کد خبر 352953
تاریخ انتشار: ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۰۲

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران گفت: متخصصینی که نیاز مالی ندارند و به دنبال مشهور شدن نیستند باید در فوتبال تغییر و تحول بنیادی ایجاد کنند.

به گزارش مشرق، بیژن ذوالفقارنسب سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران در مورد اظهارات محمود گودرزی وزیر ورزش مبنی بر نقدناپذیر بودن فدراسیون فوتبال که نتیجه‌اش شکست‌های غیرمنطقی در رده‌های پایه مقابل تیم‌هایی مثل تایلند و ویتنام است، گفت:

خیلی از کارشناسان هستند که مدت‌هاست از وجود فضای فوتبال کشورمان و از عملکرد مدیریت فوتبال کشورمان انتقاد می‌کنند حتی قبل از این اتفاقات این صحبت‌ها مطرح بوده است و اکنون که وزارت ورزش به سخن آمده فکر می‌کنم درد به استخوان رسیده است که وزارت ورزش واکنش نشان داده است.

وی ادامه داد: به عقیده من نتایج تیم‌های ملی پایه بسیار محتمل بود و برخلاف نظر خیلی‌ها عملکرد تیم ملی بزرگسالان ما هم در جام جهانی زیاد مطلوب نبود و فقط در این زمینه بزرگنمایی شد و سوار بر موج احساسات مردم شدند. من به شما می‌گویم در سه چهارسال آینده هم وضعیت فوتبال ما بر همین منوال خواهد بود که دلیل عمده‌اش این است که هیچ مدیریت تخصصی بر فوتبال ملی و فدراسیون ما حاکم نیست.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران تصریح کرد: احساسم بر این بود که وزارت ورزش یا مسئولان ذیربط منتظر یک فاجعه بودند تا واکنش نشان بدهند که فاجعه در اینچئون بروز کرد. احتمال دارد در جام ملت‌های آسیا هم جرقه‌های این فاجعه را به وضوح ببینیم.

این کارشناس فوتبال افزود: واکنش گودرزی به این مسائل واکنش درستی است اما من نگران آن هستم که وزیر ورزش مورد هجمه قرار بگیرد و خود وزارت ورزش هم به دلیل عدم آگاهی کامل از فعل و انفعالات موجود در فوتبال کشورمان صحبت‌هایش را به پایان نرساند. من صحبت‌های وزیر را در تلویزیون ندیدم اما صحبت‌هایشان را شنیدم که حرف‌های درستی بوده است اما ممکن است هجمه‌ها صحبت‌ها را مسکوت بگذارد که دخالت اساسی صورت نگیرد.

ذوالفقارنسب با اشاره به عملکرد فدراسیون فوتبال گفت: فدراسیون فوتبال و فوتبال ملی ما عملکردی منطقی و بر اساس توانمندی ظرفیت‌ نیروی انسانی کشورمان نداشته است و اعتقاد دارم فوتبال نیاز به یک دگرگونی منطقی و اساسی دارد زیرا فوتبال به هیچ‌وجه توسط متخصصین و آگاهان و افراد تحصیل‌کرده در زمینه علوم ورزش اداره نمی‌شود.

سرمربی اسبق تیم ملی فوتبال ایران، در مورد اینکه تصور می‌کند با دگرگونی و تغییر و تحول اساسی فوتبال ما بتواند در مسیر پیشرفت قرار بگیرد، گفت: نگرانم که رفرمی صورت بگیرد و افراد غیرفوتبالی دوباره بر سر کار بیایند به عقیده من باید تغییر و تحولات بنیادی صورت بگیرد و این تغییر و تحولات بنیادی توسط متخصصین انجام شود،‌متخصصینی که نیاز مالی و نیاز به شهرت ندارند و فوتبال دستاویز خودشان نمی‌کنند.

ذوالفقارنسب در مورد اینکه آیا مجمع فدراسیون فوتبال می‌تواند این دگرگونی بنیادی را ایجاد کند گفت: خود مجمع موجود فدراسیون فوتبال را هم مجمعی سالم و آگاه نمی‌دانم زیرا انتخاب همین نفرات بر اساس فرآیندی صورت گرفته که منطبق بر اصول ورزشی نبوده است.
منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس