسئولان عملیات شب گذشته کردها که به دلایل امنیتی خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که نیازی به کمک ترکیه به کوبانی ندارند اما می‌خواهند که دولت ترکیه مرز کوبانی با خود را باز کند تا داوطلبان کرد بتوانند به کمک مردم شهر کوبانی بپیوندند.

تاکنون گزارش‌های خبری متعددی منتشر شده است که دولت ترکیه علاوه بر اینکه کمکی به کوبانی نکرده است، مانع ورود کردهای ترکیه به کوبانی می‌شود.

حدفاصل شرق شهر عین‌العرب تا مرکز تجمع نیروهای آسایش در امنیت نسبی قرار دارد اما جنوب خیابان 48 تحت تصرف نیروهای تکفیری داعش قرار دارد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • ۱۴:۴۶ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    باید سرشونو مث .. ببرن.داعشیای کثیف
  • ۱۵:۳۸ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    مرگ بر اردوغان خبث مرگ بر امریکا و انگلیس و ال سعو ملعون کثیف
  • ۱۶:۰۱ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    یزان نجات بده کوبانی را تا جمعه
  • ناشناس ۲۱:۵۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    از نيروهاي مردمي كوباني خواهش ميكنم اسيران نفوذي داعش را بلافاصله به هلاكت برسانند چرا كه وبال گردنشان ميشه و علاوه بر خرج و مخارج اين كفتار صفتان چند نفر هم بايد مواظب اين تروريستها باشند و از فرماندهان كوباني ميخواهم از همكيشان خود و از كردهاي داخل تركيه بخواهيد در داخل تركيه جنگ شهري و جنگ داخلي راه بياندازند الان بهترين فرصت براي نيروهاي عبداله اوجالان است تا از داخل تركيه درگيري شهري راه بياندازند و عبداله اوجالان را از زندان فراري و نجات بدهند ممكن هست ديگر اين فرصت پيش نيايد
  • ۰۰:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۱
    0 0
    ناشناس گل گفتی اگه الان مناطق کرد نشین ترکیه نیروهای ترک رو بیرون کنند محاله ترکیه بتونه دوباره اونجا ها رو پس بگیره نمونه ش همین کوبانی به هیچی نمیزارن شهر سقوط کنه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس