کد خبر 352925
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۴۵

در دنياي سيستم ‌هاي كامپيوتري و تجهيزات ديجيتال از اصطلاحات بسيار متنوع و متعددي براي دسته‌ بندي و تعريف محصولات مختلف استفاده مي‌شود. اين اصطلاحات در بسياري از موارد صرفا براي جلب توجه مصرف‌ كنندگان و خريداران ابداع شده و مورد استفاده قرار مي‌گيرند

به گزارش مشرق،  با اين ‌حال دسته ‌بندي ‌هايي نيز وجود دارند كه  به ‌محض شنيدن نام آن‌ ها مي ‌توانيد مشخصات كلي محصولات گروه مربوطه را حدس بزنيد. با جرات مي‌ توان گفت دسته‌ بندي Business در بين لپ‌تاپ ‌ها يكي از بارزترين نمونه ‌ها در اين زمينه است.

مخاطبين اصلي اين گروه از لپ‌ تاپ ‌ها مديران، تاجران و به‌ طور كلي افرادي هستند كه با سفر هاي كاري متعدد و همچنين پردازش و ارايه اطلاعات تجاري سر و كار دارند. اين محصولات به طراحي‌ ها يا رنگ ‌هاي فانتزي نيازي ندارند؛ قرار نيست آخرين بازي‌ هاي ويديويي روي آن ‌ها اجرا شود؛ بايد جمع‌ و جور و سبك بوده و در عين حال از عملكرد بالايي برخوردار باشند؛ بايد عمر باتري مناسبي داشته باشند تا بتوانند جلسات طولاني را پشت سر بگذارند، و...

لپ تاپی برای کسب و کار +عکس

جاي هيچ ترديدي وجود ندارد كه لپ‌تاپ‌هاي Lenovo Thinkpad در تمام طول عمر خود (چه زماني كه توسط IBM توليد مي‌شدند و چه حالا كه Lenovo به يك شركت مستقل تبديل شده است) به‌عنوان نماد محصولات سري Business در نظر گرفته شده‌اند. اين محصولات از نظر ظاهري بسيار شيك و رسمي طراحي شده‌اند و در عين حال داراي بدنه ‌هاي مستحكم و مقاومي هستند. Lenovo Thinkpad T440s يكي از مدل‌ هاي شاخص اين خانواده محسوب مي‌شود كه در ادامه بيشتر با آن آشنا خواهيد شد.


T440s نمونه بسيار خوبي به‌عنوان يك ابزار مناسب براي مديران است. اين اولترا بوك از طراحي نسبتا فشرده‌ اي برخوردار بوده و در عين حال از استحكام بسيار بالايي برخوردار است. استفاده از فيبر كربن و آلياژ منيزيم در بدنه اين ابزار باعث مي‌شود تا بتوانيد بدون نگراني آن را در سفرهاي طولاني و شرايط مختلف آب و هوایی به همراه داشته باشيد.

جديد ترين پردازنده‌ هاي شركت اينتل از سري Haswell قدرت پردازشي اين لپ ‌تاپ را تامين مي‌كنند. از سوي ديگر، اين محصول انعطاف‌پذيري بالايي را در زمينه پيكربندي در اختيار شما قرار مي‌دهد. براي مثال T440s حداكثر از 12 گيگابايت حافظه پشتيباني مي‌كند كه 4 گيگابايت آن بر روي مادربرد سيستم لحيم شده است و شما تنها با اضافه كردن يك ماژول 8 گيگابايتي مي‌توانيد آن را ارتقا دهيد. به ‌طور كلي مي ‌توانيد مطمئن باشيد كه T440s شما را در اجراي هيچ برنامه تجاري يا محاسباتي نا اميد نخواهد كرد و اين يك ويژگي ارزشمند براي مديران و تاجراني است كه در جلسات خود به انجام محاسبات پيچيده نياز دارند.

بد نيست به اين نكته اشاره كنيم كه T440s با وجود تمام قابليت ‌ها و بدنه مستحكمي كه دارد، در سنگين ‌ترين پيكر بندي خود سبك ‌تر از 2 كيلوگرم است. اين در حالي است كه در پيكر بندي استاندارد (دو باتري 3 سلولي) وزن آن كمتر از 6/1 كيلوگرم خواهد بود. T440s به يك باتري 3 سلولي توكار مجهز است و در عين حال مي‌تواند از يك باتري 3 يا 6 سلولي قابل تعويض ثانويه نيز استفاده كند. به اين ترتيب در مواقعي كه قرار نيست براي مدت زيادي از ابزار خود استفاده كنيد و در عين حال ترجيح مي‌دهيد تجهيزات سبك ‌تري را همراه خود جا به ‌جا کنید، مي ‌توانيد باتري دوم دستگاه را از آن جدا كند. باتري توكار همچنين به شما اجازه مي‌دهد كه بدون قطع كردن كارهاي خود باتري دوم را جدا كرده و آن را با يك باتري شارژ شده جايگزين كنيد.

در نهايت مي‌توان گفت T440s تمام ويژگي‌هاي نمادين سري Thinkpad مانند كيفيت ساخت، استحكام، صفحه‌كليد و پد لمسي، عملكرد بالا و درگاه ‌هاي ارتباطي مناسب را در اختيار شما قرار مي‌دهد. به‌علاوه وجود باتري توكار قابليت ‌هاي ويژه‌اي را براي آن به‌ همراه دارد. تمام اين مشخصات براي يك مدير يا تاجري كه با اطلاعات و برنامه‌ هاي كامپيوتري سر و كار داشته باشد بسيار ارزشمند هستند و همين واقعيت باعث مي‌شود كه T440s به يك گزينه ارزشمند و خاص براي آن‌ها تبديل شود.

منبع: باشگاه خبرنگاران

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس