کد خبر 352797
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۳

یک شرکت فناور نانو حاضر در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو، محصولی را به تجاری سازی رسانده است که توسط آن پزشکان با استفاده از بازدم انسان می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی بیمار را تشخیص بدهند.

به گزارش مشرق، یک شرکت فناور نانو حاضر در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو، محصولی را به تجاری سازی رسانده است که توسط آن پزشکان با استفاده از بازدم انسان می‌توانند بیماری‌های قلبی و ریوی بیمار را تشخیص بدهند.

ایمان زرین‌عضو مدیرعامل یک شرکت فناور در عرصه نانو که در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو حضور دارد، با بیان اینکه در چهار حوزه فناوری نانو، بایو، اطلاعات و شناختی فعالیت می‌کند، ادامه داد: محصولی را به تجاری سازی رسانده‌ایم که توسط آن پزشکان با استفاده از بازدم انسان می توانند بیماری های قلبی و ریه بیمار را تشخیص بدهند.

وی همچنین درباره سنسورهای گازی و بیولوژیک تولید شده توسط این شرکت توضیح داد: این سنسورها در فضا، هوا و در مایعات گرم استفاده می‌شوند. این سیستم کاربرد پزشکی دارد.

زرین‌عضو درباره کاربردی شدن این محصول گفت: با یک شرکت که در حوزه توسعه تجهیزات پزشکی فعال است همکاری می‌کنیم که در آن محصول ما به دستگاه کنترل حیات شرکت اضافه می‌شود. به وسیله آن می‌توان در سریع‌ترین زمان ممکن حمله قلبی را تشخیص داد.

این فعال فناور حاضر در هفتمین نمایشگاه فناوری نانو که به همت ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی در تهران برگزار می‌شود، همچنین بیان کرد: این دستگاه در اورژانس و آمبولانس‌ها کاربرد بسیاری دارد تا بتوان با استفاده از آن حمله قلبی را سریعا تشخیص داد. با استفاده از آن می‌توان بیمارانی که مشکوک به حمله قلبی هستند به سرعت تشخیص داد. تشخیص سریع حمله قلبی برای پزشکان از اهمیت خاصی برخوردار است تا بتوانند در دقایق اولیه درمان خود را آغاز کنند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس