کد خبر 353019
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۰۱

امام هادی (علیه السلام) فرمودند: پدرم مرا از جدم خبر داد و جدم از جدش كه رسول خدا باشد، اطلاع داد كه فرمود: براي تراشيدن سر آدم جبرئيل مأمور شد ياقوتي از بهشت آورد و به سر آدم كشيد تا موهاي سرش بريزد.

 به گزارش مشرق، روزي يحيي بن اكثم در مجلس واثق خليفه عباسي كه جمعي از علماء و فقها حضور داشتند، سؤال كرد كه چه كسي سر حضرت آدم (ع) را هنگامي كه حج به جا آورد، تراشيد؟

تمام حضار در پاسخ آن عاجز ماندند، واثق گفت: هم اكنون من كسي كه جواب اين سؤال را بدهد حاضر مي‌كنم، سپس شخصي را بدنبال حضرت هادي (ع) فرستاد و وي را به دربار خليفه دعوت كرد. امام نيز دعوت را پذيرفت و براي اظهار و بيان حقيقت به دربار واثق رفت. خليفه پرسيد: اي ابوالحسن به ما بگو چه كسي سر حضرت آدم را هنگام حج تراشيد؟ امام فرمود: اي واثق ترا به خدا سوگند مي‌دهم كه ما را از بيان و جواب آن معاف كني، خليفه گفت: ترا سوگند مي‌دهم كه جواب را بفرمايي!

امام فرمود: اكنون كه قبول نمي‌كني، پس مي‌گويم. پدرم مرا از جدم خبر داد و جدم از جدش كه رسول خدا باشد، اطلاع داد كه فرمود: براي تراشيدن سر آدم جبرئيل مأمور شد ياقوتي از بهشت آورد و به سر آدم كشيد تا موهاي سرش بريزد.

گفتني است زيارت جامعه يادگار گراسنگ ايم امام همام(ع) است.

منبع: پايگاه اطلاع رساني حج

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • محتاج دعای آقا ۱۰:۲۹ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    السلام علیک یا مظلوم در مناسبت های معصومین علیهم السلام،معمولا از تصاویر حرم و بارگاه ایشان استفاده میکنند و دلها را به سوی آنجا پرواز میدهند.بمیرم برای غربت و مظلومیت سامرا که چهار عزیز را در خودش جای داده ولی دست ما عاشقان کوتاه است. انشاءالله با آمدن دردانه عالم هستی،و نابودی وهابیت و دشمن امیرالمومنین علیه السلام،برای مادرمون و ائمه بقیع علیهم السلام ،ضریح و بارگاه بنا میکنیم.انشاءالله سامرا رو نگفتم،چون کار ساخت ضریح به پایان رسیده و به مدد آقایمان دل آن حضرت به زودیه زود شاد خواهد شد. صلوات
  • ۱۰:۳۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۱۹
    0 0
    خداییش سوال سختی بود .

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس