نگاهی کوتاه به فهرست نفرات ثابت تیم های لیگ چهاردهم در 11 هفته ای که از آن گذشته، نشان می دهد تنها 23 نفر موفق شده اند در تمامی دیدارها حضوری 90 دقیقه ای داشته باشند.

گروه ورزش مشرق- در پایان ایستگاه یازدهم لیگ برتر، تراکتورسازی با 24 امتیاز صدرنشین است و استقلال با 21 امتیاز در تعقیب این تیم قرار دارد. سپاهان هم پس از پیروزی برابر پرسپولیس در ایستگاه دهم تا رده سوم جدول لیگ چهاردهم بالا آمده است.

در این میان، مربیان تیم ها به برخی بازیکنان توجه ویژه دارند. نگاهی کوتاه به اسامی نفرات ثابت تیم های لیگ چهاردهم در 11 هفته ای که از این مسابقات گذشته نشان می دهد تنها 23 نفر از بازیکنان موفق شده اند با جلب اعتماد کامل مربیان خود در تمامی دیدارها حضوری 90 دقیقه ای داشته باشند.

شش گلر
و 31 کلین شیت
از جمع مربیان شاغل در لیگ چهاردهم تنها مجید جلالی (سایپا)، دراگان اسکوچیچ (فولاد)، منصور ابراهیم زاده (پیکان)، علیرضا منصوریان (نفت)، امیر قلعه نویی (استقلال) و صمد مرفاوی (صبا) ترجیح داده اند تحت هیچ شرایطی دروازه بان هایشان را در طول دیدارها تغییر ندهند. در این بین، این حامد فلاح زاده بود که در سایپا از خود بهترین عملکرد را میان دروازه بان های پایدار لیگ نشان داد. حامد طی 990 دقیقه تلاش خود 7 مرتبه کلین شیت داشت؛ یعنی مانع از به ثمر رسیدن گل در 7 بازی برابر نفت مسجدسلیمان، پیکان، گسترش، فولاد، ذوب آهن، ملوان و پدیده شد. فلاح زاده به طور میانگین هر 165 دقیقه تسلیم ضربات رقبای سایپا شد.

آمار نشان می دهد 6 گلر همیشه در ترکیب تیم های یاد شده در مجموع موفق شده اند 31 مرتبه دروازه هایشان را بسته نگه دارند و گلی نخورند. این در حالیست که دروازه بان های مورد اعتماد این 6 تیم روی هم 57 گل خورده اند که البته سهم محسن فروزان و طهماسبی کنار هم 25 گل بوده است؛ یعنی چیزی در حدود 44 درصد کل گل ها.

ردیف

تیم

دروازه بان

کلین شیت

گل خورده

میانگین دریافت گل/دقیقه

بدترین نتیجه

1

سایپا

حامد فلاح‌زاده

7

6

165

2-3 استقلال

2

فولاد

علی سلیمی

6

8

123.75

1-2 تراکتورسازی.استقلال

3

پیکان

سید مهدی رحمتی

5

9

110

0-3 استقلال

4

نفت

علیرضا بیرانوند

5

9

110

1-2 راه آهن.سایپا

5

استقلال

محسن فروزان

4

12

78.25

1-3 سپاهان

6

صبا

مهرداد طهماسبی

4

13

76.15

2-4 تراکتورسازی

یک برزیلی سرآمد مدافعان با دوام لیگ
در فهرست پرکارترین بازیکنان لیگ، اسامی 12 مدافع به چشم می خورد. قابل توجه اینکه دراگان اسکوچیچ کروات -سرمربی فولاد- با استفاده همیشگی از لئوناردو مساریچ، ایوب والی و مهردادجماعتی در تفکرات دفاعی اش، نشان داده اصلا دوست ندارد تحت هیچ شرایطی به ترکیب مدافعانش دست بزند.
در طول لیگ جاری در نفت علیرضا منصوریان همین حس را به لئوناردو پادوانی برزیلی و وحید حمدی نژاد داشت. درست مثل شرایط ایده آلی که امید نظامی پور و مرتضی اسدی برای بازی در خط دفاعی گسترش فولاد تبریز داشتند.
در میان 12 مدافعی که تمام 990 دقیقه بازی های لیگ 14 را تجربه کرده اند، 5 نفرشان موفق به گلزنی شده اند. پنج مدافعی که در این بخش هم، پادوانی برزیلی چهره متمایزشان بود. مدافع فصل قبل فولاد، در لیگ جاری -برای نفت- اول به سپاهان (دقیقه33- هفته 4) گل زد و بعد از روی نقطه پنالتی (دقیقه77- هفته 9)دروازه نفت مسجدسلیمان را باز کرد.

ردیف

بازیکن

تیم

گل زده

توضیح

1

لئوناردو پادوانی

نفت

2

به سپاهان و نفت مسجدسلیمان گل زد

2

کیومرث چراغی

نفت مسجدسلیمان

1

هفته 8 دروازه پرسپولیس را باز کرد

3

محمد ایرانپوریان

تراکتورسازی

1

هفته پنجم-دقیقه95- به صبا گل زد

4

وریا غفوری

سپاهان

1

هفته اول لیگ یکی از 2گل تیمش را به پیکان زد

5

لئوناردو مساریچ

فولاد

1

هفته نخست دروازه تراکتورسازی را باز کرد

6

ایوب والی

فولاد

-

-

7

مهرداد جماعتی

فولاد

-

-

8

وحید حمدی نژاد

نفت

-

-

9

آرمان قاسمی

پیکان

-

-

10

سید امید نظامی پور

گسترش فولاد

-

-

11

مرتضی اسدی

گسترش فولاد

-

-

12

سید احمد آهی

ملوان

-

-


سامان تراکتورسازان
اینکه تنها 4 هافبک توانسته اند نظر مساعد مربیان خود را برای حضور دائم در ترکیب تیم هایشان جلب کنند، یک بحث است و اینکه دو نفر از این مردان از تراکتورسازی تبریز هستند نکته ای دیگر. به واقع رسول خطیبی جوان، ترجیح داده در تمام 11 دیدار انجام شده تراکتور سامان نریمان جهان و مهدی کیانی را در زمین نگه دارد که از قضا سود این اعتماد را هم برده است. در خط میانی تراکتور اگرچه که کیانی نقش کمتری در برنامه های تهاجمی تبریزی ها دارد؛ اما در مقابل نریمان جهان -شاگرد خطیبی در گسترش فولاد- موفق شده 4 گل بزند و البته در بازی برابر پرسپولیس پاس گل هم بدهد.

دو هافبک فعال دیگر لیگ جلال الدین علی محمدی و سعید یوسف زاده هستند که اولی با نظر مثبت صمد مرفاوی به یکی از ستون های صبا در میانه میدان تبدیل شده و دومی در ملوان رو به افول شمعی بود برای خاموش نماندن میانه میدان انزلی چی ها. نقش بزرگ سعید در بازی برابر پرسپولیس به چشم آمد؛ آنجا که در دقیقه 43 بازی با پرسپولیس (هفته 4)با ارسال پاس طلایی خود برای محسن یوسفی زمینه ساز گل پیروزی ملوان برابر تیم علی دایی شد.

ردیف

تیم

بازیکن

گل زده

پاس گل

توضیح

1

تراکتورسازی

سامان نریمان جهان

4

1

هفته هفتم هم برابر پرسپولیس پاس گل داد و هم دقیقه 92 گل زد

2

ملوان

سعید یوسف زاده

-

1

پاس گل پیروزی تیمش برابر پرسپولیس را داد(هفته4)

3

صبا

جلال الدین علی محمدی

-

1

هفته اول برابر ذوب آهن پنالتی گرفت.هفته 11 برابر پیکان دقیقه89 پاس گل 3 امتیازی داد

4

تراکتورسازی

مهدی کیانی

-

1

هفته پنجم مقابل صبا پاس گل دوم تراکتور رابه محسن دلیر داد



قاضی مهاجم متفاوت لیگ 14
از نگاه آمار محمد قاضی، مهاجم استقلال به رکوردی جالب توجه در لیگ جاری دست پیدا کرده است. به واقع محمد تنها مهاجمی است که موفق شده در لیگ چهاردهم تا اینجای رقابت ها 990 دقیقه به میدان برود. بی تردید عامل اصلی علاقه زیاد امیر قلعه نویی به این فوروارد، بازی فیزیکی اوست. قاضی با قد و قامت مناسب هم در ضربات ایستگاهی به کار آبی ها می آید و هم روی ضربات از راه دور توانایی های ویژه ای دارد. مهاجم خاص لیگ برتر 4 گل برای استقلال زده که اولین آنها (دقیقه 75- هفته اول) برابر راه آهن 3 امتیاز مستقیم برای استقلال در بر داشته است.

بازیکن

تیم

گل زده

میانگین گل زده/ دقیقه

امتیازآوری

توضیح

محمد قاضی

استقلال

4

247.5

3

به را ه آهن،گسترش،نفت مسجدسلیمان وملوان گل زد که گل اولش 3 امتیازی بود


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • رضا ۲۳:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۲
    0 0
    در حق فلاح زاده ظلم شده

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس