کد خبر 353122
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲

دفتر منطقه ای سازمان بهداشت جهانی در پرتوریا از" وضعیت قرمز " در غرب آفریقا خبر داد و اعلام کرد: ویروس هولناک ابولا در هفت کشور غرب آفریقا، تا امروز چهار هزار و ۳۳ نفر را به کام مرگ فرستاده است .

به گزارش مشرق، سازمان بهداشت جهانی همچنین با اعلام اینکه تاکنون بیش از 8 هزار و 33 نفر هم به ویروس آبولا مبتلا شده اند تصریح کرد: 375 کارمند بهداشتی نیز در غرب آفریقا به ابولا مبتلا شده اند که 211 نفر از آنها جان خود را از دست داده اند.

اعلام وضعیت قرمز برای ابولا

طبق بیانیه این سازمان، با توجه به ماهیت بی سابقه اپیدمی ابولا، جامعه بین المللی باید علاوه بر دو برابر کردن تلاش های موجود، راه حل های تازه و عملی را به منظور پیشگیری از انتشار هرچه بیشتر این بیماری بیابد والا اگر دوره تثبیت این ویروس طولانی تر شود دنیا باید میزبان ایدز دوم باشد.

طبق اعلام قبلی سازمان ملل، اقتصاد سه کشور گینه، لیبریا و سیرالئون در نتیجه شیوع ویروس آبولا، بیش از سیزده میلیارد دلار خسارت دیده است.

اعلام وضعیت قرمز برای ابولا

اپیدمی ابولا هم اکنون در حال گسترش در اروپاست و هیئت واکنش اضطراری سازمان ملل متحد در غرب آفریقا می‌گوید ویروس ابولای وارد شده به اروپا و آمریکا، تهاجمی‌ترین نژاد آفریقایی این ویروس است.این ویروس کشنده که اصالتی آفریقایی – آمریکایی دارد، تاکنون یک پزشک را در اسپانیا، یک نفر را در تگزاس آمریکا و یک تبعه انگلیسی را در کلینیک بیماری‌های عفونی مقدونیه از پای درآورده است.

نگرانی از گسترش این ویروس هولناک به اروپا سبب شد تا دولت کانادا روز جمعه از شهروندان خود بخواهد غرب آفریقا را ترک کنند و از اجرای تدابیر فوری در مرزهای این کشور برای شناسایی مبتلایان به هنگام ورود به کانادا خبر داد.

اعلام وضعیت قرمز برای ابولااعلام وضعیت قرمز برای ابولا

در فرودگاه های اصلی انگلیس و آمریکا نیز تدابیر لازم برای جلوگیری از شیوع این بیماری اتخاذ شده است.مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری های آمریکا نیز اعلام کرد چنانچه برای مقابله با این بیماری تدابیر جدی اتخاذ نشود پیش بینی می شود شمار مبتلایان آن تا ماه ژانویه به یک میلیون و 400 هزار نفر برسد.

اعلام وضعیت قرمز برای ابولا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید ، سازمان ملل و مقامات کشورهای گینه ، لیبریا و سیرالئون متعهد به کمک های بیشتر در زمینه مقابله با این بیماری در آفریقا شده اند.

جان الیسون معاون دبیر کل سازمان ملل اعلام کرد کشورها و سازمان ها تنها وعده اعطای یک چهارم از یک میلیارد دلاری را داده اند که برای مقابله با این بیماری لازم است.

منبع: شبکه خبر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس