از دید یک هوادار دو آتشه بارسلونا این خیلی بی رحمانه است که تیم فوتبال باشگاه بارسلونا از لالیگا اخراج شود آن هم به خاطر مسائل سیاسی اما از دید یک فرد بی ظرف به واقع چه دلیلی وجود دارد که یک تیم باشگاهی از یک کشور دیگر در لالیگای اسپانیا حضور داشته باشد؟

استقلال کاتالونیا، کابوس بارسلوناگروه ورزشی مشرق - کاتالونیا که به اندازه تاریخ اسپانیا دم از جدایی و استقلال زده این روزها منتظر روشن شدن تکلیف خودش بوده و مردم این منطقه قرار است در یک رفراندوم کلی درباره استقلال و جدایی مطلق سرزمین خود از کشور اسپانیا تصمیم بگیرند.

این بار اوضاع فرق کرده و ماجرا تنها در خودمختاری و وجود چند دانشگاه و مدرسه کاتالونیایی نیست و قرار هم نیست که پادشاه اسپانیا در ایوان کاخش حاضر شود و بگوید که به زبان و فرهنگ کاتالونیا بسیار علاقه دارد، نه این بار مردم این سرزمین برای استقلال کشور خود پای صندوق‌های رای خواهند رفت.

در این میان و فارغ از ابعاد سیاسی و فرهنگی و اجتماعی و صد البته اقتصادی داستان که خارج از حوصله این حوزه است آنچه برای اهالی فوتبال اسپانیا به یک کابوس تبدیل شده جدایی و اخراج بارسلونا از لالیگا است. البته شبیه این قصه در برخی کشورها وجود دارد، مثلا بسیاری از تیم های باشگاهی هاکی، بسکتبال و فوتبال کانادا در لیگ حرفه ای آمریکا حضوری رسمی دارند و مقام‌هایی نیز کسب می کنند اما حضور آنها همیشه با اجازه امریکا و به صورت موقتی است و هیچ هوادار کانادایی نمی تواند مطمئن باشد که تیمش را در سال آینده هم داخل لیگ آمریکا ببیند.

این موضوع بین هنگ کنگ و چین نیز رواج دارد و شاید شبیه آن با توافق صورت گرفته بین کشورهای آمریکای جنوبی نیز بشود مشاهده کرد اما موضوع مهم است که مقامات اسپانیا در صورت جدایی قطعی کاتالونیا هرگز اجازه نخواهند داد تا بارسلونا در لالیگا بماند و شاید این یک برگ برنده بزرگ برای تغییر نظر جوانان کاتالونیایی قبل از رفراندوم باشد. اینجا است که قدرت فوتبال بار دیگر رخ می نماید، چیزی که به واسطه آن می شود بر روی رای هزاران جوان کاتالونیای اثر مستقیم گذاشت.

استقلال کاتالونیا، کابوس بارسلونا
مثال زنده از این دست قضیه انگلیس و اسکاتلند است که تنها چند روز مانده به رای گیری این شایعه بر سر زبان افتاد که در صورت استقلال همیشگی اسکاتلند این سرزمین دیگر برای ورزش خود بودجه نخواهد داشت و در المپیک سهمیه خود را از دست می دهد!

حتی هواداران دو آتشه رئال مادرید نیز نمی توانند باور کنند لالیگا بدون بارسلونا باشد، لالیگا بدون اعتبار؟ ممکن نیست. به هر حال مقامات ورزش اسپانیا نیز روزهای سختی را تجربه می کنند و باید طبق سیاست کشورشان نظر بدهند و مراقب سخنان خود باشند تا خطوط قرمز کشورشان را نیز رعایت کرده باشند.

ميگل کاردينال بر اظهارنظر خاوير تباس مبني بر اينکه در صورت به استقلال رسيدن کاتالونيا، تيم هاي اين ايالت قادر به شرکت در مسابقات کشور اسپانيا نخواهند بود، صحه گذاشت و گفت: در ابتدا باید بگویم که من تصور نمی کنم مردم کاتالونیا به استقلال این ایالت رای بدهند. از سویی خیلی هم دوست ندارم تا در مورد اتفاقی که هنوز رخ نداده اظهارنظر کنم اما قوانین کشور اسپانیا می گوید که تنها، تیم های این کشور قادر به شرکت در مسابقات ورزشی اسپانیا هستند.

به عبارتی اگر کاتالونیا از اسپانیا مستقل شود، هیچ تیمی از این ایالت نمی تواند در مسابقات ورزشی کشور اسپانیا حضور پیدا کند. مساله مربوط به کشور آندورا هم یک استثنا است و شامل حال کاتالونیا نخواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۷/۲۰
    0 0
    اینجوری که خیلی خوشبحال رءالیا میشه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس